Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Helt almindelige "leverpostejsbiler"

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2012 kl. 20:29

Måske er det min skizofreni, der spiller mig et puds, men det er gået op for mig at jeg syntes de fedeste almindelige* biler er de nyeste leverpostejsbiler. Så som Passat, Avensis, Mondeo, 6'eren, C5, 508, Insignia, Superb, Accord, i40 and the like. Nogen, hvis ikke de fleste, vil nok sige at jeg ikke er rigtigt klog, til det kan jeg kun sige at alle der er ansat ved kommunen og i sygeplejesektoren, kan gå ind på computeren og se bevis på at jeg ikke er rigtigt klog, så det tager jeg ikke så tungt :-) Men jeg syntes fx. Avensis'en i 4 dørs udgaven, med den "hylde" langs siderne, er helt fantastisk og 508'eren, med strukturen i kølerhjelmen, er da noget af det flotteste, almindelige dødelige lottotabere kan købe. I mine øjne er Passat'en, her vil jeg nok få ret, den mest neutrale, men den tiltaler mig nu alligevel. Mht. Superb'en, så er den "grown on me" især politiets hvide udgaver er helt igennem superb. Og Mazda 6 ligner, hvis man står lige dead-straight foran den og kigger ned på forenden, en hval eller fisk eller hvad nu man syntes, eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-advance-stcar/1171059 4. billede og http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-advance-stcar/1171778 5. billede. (*med almindelige, menes der ikke-super/hyperbiler) Nu behøver I jo ikke hakke mig ned, hvis I er uenige, men I er velkomne til at skrive hvad I syntes(eller ville det jo være dumt at skrive det her i en tråd på et offentligt forum) :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

28-04-2012 kl. 21:39

He he he - vil ikke rakke dig ned - men jeg sgu ikke helt sikker på, at jeg forstår ret meget af det du skriver :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

29-04-2012 kl. 15:26

Jeg vil give Niels Simonsen ret.
Der er menge rigtig flotte og lækre biler i den klasse som betegnes hverdagsbiler/leverpostegbiler.
Der er i dag ikke langt fra denne klasse af store mellemklassebiler til det som betegnes som Premiumbiler (BMW, Audi, Mercedes, Lexus og til dels Volvo).
Men det skyldes sikkert at biler af i dag er lavet på kryds og tværs i form af samarbejde mellem de forskellige bilfabrikker.

Eksempelvis kan man i dag finde en PSA-motor i en BMW, hvilket var uhørt for år tilbage.
Man kan finde en Fiat dieselmotor i en Caddilac osv.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2012 kl. 18:04

Jeg synes det er dejligt med så positive indlæg om bilen og den passion der er om dem :-)

Godt gået Niels