Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad betyder det lille 1 tal i displayet, når man ser info om x l/100km?

Martin Elkjær

Martin Elkjær
bruger siden
27-08-2008

24-01-2012 kl. 06:17

Ang. 2010 VW Polo 1,6 TDi 90 Comfortline BMT 5d 1-tallet står øverst i højre hjørne, og går i øvrigt igen på flere andre info-sider. Formentlig et aller andet med måden gennemsnitsforbruget beregnes, men hvordan...?! Er det fx et glidende gennemsnit for de seneste 10 min kørsel, 50 km, eller måske blot oplysning om, at det er igangværende tur, og ikke i bilens levetid til dato? Mvh Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

24-01-2012 kl. 07:59

Jeg har en Touran, der viser det lille 1 tal forbruget fra start og nulstiller hver gang jeg starter bilen (gennemsnitlig forbrug her og nu), der er også en under menu der er vist med et lille 2 tal, den skal nulstilles manuel f.eks. når jeg tanker.

Martin Elkjær

Martin Elkjær
bruger siden
27-08-2008

24-01-2012 kl. 17:26

Super! Har fundet både knap under armen og måden at betjene info'en på! Takker, Martin

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

31-01-2012 kl. 14:25

Ja Skrev jeg ikke det? :-), Min har så ingen knapper på viskearmen, men bortset fra det er menuen den samme.

Dennis Just

Dennis Just
bruger siden
14-01-2006

24-03-2012 kl. 12:45

Michael Christensen skrev:
Er det knap på alle udgaver af den nye polo på undersiden af viskerarmen? eller kun på 1,6 udgaven? eller?

det er en del af kørekomputeren, så hvis din bil ikke har kørekomputer, har den muligvis ikke den knap. og kørekomputer er standard på BMT modellerne.

Dennis Just

Dennis Just
bruger siden
14-01-2006

24-03-2012 kl. 17:00

lidt, ved 1. tallet, viser den det for den igangværende tur, og det er lige meget om du skal ned i brugsen, eller om du køre til Polen, og den fastholder det i hukommelsen i 10-30 min efter du har slukket bilen, hvorefter den automatisk nulstiller den.
man kan også selv nulstille den ved at holde knappen inde ( den som sidder på undersiden af viskerarmen )

når der står 2. er det for hele bilens levetid, den kan kun nulstilles manuelt,
( igen den knap på undersiden af viskerarmen )
jeg nulstiller den hver gang jeg tanker op, så jeg kan følge lidt med i vores forbrug.

og til sidst, triptælleren oppe i displayet, som også kan viser bilens totale km antal,
kan nulstilles ved at holde den knappen inde, som sidder oppe ved speedometeret,
lige som i "gamle dage" :-)

man kan også få en kørekomputer Plus, hvor man kan få vist navigation, og telefonopkald osv.
den kender jeg dog ikke, da jeg ikke har den i min bil, jeg har "kun" den lille kørekomputer.

håber det har været lidt til hjælp.

Jens Chr Lassen

Jens Chr Lassen
bruger siden
16-03-2007

26-03-2012 kl. 23:15

Michael Christensen skrev:
Er det knap på alle udgaver af den nye polo på undersiden af viskerarmen? eller kun på 1,6 udgaven? eller?

Jeg har en 1,2 BMT og der er der også en knap - meget anvendelig i min dejlige bil med 60000 årlige km på landevejen