Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kæde i Audi A6 2,4 177hk motor

Ulrik Hoffmann

Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008

11-10-2011 kl. 19:06

Ang. 2006 Audi A6 2,4 V6 Avant Multitr. 5d Kære alle kommende og nuværende Audi A6 ejere med en 2,4 177hk motor. Der er et generelt problem med denne motors kæder og skal skiftes fra 75.000 km og op, OGSÅ selvom der var lovet fra Audis side at den er "vedligelsesholdelsfri" Det er den også, den går blot i stykker!!!! Audi er ligeglade og SMC vil ikke kendes noget ved problemet, da de ikke er Audi og retter problemet imod fabrikken i Tyskland. Det er under alt kritik at de ikke vil kendes ved problemet og ikke vil kendes ved at de er Audi importør i Danmark (Semler) Jeg har fået lavet kæderne i min motor og den kører igen suverænt, men om jeg nogensinde igen vil servicerer hos SMC eller købe en Audi fra ny er svaret NEJ!! Hvis du køber en brugt Audi A6 2,4 hvor der ikke er skiftet kæder i motoren så regn med en ekstra omkostning på ca. kr. 50.000! Min situation: Audi A6 2,4 multitronic Avant. kørt. 80.000 km. model 2006. Fuldt servicerer ved 30.000 og 60.000 hos SMC.

Dette indlæg blev 11-10-2011 19:38 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-11-2011 kl. 05:28

Hvis i kigger på datoen, så er denne ttråd også en måned gammel.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Hoffmann

Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008

17-11-2011 kl. 15:06

John Lund Pedersen skrev:
Hvordan blev du opmærksom på at kæden skulle skiftes ?


Hej John,
Min motor begyndte at "skralle" som en diesel, jeg var slet ikke i tvivl om at den var gal.
Der var ingen mislyde eller andre faresignaler inden.
Jeg parkerede om morgenen og da jeg startede senere var problemet der.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2011 kl. 21:44

hej aa6
det er sod i olien som brænder fast fordi motoren ikke er kørt rigtigt til ,det stopper oliefilter som så lukker sod ud oliekanaler og så sætter sig i kædestramere .
det er ikke motoren der fejler noget det er dårligt arbejde på værksteder og kan nemt klares .
kør intil motor ikke bruger olie m mineralsk olie og skift evnt oliefilter uden at skifte olie iden tid ,når man kører synt olie kan stempelringe ikke poleres og så sod i olien og den bliver aldrig kørt til rigtigt,
ja det er nemt ,det burde alle værksteder vide men hellere sælge dyr olie som ødelækker motor ,tja-- jeg fatter det ikke, jeg kører mitsu gdi 10-30 olie mineralsk 250 000 km og
bruger ikke olie ,sådan mener jeg det skal være

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Hoffmann

Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008

18-11-2011 kl. 09:32

Hej Gert,
Tak for dit indlæg.
Jeg kører med 5-30, men hvad betyder det første og det sidste tal?
Jeg har tidligerer kørt med 0-30 og 0-40?
Mener du at jeg skal rense motoren efter at det er sket for mig og hvordan skal jeg gøre det?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2011 kl. 17:41

hej uh
5 er kold moter 30 varm,
ved brug af syntetisk olie vil du have probl ved olieforbrug, og den bliver ved at sode ,du kan motorrens af forskellig slags og det skal gøres v 60 ,000 olie serv så vil jeg tro at den kører.
god tur.

Dette indlæg blev 18-11-2011 21:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

kim kronborg

kim kronborg
bruger siden
31-10-2007

19-03-2018 kl. 16:20

Jeg har stort set altid kørt Audi 2,4 med 177hk, og jeg har aldrig nogensinde haft problemer med kæde eller andet, de er aldrig blevet skiftet, den bil jeg har i dag har kørt 132000 den foregående 198000 begge med multitronic gear (som jo også skulle gå i stykker for et godt ord:-)) så alt i alt tror jeg frygten for haveri er overdrevet i almindelighed når man tænker på hvor mange af lige netop den tybe motorer der ruller rundt i verden

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg