Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Import af Audi A3 på gule plader??
Kenneth Haggren
bruger siden
25-01-2006
22-05-2008 kl. 16:27
Hejsa...
Jeg håber på lidt afklarende hjælp i en jungle af regler.
Jeg påtænker at importere en Audi A3 og indregistrere den på gule plader her i DK. Den er reg. i Tyskland før april 2007, og efter 1998.
Så vidt jeg har forstået (oplyst af Skat) så betaler man enten 50% afgift eller 95 % afgift. Men hvorfor skulle man dog vælge at betale 95%??
Mht. vægtafgift (dette er oplyst af CRM) skal man betale ca. 1800 for en A3 + ca. 700 i udligningsafgift og 900 i "strafafgift" pga. privat anvendelse. A3 vejer under 2 ton. CRM oplyste ligeledes at det var ligemeget om man havde betalt 50% eller 95% i afgift, for det kunne de alligevel slet ikke se nogen steder som hun sagde.
Iflg. Skat værdifastsættelser er der 3 stk. importerede A3 i DK. Alle med en afgift på 59.000 - 60.000 kr. Kan man se om de betaler 900 kr. i "strafafgift" eller 5.040 kr??
Det ville være rigtig ærgeligt at hente bilen for så efterfølgende at være tvunget til den høje "strafafgift".
Er der nogle som kan give et endeligt svar på hvad forskellen på 50% og 95% afgift er? (og jeg mener ikke kr. øre mæssigt). Og hvordan man kan "sikre" den billige "strafafgift".
og om det kan lade sig gøre at betale 50% afgift, og kun betale de 900 kr. i afgift for privat anvendelse?
På forhånd tak for alt hjælp...