Bilbasen Forum
Køb af lettere brugt premium bil versus leasing
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
22-07-2020 kl. 14:13
J R
bruger siden
13-12-2013
22-07-2020 kl. 16:27
Men kender flere taxa vognmænd der siger at driftsudgifter stiger til det dobbelte fra 100-200 kkm og igen et tak fra 200kkm og op. Det er selvfølgelig ikke sådan vupti det stiger mere jævnt.
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
22-07-2020 kl. 17:22
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Du skal regne med et tab på 12-15 procent om året, så er det ligegyldigt med om den er brugt og koster eks 400.000, ligesom den nye koster 400.000.
Men kender flere taxa vognmænd der siger at driftsudgifter stiger til det dobbelte fra 100-200 kkm og igen et tak fra 200kkm og op. Det er selvfølgelig ikke sådan vupti det stiger mere jævnt.
Mange tak for dit svar og den afskrivningsrate kører jeg også med.
Lyder meget sandsynligt med stigende driftsomkostninger ala det som taxa vognmænd fortæller. MEN i en BMW snakker vi da driftsomkostninger for 1 kr per km fra 50t km til 100 og 2 kr per km fra 100t og op? Jeg er med på det ikke tager spring, men langsomt er stigende. Det er for at få et prej om mine beregninger er helt skæve.
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
23-07-2020 kl. 14:36
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
23-07-2020 kl. 15:53
KS !
bruger siden
16-01-2006
skrev:
50.000km er ikke meget for en moderne bil. Det er dog nok til, at dæk og bremser kan være slidt afhængig af kørselsmåde/-mønster. Det er meget få km ifht. alderen på en diesel - der er en risiko for tilsodning.
Generelt bør der være mange km tilbage i den, men det vil være en god idé med en brugttest hos f.eks. FDM eller A+
Tak for dit svar. Det lyder til vi er enig og ja ift. tilsodning. Den har dog stået stille det første halve år og det sidste halve år, så reelt er det på 2 år den har kørt de kilometer. God ide med en brugttest hos FDM. Er der nogle muligheder for elektronisk at trække nogle tal ud på tilsodningsstand?
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
27-07-2020 kl. 22:08
Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019
skrev:
Hvis dine økonomiske tanker holder, kan det da kun betale sig at lease !
Hvordan det? Hvordan tænker d7 regnestykket ser ud?
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
27-07-2020 kl. 22:43
Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019
skrev:
https://finans-bmw.dk/biler/bmw-3-serie/320i-touring-sport-line-aut
find selv lommeregneren !
Tak for svar. Jeg kender ganske udemærket priserne på leasing. Men hvordan ville du beregne udgifterne til en BMW 520d 2-3 år brugt med 20.000 km om året? det regnestykke kan laves på flere måder. kunne være interessant at se hvad du kommer frem til? På forhånd tak
H P
bruger siden
06-01-2004
28-07-2020 kl. 19:11
Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019
skrev:
https://finans-bmw.dk/biler/bmw-3-serie/320i-touring-sport-line-aut
find selv lommeregneren !
Lommeregner behøves ikke, det fremgår af teksten, lige knap 210.000,- for at køre 3 år og 60.000 km.
Det er umuligt at beregne det præcise tal hvis du vil købe brugt, for du aner ikke hvad bilen er værd 3 år ude i fremtiden.
Jeg ville nok selv være lidt betænkelig ved at skulle sælge en brugt dieselbil om 3 år for så mange penge, udviklingen går imod plug in hybrider, og med de eksisterende afgifter, så bliver priserne kun lavere på den slags biler.
J R
bruger siden
13-12-2013
28-07-2020 kl. 22:37
Så ved jeg ikke hvad du skal betale for den ku kigger på.
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
29-07-2020 kl. 10:55
enig, de vil tabe værdi hurtigt over 6 år. en 1-3 år brugt koster 400-500 TDKK med ok udstyr osv.
ved ikke om jeg syntes markedet går imod hybrid, det har jeg egentlig aldrig helt forstået fidusen ved? Skulle jeg, da skulle det være maksimal forsikret og med ekstra garanti. Det er nogle komplekse maskiner med utroligt meget som kan gå i stykker!
J R
bruger siden
13-12-2013
29-07-2020 kl. 11:33
Så vil det koste dig i tab ca 270k at køre til den er 6 år, svarende til ca 45.000 om året.
Leasing koster 210.000 over 3 år eller 65.000/år.
Så er spørgsmålet om Leasing er med service elles skal du tillæge service til ejerskabet. Men man kan altså få en del service for 25.000 om året.
Eneste fordel ved Leasing som jeg ser det er at du kan komme af med en leasing med en kendt pris, hvorimod en ejet bil er det sådan lidt i det uvisse om der lige er et marked den dag du står og skal af med den.
Jeg tvivler meget på en diesel slæde som en 520D, vil tabe de vilde, selvom der skulle blive nogen kraftigere grønne vinde. Der vil altid være nogen der tænder på en camping/hest trækker. Der vil være få at dem, fordi leasing selskaber excellerer i at eksportere alt de kan, så det er nærmest kun ejerbiler der ender på brugtmarkedet.
Dette indlæg blev 29-07-2020 11:34 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
29-07-2020 kl. 12:50
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520d/20-aut-4d/4562160
Ja, du kan få en del service for 25.000 årligt, men du kan ikke få meget gearkasse, kobling, svinghjul, partikelfilter mm. For den pris.....
om det bedst kan betale sig at lease ved jeg ikke, men regnestykket er mere overskueligt når man leaser
H P
bruger siden
06-01-2004
29-07-2020 kl. 12:52
B DK
bruger siden
30-08-2012
skrev:
tak for svar.
enig, de vil tabe værdi hurtigt over 6 år. en 1-3 år brugt koster 400-500 TDKK med ok udstyr osv.
ved ikke om jeg syntes markedet går imod hybrid, det har jeg egentlig aldrig helt forstået fidusen ved? Skulle jeg, da skulle det være maksimal forsikret og med ekstra garanti. Det er nogle komplekse maskiner med utroligt meget som kan gå i stykker!
Hvad får sig til at tro at en dieselbil ikke er kompleks med utroligt meget der kan gå i stykker ?
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
29-07-2020 kl. 13:36
Henrik P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Hvad får sig til at tro at en dieselbil ikke er kompleks med utroligt meget der kan gå i stykker ?
Igen mange tak for alle jeres svar. Jeg siger ikke at en forbrændingsmotor ikke er kompleks. MEN en forbrændingsmotor kombineret med en el motor samt batteri er unægteligt mere kompleks og mere flere dele som skal spille sammen. Når næste generation af elbiler kommer, med længere rækkevidde og hurtigere ladetid, da kan fidusen ved hybrider være udspillet og dermed næste værdiløs.
Enig omkring regnestykket på en leasing er nemt og lave. Mange parametre spiller ind på køb af en bil. MEN jeg vil forvente at et køb bedre kan betale sig såfremt jeg beholde den i +3 år.