Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jaguar XF, den Ultimative køre oplevelse hver dag

Bjarne Rask Nielsen

Bjarne Rask Nielsen
bruger siden
09-12-2006

11-12-2012 kl. 11:47

Ang. 2009 Jaguar XF 2,7 D V6 Premium Luxury aut. 4d Der findes ikke bedre bil......... det er ultimativ den bedste bil i klassen som Audi A6, BMW 5 serie og Mercedes E klasse, , og alle køre i en af disse 3 typer. og typisk ledere som ikke tør skille sig ud, fordi en Jaguar XF, kigger folk efter, der er ingen der gider at kigge efter en hverdags bil, hvor man er i tvivl om det er en Taxa der kommer eller en privat bil. Og køre til servive med en XFer er billiger en både BMW og Audi.. Den er mere lydsvag, den ligger bedre på vejen, mere exclusiv, smukkere, fantastisk. Har lige byttet min væk med en BMW 525 D, den har jeg sat til salg igen, og jeg skal have en XF igen..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2012 kl. 13:20

Fuldstændig enig - har man først prøvet Jaguar, så er man solgt! Nu er jeg selv stor Jaguar-mand, og ejer selv et ældre eksemplar, så jeg kender til følelsen ;-)

Fantastisk lækker bil der skiller sig ud fra alle de kedelige æsker der er på vejen, og efter Jaguar fornuftigt har valgt at skrotte X- og S-typen, er de igen begyndt at lave lækre maskiner. Den nye F-type er et godt eksempel på hvor fantastisk en bil de kan lave!

Mvh C S
www.e-bil.dk

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-12-2012 kl. 16:31

Øhmm hvor er det nu lige de nye Jac typer får deres motor fra ? er vel ikke egen avl eller...

Ja spørgsmålet er seriøst nok..er ikke selv til Jac men så deres nye skud på stammen og 300hk....uhhh det lød vildt, men kommer motoren ikke fra porsche eller...

Profil slettet

Profil slettet

12-12-2012 kl. 08:55

K S skrev:
Du må have en stor garage hvis der også skal være plads til din Polo, Passat og A5.

Du følger satme da ikke meget med, hvis du ikke har hørt at Passat'en er solgt for længe siden ;-)

Profil slettet

Profil slettet

12-12-2012 kl. 12:52

T Nielsen skrev:
Øhmm hvor er det nu lige de nye Jac typer får deres motor fra ? er vel ikke egen avl eller...

Ja spørgsmålet er seriøst nok..er ikke selv til Jac men så deres nye skud på stammen og 300hk....uhhh det lød vildt, men kommer motoren ikke fra porsche eller...

2,7d er en PSA-Ford motor

Profil slettet

Profil slettet

12-12-2012 kl. 13:21

Den XF må være lækker at køre rundt i, da jeg så en med handicapskilt i ude på Herlev Hospital :-) Så er man vist godt kørende...hehe

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2012 kl. 23:12

X-typen var blot en Mondeo med Jaguar logo, så den manglede al den klassiske komfort og luksusfølelse en "rigtig" Jaguar har. Desuden var motorprogrammet ikke specielt ophidsende, og kvaliteten ret svingende. Men firhjulstrækket var genialt og bilen var utroligt velkørende. Men slet ikke på Jaguar-niveau, og så endda den første Jaguar med dieselmotor! F-typen, der netop lige er præsenteret, blev lagt i graven i 90'erne, da Jaguar valgte at bruge deres økonomiske ressourcer på at købe licens til den dieselmotor de smed i X- og S-typen.

S-typen havde i de første årgange lidt problemer med elektronikken og gearkassen, men største anke må siges at være udseendet - både indvendigt og udvendigt. Den blev af Ford bestemt til at skulle blive en moderne afløser for den klassiske MKII, men endte med at have en ret grim snude, som kun få kunne lide. Så igen - svingene kvalitet, som skyldes Ford og dårlig økonomi.

XJ6 X300 er noget ældre, og bygger på en konstruktion der er endnu ældre! Den døjer med elektronikken, men for pokker hvor er den lækker! Indvendigt og udvendigt stinker den af luksus, byggekvalitet og britisk overklasse.

Som svar på dit bonusspørgsmål: Så røg den for et par måneder siden, da mit kørselsbehov gik fra 400 km om dagen til knap 70. Og desuden havde den været plaget af en masse irriterende problemer, som en defekt DSG-kasse, begyndende rust osv. Alt sammen på en helt ny bil! Så den er skiftet ud med en A5 benzin'er istedet, da jeg fik en overraskende god byttepris for VW'ern :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2012 kl. 12:31

Jeg takker! :-)

Mht elektronikken har de ældre modeller aldrig været kendt for at være stabile, da der på både XJ6 og XJS blev brugt stik og ledninger af utroligt dårlig kvalitet, så sørg for at disse ikke er irret. Så det er alt fra elruder til større ting der kan bære problematiske, men det er jo også en ældre bil efterhånden :-)

Maskinerne det er brugt i den gamle X300 er oldgamle konstruktioner, så de er gennemprøvet og meget stabile hvis service osv overholdes slavisk! Gearkasserne er dog lidt svage, og den kan sluge en del olie - men igen, det hører med til charmen med en engelsk bil :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2012 kl. 12:43

men igen, det hører med til charmen med en engelsk bil :-)

Det er det samme vi andre siger om franske biler...hæhæ

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2013 kl. 19:44

jaguar har lånt peugeos diesel motor,som vist nok skulle være ret god

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2013 kl. 12:37

Jan Gregersen skrev:
øhh nej, det er ikke en PSA motor. det er en Ford motor.

PSA og Ford (Herunder Jaguar og Landrover (Før de blev solgt til Tata)). Samabjder ganske rigtigt på diesel motorer.
De små er PSA
De store (V6 og V8), er Ford.

Potato - potarto :-)

de er alle et resultat af samarbejdet imellem PSA og Ford. Men ja, V6'erne bliver kun samlet i England :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-01-2013 kl. 18:17

Det er derfor jeg holder mig til Mitsubishi. De laver det meste selv. Det hjælper en del på det når man skal købe reservedele, der er ikke 3-4 forskellige typer bremsesystemer mv. :-)