Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

helårs dæk ja eller nej

Flemming Mortensen

Flemming Mortensen
bruger siden
24-05-2008

07-10-2017 kl. 13:17

hej er det godt eller dårligt at have helårs dæk på bilen jeg kører ca 8000 km om året

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-10-2017 kl. 15:47

Helårsdæk er helt ok, især til få km...
Kan anbefale Michelin Cross Climate+ eller Goodyear 4 Seasons gen 2
Begge gode dæk, hvis man ikke skal ud i ekstreme situationer...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-10-2017 kl. 02:42

JEg vil til en hver tid sige et hold til sommer, og et til vinter. Man skal kunne køre alle dage uanset om det er glat pga nedfaldende blade, sne is frost. Medmindre du vælger ikke at køre de dage hvor der er risiko. Problemet opstår ofte mellem landsdele, men kan også være ret lokalt. Hjemme hos dig selv er det måske tørvejr og ok grader. 50-75km væk er det sne der ligger på vejen. Det må være op til en selv om man tør dette med helårs dæk. Fdm har testet dem, men kan ikke anbefale !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-10-2017 kl. 16:01

Peter Pedersen

bruger siden
09-02-2016

skrev:
Et dæk/vinterdæk har en levetid på ca 4 år, så har dækket mistet sine evner på sne og is.
Det gir specielt ingen mening økonomisk for dig at køre måske max 14-15000 km på et sæt vinterdæk for så at skifte igen.
Noget helt andet så er et vinterdæk kun bedre på sne og is, ikke på våd vej det gir god mening hvis man har bopæl nord for Danmark men med de vintre vi har efterhånden har så er det ikke sne og is der ligger mest af på vejene.
Gør som TI siger køb et godt helårdæk.

Det passer jo ikke med fakta ! Premum dæk som conti etc holder mindst 6-7 år hvis de bliver forsvarligt opbevaret. På våd vej er de nye typer vinterdæk som conti extreme gode...og har været det i nogle år. Tjek lige op på fakta her.....

Om folk så vælger den lette billige løsning og med risiko tilfølge er op til dem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

08-10-2017 kl. 19:16

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Det passer jo ikke med fakta ! Premum dæk som conti etc holder mindst 6-7 år hvis de bliver forsvarligt opbevaret. På våd vej er de nye typer vinterdæk som conti extreme gode...og har været det i nogle år. Tjek lige op på fakta her.....

Om folk så vælger den lette billige løsning og med risiko tilfølge er op til dem.

Normalt anbefaler man at få dæk checket dem hvert år når de er 5 år gamle. Så kan det vist ret hurtigt være en god ide at købe nye....

Der er jo ingen tvivl om at sommer/vinterdæk er den optimale løsning, især hvis man har behov for at køre alle dage/under alle forhold.

Men når man kun kører omkring 8000km om året og evt. har mulighed for at undgå at køre i de voldsomme snestorme (som vi jo efterhånden meget sjældent oplever) er der efter min mening ikke noget problem med helårsdæk.
Man slipper samtidig for skift to gange skift om året og evt. opbevaring (evt. mod betaling) og kan nøjes med ét sæt fælge.

Man kunne jo så bruge noget af besparelsen til at skifte herårsdæk lidt oftere og med den udvikling der sker inden for dæk, er det vel ikke helt usandsynligt at et næsten nyt helårsdæk, rent faktisk er bedre i de fleste tilfælde end et dedikeret "årstids-dæk" der er 3-4 år gammelt...

Så det er selvfølgelig lidt afhængigt af omstændighederne. Men kører man få km om året og har mulighed for lade bilen stå såfremt vejret er helt umuligt er helårsdæk en ganske fin løsning...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 01:09

Hvis hjulskift foretages på værksted tjekker de altid.....om slid/mønster i mm. Og om kasserne er blevet stive. Normal pris dæk holder ca 5år, de andre op til 7. Hvis man vil spare må man selvom dette. Men hvis bilen bliver brugt til varme grader under 7, vil der være en risiko for at helårs dækket ikke virker ligeså godt som vinter dæk...Der er stor forskel på disse gummi blandinger.

Det eneste man opnår ved at spare på sikkerhed er at man opgradere sin risiko. Har en Ford V6 der køre ca det samme antal km årligt. Har Vinterhjul af mærket Conti. Den står altså ikke fast på andet end vinterdæk om vinteren, og dette gælder under 7 grader hvis der er regn blade eller sne is. . Husk bilmærke og vægt kan have betydning for valg af hjul/dæk.

Jeg vil gerne understrege at helårsdæk ikke har samme kontakt i vejbanen som blødere vinterdæk.

Vil ikke undlade at nævne hvad en af dk's mest erfarne bilinspektører har udtalt vedrørende uheld med biler....det er næsten altid dæk der er årsagen til dette. Enten for lidt luft eller for lidt mønster. Dæk skal have et ordenligt GRIP i vejbanen for at kunne håndtere vægt og G virknings forskelle og ikke mindst balancen i bilen.

Ivørigt kan man ikke drage den konklusion at vinterdæk er = snestorme. vinterdækket er er afgørende betydning for ovennævnte ting. Under 7 grader. I dk er der store lokale forskelle på temperarturen. Inat har vi 3-4 her, mens andre steder fra 1-11grader. Køre man ved skov og lavninger i terræn vil der ofte være glat/fedtet.

En vuderings sag spørgeren må vudere, da han er bruger af køretøjet, og ved hvor han køre etc.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 01:12

OBS ...der er ingen udvikling ingen for helårsdæk !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

09-10-2017 kl. 06:46

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
OBS ...der er ingen udvikling ingen for helårsdæk !

Det var da ellers noget af et postulat!

Som jeg oplever markedet er der da netop en ret stor udvikling af helårsdæk, fx Michelin Cross Climate.
Det dæk er måske ikke helt på niveau med de bedste dedikerede vinterdæk og sommerdæk, men gode nok til at kunne bruges også til andet end at lade bilen stå i både sne og sol.
Og med 8000 km om året synes jeg i høj grad at det vil give mening for trådstarter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 11:14

Th D

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Det var da ellers noget af et postulat!

Som jeg oplever markedet er der da netop en ret stor udvikling af helårsdæk, fx Michelin Cross Climate.
Det dæk er måske ikke helt på niveau med de bedste dedikerede vinterdæk og sommerdæk, men gode nok til at kunne bruges også til andet end at lade bilen stå i både sne og sol.
Og med 8000 km om året synes jeg i høj grad at det vil give mening for trådstarter.
Michelin måtte trække en del af deres lovende udtalelser tilbage efter det fremstod, at dækket jo ikke er meget mere end et "sommerdæk"........Glatte vejbaner står det ikke fast på. Holder Trådstarter sig væk fra disse kan han klare sig. Det er jo ikke raket videnskab. Problemet er og bliver glatte vejbaner. Det kan fremkomme enten af kulde eller regn/blade på vej. I skrivende stund ved jeg ikke hvordan trådstarter køre disse km eller hvornår. Det må være op til den enkelte om det giver mening. Der bliver spurgt her......jeg kommer blot med viden fakta og kommentar. JEg nævner blot de faktorere som kan spille ind. Mit "postulat" er som sådan okay. Ingen ved hvordan vejret bliver denne vinter, eller de kommende.

Spørgen skal da endelig købe helårsdæk hvis det er noget for ham. Husk bremse længde kan forøges ved lavere grib i vejbanen.

Man kalder fra Visse producenters side dæk med sildebens mønster helårsdæk fordi de ligner de rigtige vinterdæk. Forskellen er dog at gummiet bliver hårdere på helårsdæk når det bliver koldt.

OBS: Trådstarter kan sagtens køre på helårsdæk hvis han undgår glatte veje. Må vel være svaret.

Dette indlæg blev 09-10-2017 11:17 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 12:55

Hdi hdi ......enig der. Jeg kan umuligt vide hvem manden er eller hvornår han køre sine km, eller om han er istand til at vudere hvornår der kan være glat, pletvis. Du kan køre hjemmefra i høj sol om vinteren, 10 km længere fremme kan der være skygge på vejen som ikke har nået at optø muligt rim/is........

Ha en sjov ting fra den virkelige verden. Kender en der forhandler dæk på nettet. Han siger folk med store biler som Mercedes/Bmw etc køber de billigste vinterdæk....Tiltrods for at han tilråder noget kvalitet. Men sådan er der så meget.

Producenter har set lyset pga manglende snefald sidste vinter, og laver kampagner der siger du er sikker året rundt med helårsdæk. Sikke noget vrøvl. Alt under 7graders varme kan potentiel være en glat risiko. Temperarture skifter hele døgnet rundt også lokalt. Inat var der 1Gr i Billund, mens rømø 11grader....

Folk må gøre hvad de synes. JEg mener bare ikke når en fremmed spørger at man kan springe det faktum over der hedder sikkerhed.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 13:02

Mit slogan er at Continental er sagen både om natten og dagen.....

Dette indlæg blev 09-10-2017 14:50 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-10-2017 kl. 15:16

hdi hdi

bruger siden
22-07-2003

skrev:
T Nielsens postulat fejler intet. En så kaldt "helårsdæk" har ikke samme evner på is og sne, som en vinterdæk......
.........



Hvis du nu læser hvad postulatet var:


T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
OBS ...der er ingen udvikling ingen for helårsdæk !



Det er jo et postulat som overhovedet ikke er rigtigt.

Dette indlæg blev 09-10-2017 15:35 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-10-2017 kl. 15:34

Kom nu, verden er jo ikke sort/hvid...

Vi kan jo ikke vide hvad spørger forventer af sine dæk. Men med 8000km om året er vedkommende næppe kørende sælger, der kører hver dag året rundt, uanset føret.

Samtidig så er alt jo et kompromis!
Skal sikkerhed altid komme først uanset økonomi, bør du købe de nyeste topmodeller af sommer/vinterdæk hver eneste sæson, for at få det bedste (i stedet for at bruge samme sæt i 6-7 år).

Om vinteren bør du også køre rundt med sommerdækkene i bagagerummet, så du kan skifte til sommerdæk på parkeringspladsen, hvis temperaturen stiger midt på dagen, da sommerdækkene så er bedst etc. etc.

Det er altid et kompromis, hvor økonomi/praktiske hensyn etc. spiller ind..

Her kan helårsdæk også være et ok kompromis, hvis man eksempelvis kører få km, har mulighed for at lade bilen stå i dårligt føre etc.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 15:55

Selv havet frygter tåberne ikke.......Få nu faktuelt viden hvor test indgår. Det er fuldstændigt ude i hegnet at du KS ikke ved bedre end kvinderne her ;-)

KS du klare ikke fri sag ved at nedtone rigtigheden af ordenligte vinterdæk ved at fremhæve dårlige vinter sommerdæk. Fine råd i kommer med....ironi kan forekomme.

Ti Du gør netop i din retorik opmærksom på sort/hvid.....man skal ikke købe de nye dæk hvert år for at have det bedste, dertil går udvikling for langsomt. Køre med dæk i bagagerummet.....jaa det er selvfølgelig smart....NOT

Sjovt i ikke har mere erfaring men læser gerne hvad der står i danske aviser uden skelen til om det nu også passer......en omfortolkning er jo altid at indpasse når man nu gerne vil være super markør.

Dette indlæg blev 09-10-2017 15:57 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 16:26

hvis man har 4 dæk og de 2 er mere slidte ......hvor skal de så sidde på bilen, og hvorfor ? Det må i da kunne ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-10-2017 kl. 16:37

I teorien burde vi alle køre i store nye sikre biler, som feks. Volvo XC90, Mercedes E-klasse mm, og med markedets bedste dæk, både sommer-og vinter.
Men en 70-årig pensionist , i en lejlighed i KBH.med et rådigsbeløb på 8.000 som kører 8.000 årligt i en microbil, hvor farten ikke overstiger 70 på noget tidspunkt kører fint på helårsdæk i min (virkelighedens) verden......

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2017 kl. 17:33

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Istedet for at fortsætte det ævl om ting, du tydeligvis ikke har sat dig ind i, så prøv rent faktisk at læse de tests, der linkes til - og den tekst, der ledsager dem.

I virkelighedens verden, køber folk ikke altid de bedste og dyreste dæk. Mange vælger at købe kineserdæk hos T.Hansen - og følger de dine "råd", risikerer du bare, at de køber 2 sæt discountdæk for at køre sommer/vinterdæk, men så er de ringere stillet end med et sæt gode helårsdæk.



Ja - optimalt kører vi alle på de perfekte dæk - sommer og vinter og skifter til sommerdæk de vinterdage, hvor temperaturen er over 7 grader. Men som T I skriver, lever vi i en verden, der består af kompromisser - og så må man se på det bedste kompromis i situationen.

Som dæmp bare tonen og kom ind i virkeligheden.



(Skrevet af en bilist, der er blevet påkørt af en bil med sommerdæk en dag med 2 cm sne - og ja: Dækkene var årsagen!)

Dækkene kan ikke være årsag - årsagen kan kun være at bilisten ikke holdt afstand.
(når han vidste at hans dæk ikke var de rigtige for årstiden)

Og skriv så pænt her på siden - nu du ønsker at være et forgangsbillede for alle.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 17:49

Nu mener jeg ikke der er tale om nogen former for kompromis her. Trådspørger har ikke udtalt sig om hverken økonomi eller andet. KS jeg lever i min egen verden og har helt styr på både hvordan man køre, vinter sommer, og hvor dæk sidder ;-)

KS Tonen bliver altid skærpet når jeg læser hvilke sikkerhedesmæssige udfordringer der kan være.

Hmm taler vi ikke om det der var det egentlige spørgsmål...nemlig er det godt eller dårlig at have helårsdæk på bilen. Man kan svare som man lyster. Uden dog at vide helt hvad tanken bag er.......Man kan sige ja til helårsdæk hvis man holder sig fra glatte veje....Men dette skriver spørgen intet om. Vi skal altså selv gætte os til det. Ud fra sikkerhedsmæsige hensyn bør man vælge et par gode vinterdæk som svar. Og ja mange køber kineser hos T-hansen, men dem om det når de enten hænger i grøften, eller oppe bag i et andet køretøj, fordi de billige dæk er glatte og hårde. Gummiblanding er simpelthen forkert. Men de går under navnet¨vinterdæk.

KS: Jeg må lige forholde dig din sidste sætning som var:::skrevet af en bilist der var påkørt i 2cm af en med sommerdæk. Ja netop, det kan sne det ene øjeblik og være tørt i nabo byen. Helårsdæk virker som sommerdæk. Blandingen af gummi er tæt på denne formel.

Jeg tænker lige en tanke. Sæt manden der spørger i tråden sætter helårsdæk på, blandt andet fordi nogen her har givet grønt lys....der står jo selvsagt i deres reklamer for helårsdæk, at man kan føle sig sikker i al slags vejr. Bla. Det forhold Fdm har blandet sig i..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-10-2017 kl. 17:56

Ok, tror jeg stopper her.

Til trådstarter:
Det er jo kun dig der kender hvilke forhold de skal bruge under. Skal du have den optimale løsning køber du gode sommer/vinterdæk og skifter efter sæson.

Dit kørselsbehov er dog relativt beskedent. Har du muligheden for at lade bilen stå, såfremt vinteren viser sig fra den grimme side og primært kører når føret er ok, er helårsdæk en ok løsning (men hold dig til de bedste (Michelin / Goodyear).

Helårsdæk er, som så meget andet, et kompromis. (Men det er vinterdæk i en "normal" dansk vinter, med meget begrænset sne/is også)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-10-2017 kl. 21:13

Hvorledes kan en producent få sig selv og andre til at tro på at man mærker dækket "sommerdæk" med sneflokke symbol.... er det gangbart om vinteren.Tjae spørgsmålet er imidlertid så om de holder sig væk fra vejnettet....sommerdæk findes jo også på vejene på tidspunkter af året.

