Bilbasen Forum
Kæde i Audi A6 2,4 177hk motor
Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008
11-10-2011 kl. 19:06
Dette indlæg blev 11-10-2011 19:38 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-11-2011 kl. 05:28
Hilsen Lars
Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008
17-11-2011 kl. 15:06
John Lund Pedersen skrev:
Hvordan blev du opmærksom på at kæden skulle skiftes ?
Hej John,
Min motor begyndte at "skralle" som en diesel, jeg var slet ikke i tvivl om at den var gal.
Der var ingen mislyde eller andre faresignaler inden.
Jeg parkerede om morgenen og da jeg startede senere var problemet der.
Profil slettet
17-11-2011 kl. 21:44
det er sod i olien som brænder fast fordi motoren ikke er kørt rigtigt til ,det stopper oliefilter som så lukker sod ud oliekanaler og så sætter sig i kædestramere .
det er ikke motoren der fejler noget det er dårligt arbejde på værksteder og kan nemt klares .
kør intil motor ikke bruger olie m mineralsk olie og skift evnt oliefilter uden at skifte olie iden tid ,når man kører synt olie kan stempelringe ikke poleres og så sod i olien og den bliver aldrig kørt til rigtigt,
ja det er nemt ,det burde alle værksteder vide men hellere sælge dyr olie som ødelækker motor ,tja-- jeg fatter det ikke, jeg kører mitsu gdi 10-30 olie mineralsk 250 000 km og
bruger ikke olie ,sådan mener jeg det skal være
Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008
18-11-2011 kl. 09:32
Tak for dit indlæg.
Jeg kører med 5-30, men hvad betyder det første og det sidste tal?
Jeg har tidligerer kørt med 0-30 og 0-40?
Mener du at jeg skal rense motoren efter at det er sket for mig og hvordan skal jeg gøre det?
Profil slettet
18-11-2011 kl. 17:41
5 er kold moter 30 varm,
ved brug af syntetisk olie vil du have probl ved olieforbrug, og den bliver ved at sode ,du kan motorrens af forskellig slags og det skal gøres v 60 ,000 olie serv så vil jeg tro at den kører.
god tur.
Dette indlæg blev 18-11-2011 21:01 redigeret af dets forfatter.
kim kronborg
bruger siden
31-10-2007
19-03-2018 kl. 16:20