Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Gran Vitara - problem

Bjarne Randrup

Bjarne Randrup
bruger siden
22-01-2006

09-12-2006 kl. 13:02

Hej Ole
Mange tak for svaret. Det lyder helt rigtigt - desværre. For det betyder nok, at jeg har købt den forkerte firehjulstrækker. Der er masser af power i bilen (109 Hdi), men jeg kan ikke udnytte det, da de hjul, som har bedst greb står stille, mens de andre drøner rundt (suk). Jeg vil ha' en firehjulstrækker med spærre på selve akslerne. En Landcruiser kan ikke gå ind i min garage (og er sikkert også hundedyr). Har du (eller andre) et forslag til hvad jeg så skal købe? På forhånd mange tak !
Mvh.
Bjarne

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bjarne Randrup

Bjarne Randrup
bruger siden
22-01-2006

09-12-2006 kl. 15:19

Hej 4X4 eksperter !!
Jeg har en Suzuki Grand Vitara 4X4 fra 2002. Jeg har siddet fast tre gange i den. Det i sig selv kan selfølgelig være OK afhængig af den mængde smat man kører i, men der er noget som undrer mig. De tre gange har jeg konstateret, at et af hjulene ikke trækker med. Dvs. tre hjul spinder rundt, mens det fjerde ikke roterer. Og det selvom jeg har valgt reduktionsgearet med spær og det hele.
Normalt kan jeg køre igennem hvad som helst, men en gang i mellem står et hjul altså af. (og en af gangene var på min egen byggegrund til stor morskab for alle naboerne...!).
Hvad kan der være galt?

Mvh.
Bjarne

Profil slettet

Profil slettet

03-12-2012 kl. 17:37

Hvor langt køre du om året, korte ture eller med en gennemvarm bil?