Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kan alufælge holde til vinterbrug?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-11-2015 kl. 11:29

Går og overvejer at bruge mine originale Honda alufælge til vinterbrug, er det en meget dårlig ide?

Jeg har pt. kun ét sæt fælge og ville gerne være fri for at købe et ekstra sæt.

Så overvejer at tage chancen med alu'erne og lade dem køre hele vinteren. Jeg tænker på at give dem et lag klar Tectyl/Pava eller lignende for at salten ikke ødelægger overfladen.

Nogen der har erfaringer med om det og om man kan gøre det uden at fælgene bliver grimme/ruster??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

18-11-2015 kl. 21:57

På min vw Touran havde jeg originale alufælge til vinterbrug det var ikke godt, det er meget stærke sager den salt blanding der bruges nu.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-11-2015 kl. 08:57

Hmm. Kan da godt være at jeg lige skal overveje min plan en gang til....

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

21-11-2015 kl. 16:38

Kommer jo meget an på, hvor tit du rengør dem. Sidste vinter, som ikke var særlig hård, vaskede jeg fælgene 3-4 gange pr mdr: De var som nye, da det blev forår.

Steffen Christensen

Steffen Christensen
bruger siden
27-08-2013

22-11-2015 kl. 13:19

Som Jacob skriver så vask dem ofte, så er der ingen problemer med at køre med alufælge om vinteren :-)

---
http://biloplysninger.dk/ - Opslagsværktøj til teknisk hjuldata på alle biler solgt i Danmark! Brug vores søgefunktion og find information om netop din bil nemt og enkelt.

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2015 kl. 13:34

På den ene af vores biler kører vi med alufælge om vinteren, og det har vi gjort de sidste 3-4 år. Der er tale om "T-hansen" fælge, men de kan godt holde til det.

Det skal dog siges, at jeg lakforsegler dem hvert år, samt vasker dem regelmæssigt. Desuden bliver de vasket ekstra godt, inden de lægges i sommerhi.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

22-11-2015 kl. 14:29

Jeg har virkelig gode erfaringer med dette nanoprodukt til fælge:
http://usa.gtechniq.com/products/auto/perfect/exterior/paint/c5-wheel-armour

Virker som fælgvoks, det holder bare hele vinteren. Det der fælgvoks holder jo kun et par uger..