Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
Andy Fibe
bruger siden
18-10-2022
26-10-2022 kl. 11:28
Simon B
bruger siden
12-11-2018
skrev:
Hejsa.
Jeg har forsøgt at finde frem til at svar i min situation, men uden held så jeg vil høre om der er nogen der kan give nogle råd:
Jeg vil gerne lease en bil, da jeg har fået nyt arbejde og behøver en bil inden for kort tid.
Jeg tager kontakt til et lokalt leasing selskab hvor jeg sammen men leasing konsulenten finder frem til en bil og pris.
Han beder om et skriv med en kontrakt fra arbejdsstedet, som en endelig kredit godkendelse.
2 dage efter modtager jeg min kontrakten, men når ikke at fange ham, da jeg fik sent fri.
dagen efter ændre min situation sig, og jeg har ikke længere behov for en bil, da min partner ikke længere behøver sin.
Det indformere jeg leasing konsulenten om og han mener så, at jeg skal betale de omkostninger der har været i forbindelse med klargøring af bilen m.v.
Det skal lige siges, at der ikke har været underskrevet noget, ej heller fremvist en leasingkontrakt.
Dvs. At de har klargjort en bil, uden at vide om jeg var endelig kreditgodkendt https://migogaalborg.dk/medlemmer-af-europa-parlamentet-oensker-mere-beskyttelse-af-de-forbrugere-der-ansoeger-om-laan-online/ til at lease.
Mit spørgsmål ligger sådan set i om jeg skal betale dem i denne situation?
Vh.
Situationen er uforudset. Jeg tror, du ikke skal betale noget. Det er her, spørgsmålene opstår, og derfor ønsker MEP'erne mere beskyttelse af kreditforbrugere. Du kan læse i detaljer her.