Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til bil import, vigtigt !

Henrik Pedersen

Henrik Pedersen
bruger siden
26-06-2010

02-02-2020 kl. 10:57

Der er en meget vigtig ting man skal være opmærksom på når man importere bil fra udlandet, hvis man søger hjælp hos en bil import konsulent, firma eller forhandler.

Flere konsulenter, firmaer eller forhandlere har ikke mulighed for at lave en forhånds vurdering af en bil fra udlandet, derfor har de en samarbejdes partner i baggrunden, som de benytter til at beregne denne afgiftsvurdering.

Når du har handlet, laver disse bagved liggende virksomheder så indbetalingen til SKAT og alt er godt.

Problemet er så, at hverken dig eller den konsulent, firma eller forhandler du har handlet med, ved hvor meget der reelt er indbetalt til SKAT af den bagved liggende virksomhed.

Jeg blev snydt af Dansk Motor Finans da jeg skulle importere bil fra udlandet!!

Dansk Motor Finans valgte at indbetale et mindre afgift beløb til SKAT i forhold til det beløb jeg indbetalte til Dansk Motor Finans, den difference på 15.000kr valgte de at beholde, og da jeg ikke havde handlet direkte med dem, kunne jeg som forbruger ikke køre en sag mod dem, for at få de penge tilbage, som jeg betalte for meget i afgift.

Dansk Motor Finans har været et meget dyrt bekendtskab !

Så HUSK, hvis du vælger en virksomhed til hjælp med bil import, så skal du sikre dig at de vil tilbagebetale en evt. difference på afgiften.

PAS PÅ DERUDE, og husk at du altid kan se den indbetalte afgift efter en handel, ved at logge på skat.dk !

Dette indlæg blev 02-02-2020 10:59 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg