Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hyundai i40 km/l

Profil slettet

Profil slettet

23-12-2014 kl. 22:32

Jeg har i november købt en Hyundai i40 1,7 115hk diesel. På parpiret står den til at køre 23,3 km/l ved blandet kørsel, 27 km/l ved landevejskørsel og 18,9 km/l ved motorvejskørsel. Lige nu køre den på 16" vinterdæk og jeg ved, at disse tal skal tages med et gran salt.

Jeg oplever, at jeg slet ikke er i nærheden af disse tal. Jeg kører efter bilens ECO program, kører pænt og kører meget lidt bykørsel. Daglig kørsel er på ca. 80 km hvor 60% er motorvej (110 km/t), 30% landevej (80 km/t) og 10% bykørsel (50 km/t).

Efter en måned med bilen ligger jeg meget fast på et forbrug der hedder 5,9 L/100 km, altså ca. 16,9 km/l.

Kan der være en fornuftig forklaring på dette eller vil I mene dette er noget jeg bør tale med forhandleren om? Kan der være tale om dæk, som ikke har god brændstoføkonomi?

På forhånd tak for jeres råd og inputs...

Dette indlæg blev 23-12-2014 23:00 redigeret af Bilbasens moderatorer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

24-12-2014 kl. 12:11

Nu er der jo en del der siger, at nye biler skal trille nogle tusinde km før man kan regne med forbruget.

Umiddelbart virker det for lidt, men hvis man tager dæk, årstid (lav temperatur) og bilens vægt i betragtning, så virker det egentlig ok. Vent til det bliver forår/sommer, når det er blevet lidt varmere i vejret, og du har fået sommerdæk på. Så burde du kunne rende 18-19km/l. uden de helt store problemer.

I øvrigt, er det efter forbrugsmåler eller målt på antal liter/kørte km?

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

25-12-2014 kl. 18:51

Tænker du over hvornår du skifter gear ? Kører selv diesel, og oplever flere der kører for langt ud i gearerne. Det koster meget på forbruget..