Jeg forstår så udemærket omkring km og budget.......spørgsmålet er om trådstarter ved at glatte veje og sne ikke er så gangbart som med alm. vinterdæk. Man kunne frygte det pga omtalte reklamer fra bla. Michelin.....sikker på alle tider af året og hvad de ellers kaster af sig. Gummi blandingen er formentlig tæt på den samme som sommerdæk, eneste forskel er ribber, eller sildebens mønster. Som selvfølgelig griber lidt mere i vejen end ellers.

Jeg mener imidlertid ikke jeg behøver at læse op på emnet. Helårsdæk er helårsdæk som de altid har været. ENESTE forskel er mønsteret på dæk. Man har lavet dækket hårdere end normalt for at kunne få lang levetid. Det vil også gå ud over måden grip er i vejen på.

Som hdi hdi skriver ville jeg også gerne se indført en lov der påbyder vinterdæk fra midt oktober til midt april.

Slut kommentar kunne være:: Ja det koster en smule ekstra med vinterdæk med 8000km om året. JEg beregner det a 4stk stålfælge, ca 400pr styk. 4conti ts 860 til 500pr. stk. med dæk monteret på fælg, alt imellem 4200-4500kr. om du vil er det ca 750 kr om året for at køre så sikkert som muligt. Klart hvis man selv kan skifte spare man lidt. MEn alligevel....Fejl 40----Prisen hos dæk online er 3584,- for 15" hjul monteret med dæk og fragt

Dette indlæg blev 09-10-2017 21:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2017 kl. 03:04

KS nej det lader jeg dig om "klogskaben" .....sæt jeg gik hen og blev feminin ;-) Men hvis test viser dette må alle da kunne køre en vinter igennem på helårsdæk ;-)

Eller siger du det bare fordi du ikke har andre kort at spille ud med ;-) Middelmådige vinterdæk og helårsdæk med sildebens mønster er en og samme sag. Ingen af disse står fast på glatte veje.....

KS " formentligt bedre end de bedste vinterdæk for få år siden ?? er få = 5 eller 7år ? Conti har brilieret de sidste 10 år med vinterdæk, men har du måske ikke opdaget.

Esben...Rolig nu, jeg agter ikke at tage din skoda fra dig ;-) Du og KS spiller da meget godt sammen, ment på den måde at i begge altid anbefaler de bilmærker i selv køre i ;-))


Hypede helårsdæk . Google det ,-)



CrossClimate-helårsdæk kontra sommer- og vinterdæk

Cirka samme pris som til sommerdæk.Du skal kun skifte en gang om året. Så du sparer udgifter til dækskift og dækhotel/opbevaring, hvilket hurtigt kan beløbe sig til over 1.000 kr. om året.Næsten samme egenskaber som sommerdæk på tør vej.Ringere egenskaber end sommerdæk på våd vej.Ringere egenskaber end vinterdæk

Det er stadig det samme øregas..Alt er næsten eller ringere skrives der. Så meget længere er de ikke kommet. De har blot udnyttet en fordel ved dem der ikke ved helt så meget om dæk ;-) Sjovt som andre blogs på nettet skriver at det ikke er værd at bruge tid eller penge på.....MEn jo alle test viser de er gode ikke KS ;-)

Dette indlæg blev 10-10-2017 03:33 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

10-10-2017 kl. 08:28

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/vinterdaek/daektest-2016-helaarsdaek-michelin-crossclimate-20555-r16h

"3 stjerner - testvinder. Her er det bedste helårsdæk med gode egenskaber på både tør og våd vej. Men på sne er det ikke på niveau med gode vinterdæk, så pas på, når vejen er helt hvid."

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2017 kl. 20:37

KS Du taler da aldrig om andet en Renault ;-) Mercedes Titan er ikke en Mercedes, men det vidste du vel godt....

