Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad gør et syn for bilens værdi?

Morten Kirsch

Morten Kirsch
bruger siden
30-08-2023

30-08-2023 kl. 12:50

Hej Bilbasen,

Jeg er gået helt i stå ift. hvad jeg skal gøre med min gamle bil.

Kort baggrund: Jeg bor i Odense og de nye regler om partikelfilter gør det ulovligt at bruge min Peugeot 207 i byen. Jeg vil ikke bruge penge på partikelfilter, da der også er andre ting som inden længe skal ordnes. JEG SKAL AF MED BILEN.

Mit dilemma er følgende:
Jeg havde bilen til syn i sidste uge fordi jeg tænkte at det ville øge dens værdi, hvis den var nysynet.
Sagen er den at den ikke klarede det igennem synet, da den ene lygte skal skiftes. Det koster 3.000 kr. at få den skiftet ved min mekaniker. Jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal gøre for at få mest muligt for bilen. Jeg ser følgende muligheder:

1. Betal 3200, få bilen synet og forsøg salg til forhandler eller privat.
2. Find en brugt lygte ved en autoophugger og få den monteret. Jeg kan ikke skifte den selv og jeg kender ikke nogen mekaniker tæt på mig, så det vil også komme til at koste - dog ikke så meget som en ny lygte selvfølgelig. Jeg er dog bange for at komme til at købe en defekt eller forkert lygte, så synet alligevel ikke går igennem.
3. Jeg dropper at få den synet og forsøger at sælge til forhandler eller privat. Alternativt skrot.

Kan I komme med en anbefaling? Jeg ved ikke om der er en økonomisk gevinst ved at få den synet ift. videresalg. Jeg er godt træt af situationen og sætter pris på al den hjælp jeg kan få :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg