Bilbasen Forum
Jaguar XF, den Ultimative køre oplevelse hver dag
Bjarne Rask Nielsen
bruger siden
09-12-2006
11-12-2012 kl. 11:47
Profil slettet
11-12-2012 kl. 13:20
Fantastisk lækker bil der skiller sig ud fra alle de kedelige æsker der er på vejen, og efter Jaguar fornuftigt har valgt at skrotte X- og S-typen, er de igen begyndt at lave lækre maskiner. Den nye F-type er et godt eksempel på hvor fantastisk en bil de kan lave!
Mvh C S
www.e-bil.dk
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-12-2012 kl. 16:31
Ja spørgsmålet er seriøst nok..er ikke selv til Jac men så deres nye skud på stammen og 300hk....uhhh det lød vildt, men kommer motoren ikke fra porsche eller...
Profil slettet
12-12-2012 kl. 08:55
K S skrev:
Du må have en stor garage hvis der også skal være plads til din Polo, Passat og A5.
Du følger satme da ikke meget med, hvis du ikke har hørt at Passat'en er solgt for længe siden ;-)
Profil slettet
12-12-2012 kl. 12:52
T Nielsen skrev:
Øhmm hvor er det nu lige de nye Jac typer får deres motor fra ? er vel ikke egen avl eller...
Ja spørgsmålet er seriøst nok..er ikke selv til Jac men så deres nye skud på stammen og 300hk....uhhh det lød vildt, men kommer motoren ikke fra porsche eller...
2,7d er en PSA-Ford motor
Profil slettet
12-12-2012 kl. 13:21
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
16-12-2012 kl. 23:12
S-typen havde i de første årgange lidt problemer med elektronikken og gearkassen, men største anke må siges at være udseendet - både indvendigt og udvendigt. Den blev af Ford bestemt til at skulle blive en moderne afløser for den klassiske MKII, men endte med at have en ret grim snude, som kun få kunne lide. Så igen - svingene kvalitet, som skyldes Ford og dårlig økonomi.
XJ6 X300 er noget ældre, og bygger på en konstruktion der er endnu ældre! Den døjer med elektronikken, men for pokker hvor er den lækker! Indvendigt og udvendigt stinker den af luksus, byggekvalitet og britisk overklasse.
Som svar på dit bonusspørgsmål: Så røg den for et par måneder siden, da mit kørselsbehov gik fra 400 km om dagen til knap 70. Og desuden havde den været plaget af en masse irriterende problemer, som en defekt DSG-kasse, begyndende rust osv. Alt sammen på en helt ny bil! Så den er skiftet ud med en A5 benzin'er istedet, da jeg fik en overraskende god byttepris for VW'ern :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
17-12-2012 kl. 12:31
Mht elektronikken har de ældre modeller aldrig været kendt for at være stabile, da der på både XJ6 og XJS blev brugt stik og ledninger af utroligt dårlig kvalitet, så sørg for at disse ikke er irret. Så det er alt fra elruder til større ting der kan bære problematiske, men det er jo også en ældre bil efterhånden :-)
Maskinerne det er brugt i den gamle X300 er oldgamle konstruktioner, så de er gennemprøvet og meget stabile hvis service osv overholdes slavisk! Gearkasserne er dog lidt svage, og den kan sluge en del olie - men igen, det hører med til charmen med en engelsk bil :-)
Profil slettet
17-12-2012 kl. 12:43
Det er det samme vi andre siger om franske biler...hæhæ
Profil slettet
17-01-2013 kl. 19:44
Profil slettet
18-01-2013 kl. 12:37
Jan Gregersen skrev:
øhh nej, det er ikke en PSA motor. det er en Ford motor.
PSA og Ford (Herunder Jaguar og Landrover (Før de blev solgt til Tata)). Samabjder ganske rigtigt på diesel motorer.
De små er PSA
De store (V6 og V8), er Ford.
Potato - potarto :-)
de er alle et resultat af samarbejdet imellem PSA og Ford. Men ja, V6'erne bliver kun samlet i England :)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-01-2013 kl. 18:17