Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken alder bil er det bedste tidspunkt at købe?

Kasper Kolmos

Kasper Kolmos
bruger siden
02-07-2016

14-12-2018 kl. 14:01

Som titlen indikerer er min hensigt at starte en lille diskussion omkring hvor gammel en bil skal være, før det er optimalt?

Her tænker jeg f.eks. at det jo er bedre at købe en, lad os sige, 2 år gammel bil da man slipper for det kæmpe værditab når man ruller over forhandlerens kantsten.
Men en gammel spand kan jo være super billig indkøb, og derved har man en masse penge "sparet" til de reperationer der kommer, ift. hvis man brugte pengene på en nyere bil?

Dette indlæg blev 14-12-2018 14:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Kolmos

Kasper Kolmos
bruger siden
02-07-2016

15-12-2018 kl. 23:30

Kørselsbehov Ca. 15000 km/årligt
Bilklssse tænker jeg i nærheden af golf klassen +-

René Hvelplund

René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011

16-12-2018 kl. 17:11

Udfra de få oplysninger, ville jeg holde på et køb af en bil på omkring to år, som du selv beskriver. Her kunne Hyundai eller Kia være en mulighed, da du stadig har fabriksgaranti, hvis ejer har holdt den autoriserede service.

Er fabriksgaranti knap så vigtig, så er der altså også gode biler i eksempelvis Honda Jazz. Et generelt lidt glemt mærke herhjemme - desværre.

Leasing i mine øjne, vil lige så meget afhænge af hvor længe du vil beholde bilen. Ikke kun udfra dit kørselsmønster. Vil man kun have den pågældende bil i 1-2 år, ja, så kan jeg måske være lidt med på vognen hvad angår leasing.

En gammel bil, kan været et lotteri. Har altid pendlet i en ældre bil. Det slutter dog ved næste bilkøb - gider simpelthen ikke skrue efter fyraften, mere end højst nødvendigt. :-)

Kasper Kolmos

Kasper Kolmos
bruger siden
02-07-2016

17-12-2018 kl. 10:44

Det er jo det - Man kan både tabe i lotteriet og få en mandagsmodel - Men man kan også finde en diamant, der bare kører og kører på trods af nogle km og år på bagen. Deraf også grunden til jeg synes det kunne være interessant at høre hvilke overvejelser folk selv gør sig :)

Honda synes jeg er et interessant mærke, både pga. deres design og gode renommé mht. holdbarhed (ligesom toyota), Og så fordi at Hondas 2,4 liters Accord Type S er virkelig fed i mine øjne, samtidig til en overkommelig pris. Og så skal man ikke bøvle med en turbo der kan gå i stykker ;)

På nuværende tidspunkt kører jeg en Renault Clio fra 2007, 1,2 liters med 60 heste, noget af en farmor bil ! Endnu ingen el problemer heldigvis, men måtte skifte hele AC anlægget samt 2 fjedre og komplet bremser foran på et år, pyyh...

Dette indlæg blev 17-12-2018 10:45 redigeret af dets forfatter.