Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvorfor er det lige at politiet...

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2017 kl. 20:01

Hvorfor er det lige at politiet kører VW Passat, Audi (civile biler A4, A3), Mercedes, Ford og enkelte BMW og ikke Kia, Hyndai, Renault og Peugot (dog har de tidligere kørt Peugot) ?

Gæt engang, svaret er ikke svært :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Harry Christoffersen

Kenn Harry Christoffersen
bruger siden
07-09-2016

02-03-2017 kl. 20:36

Torben henriksen

bruger siden
03-02-2017

skrev:
Hvorfor er det lige at politiet kører VW Passat, Audi (civile biler A4, A3), Mercedes, Ford og enkelte BMW og ikke Kia, Hyndai, Renault og Peugot (dog har de tidligere kørt Peugot) ?

Gæt engang, svaret er ikke svært :-)

Tror de er for ustabile

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2017 kl. 06:07

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
For det første er du galt på den mht., hvilke biler de køber - for det andet så vælger de biler efter EU-udbud - så måske skulle du overveje at sætte dig lidt ind i tingene istedet for dit bevidstløse trolleri....

(PS. De har bl.a. også kørt Peugeot - og de har da også Renault-teknik i forskellige konfigurationer i garagerne)

Hej Troll.

Jeg skriver jo også de tidligere har kørt Peugot. Jeg spørger jo her på Bilbasen fordi jeg ikke ved det, så det er vel derfor at der er et forum ? Men ellers lad være med at kommentere på mine indlæg tak. Torben.

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2017 kl. 06:12

Tobi as

bruger siden
30-01-2012

skrev:
Tjek dette link ud, så er det vist svaret på jeres spørgsmål :-)

http://www.dansk-politi.dk/artikler/2012/september/politiet-skal-koere-i-volkswagen-og-mercedes

#selvtak

Hej Tobi as.

Lige præcis sådan et link som løser spørgsmålet :-)

Efter en grundig test og eveluering vælger de VW og Mercedes står der, så svaret er jo klart at det er kvalitet og holdbarhed som vælges.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-03-2017 kl. 08:59

Fordi politiet ikke betaler afgift af deres køretøjer.

Når det er tilfældet, så er der ikke de store forskel på en hyundai I40 og en mercedes C.

Og så er der meget stor forskel i overskudsgraden af en I40 og en Merc C for importøren.

Altså hvis leasing selskaber kan slippe med 410.000 for en Merc C T model.
Kontra en Talisman som koster leasing selskabet 320.000.
Trækker du afgift og moms ud af de tal, så er det begrænset hvad forskellen reelt er.

Var det dig og mig der havde muligheden for at vælge om vi ville køre i en Talisman, Kia optima eller ligenende kontra en Merc C, og forskellen kun var 12-18.000, så ved jeg godt hvad vi valgte, ikke?

Hvilken der så er mest økonomisk i drift, ved jeg ikke.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2017 kl. 10:06

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du fortsætter bare dit trolleri.
Nej - det var jo netop ikke et åbent spørgsmål - så ville du jo ikke slutte af med "Gæt engang, svaret er ikke svært :-)"

Du er her for at trolle - hverken mere eller mindre.

Hej Troll. Stop nu bare dit trolleri, det vil mange være glade for.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2017 kl. 10:08

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nej, det er det så ikke. Det var det svar, du ønskede, men det er ikke virkeligheden.

Det handler om meget andet: Plads i førersædet (derfor blev Mercedes fravalgt i seneste udbud, da C-klassen var for trang, når betjentene sidder med sikkerhedsvest, knippel, pistol og alt det andet grej, de skal have i bæltet), køreegenskaber, muligheder for opbygning/ombygning, pris, servicepriser (og -muligheder), og meget andet.

Kvalitet og holdbarhed har jo ikke ligefrem kendetegnet VW - og Mercedes har også haft sine udfordringer. F.eks. har de Vito'er, som Politiet brugte til bl.a. fotovogne, svære rustproblemer.

Det er gamle nyheder som ikke er aktuelle mere på de nye modeller.