Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia Magentis diesel erfaringer?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-09-2013 kl. 22:35

Da jeg søger nyt arbejde hvor jeg højst sandsynligt ikke har firmabil, kigger jeg lidt efter noget der er lidt mere økonomisk/stabilt end min gamle Lancer fra ´98. Derfor kigger jeg efter Kia Magentis, da det virker som om at man får helt ekstremt meget for pengene: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/magentis/20-crdi-vgt/1845452 140hk diesel med klima og hvad der ellers skal være i en pendler, og som et MEGET stort plus for mig, er der motor/kabinevarmer i. Så man får altså en 2008 med kun 50.000km til omkring 90.000kr. Det vil give omkring 1200kr/måneden, hvilket er 300kr mere end hvad jeg gav for min tidligere Carisma fra 2003, så det virker fornuftigt. Men er der noget man skal være opmærksom på? Den koster selvfølgelig en smule i grøn afgift, hvilket måske er en af årsagerne til at den er så billig? Og at det er en sedan?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

10-09-2013 kl. 11:39

Hvis det havde været en dårlig motor - så havde du hørt det. Samme motor ligger i Hyundai Sonata.

Og jeg er næsten misundelig: det er da et fund! En kæmpe stor, lækker bil til småpenge!

Hvis man antager, at bilen er værdiløs om fire år, så har du stadig været billigere kørende end hvis du købte en ny bil til 250.000 kr.

Og som du selv nævner, er der i den grad taget hensyn til motoren.

Eneste udfordring er, at bilen er meget svær at sælge - hvilket prisen også indikerer.

Men, hvis du beholder bilen en 4-5 år, så kan jeg ikke se, det kan gøres meget bedre! Og den er da meget, meget federe end de små biler, som ca. vil koste det samme over en 4-5 år at eje!

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

11-09-2013 kl. 15:17

Ja gensalgsprisen er jo nok ikke ret høj, omvendt kan man sige, at efter 4år ca bør bilen stadig være 25-30.000kr værd, og så er det jo ikke så galt igen.

så er spørgsmålet så bare hvordan brændstoføkonomien er i den. Kan se at bedste resultat på spritmonitor er 15km/l.