Ang. Conti ved du vel også at Dunlop kun vant fordi Conti ikke havde deres klar. Har ellers været vinder både i 14" 15 og 16" de sidste åringer. Du flue knepper på noget du ikke har rigtig forstand på. Conti's nye TS 860 sælger noget mere end Dunlop, så værsgo. Men de statistikker har du vel læst ;-)

Conti TS 800 har alle år været en vinder....TS 850 er at sammenligne.

Faktaresistens er vist et nyt ord du har googlet. Jeg lader mig ikke påvirke af middelmådighed som kommer nedfra ;-)

"Dagens dæk" skulle det være sagligt ;-)

Ja du stopper fordi dine "fakta" ikke helt holder på den lange bane...Lidt som Michelins helårsdæk viste sig ikke at gøre ;-)

Dette indlæg blev 10-10-2017 20:47 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2017 kl. 22:24

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nej, jeg kender ikke Mercedes "Titan"?

Jeg kender Citan - der er en Renault Kangoo, men hvad har den med historien at gøre?



Du følger ualmindeligt dårligt med - både i forum og i bilverdenen, kan jeg konstatere. Men så har vi set det med: En "Continental-fanboy".

Sæt dig ind i tingene - eller lad være med at forvirre stakkels forumbrugere.

Nu ved jeg jo hvem du er ;-) så jeg er helt tryg ved situationen...nej du har ret, jeg følger slet ikke med i noget som helst.....det kan enhver jo se ;-)

Hellere Conti fan, som de fleste Bmw Porshe Mercedes ab fabrik , end Renault fan ;-)

JA Conti dækket har taget kegler verden over.

Jeg forvirre mange ja....selv de stakkels mekanikkere på værkstederne som ikke aner hvorfor de bedste dæk skal sidde bagerst ;-) Er ellers almen viden.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2017 kl. 22:25

Peter Pedersen

bruger siden
09-02-2016

skrev:
Er du ansat ved Conti?
Allle ved da at den eneste grund til at de vundet testen hos ADAC som FDM så køber er at det er tysk, ingen har tillid til deres test.

http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/art5502364/BMW-og-Mercedes-skodder-priser-efter-fusk-med-stemmetal


JEg har faktisk tænk på at søge job der. Det går jo rigtig godt salgsmæssigt i DK. Så mon ikke de har et job til en gl Vulkanisør ;-)

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser....Men Fdm har stadig tillid til Adac, da intet er bekræftet omkring rygte...

Dette indlæg blev 10-10-2017 22:31 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2017 kl. 22:36

KS er en selvfed opblæst kæmpenar

bruger siden
10-10-2017

skrev:
Så fik ovenstående psykopat kørt endnu en tråd af sporet.

Set før????

Jaa som du ser blev tråden mega lang. Det må skyldes at man nedskyder og uddyber viden, som de amatørere aldrig får kendskab til uden at google emnet. Den fortolkning skal tages med et gran salt......

JA han er en nar....skrev han ikke at han ville stoppe med at skrive. Han ville gerne have det sidste ord, omend fortwistede ord/vendinger for at se om han kunne beholde tronen som den førende renault konge.....;-) Sjovt han kan ikke lide folk der gennemholder hans forklaringer og fakta........

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-10-2017 kl. 01:20

Conti har sat sig på det danske marked med gode priser. T-hansen Group køber stort ind og sælger til samme priser som bla. Quickpot / GP24/ dækonline mfl.

Conti er testet på Fdm center sammen med andre mærker. De testkøre alle efter gældende regler....

Kan godt forstå du er forvirret......jeg tænker....skrev du ikke længere oppe i tråden at vinterdæk kun holdt i 4år og at de ikke var gode på våde vej ??

Hvis du har købt andet end Conti er det da derfor de ikke holder på våd vej og kun i 4år ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2017 kl. 06:31

Hold Jer væk fra Tyske bilmagasiner - I kan jo se hvor galt det kan gå når visse personer her på siden læser dem og giver information videre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

11-10-2017 kl. 09:38

Sig mig engang: Hvad kan trådstarter bruge alt jeres egoistiske ævl og kævl til

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg