Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

God og solid familiebil

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 15:27

Ang. 2007 Mazda 5 2,0 Touring 5d Vi har nu kørt mere end 1600000 i bilen som vi er meget tilfredse med. Den er praktisk og rummelig - vi har flere gange været 7 personer på rejse til Bornholm. Den er hurtig og sikker at køre i syd på. Vi har således været på skiferie i Østrig, Schweitz og Frankrig flere gange 5 personer med fuld oppakning uden at have noget på taget eller bag på. Den er blevet passet med autoriseret service og dobbelt Dinitrolbehandling. Driftsomkostningerne er rimelige, service mellem 3500 og 7000 kr. 2.0 benzinmotoren er kvik og driftsikker. Kedetrækkket gør den solid. Vi kører 11 km pr. liter hvad jeg synes er rimeligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 15:43

Hold da op 1.600.000 km siden 2007 :-)

Hvordan kunne i sidde 7 personer i den? var det et lille barn på midterbagsædet ? som jo er ret lille.

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 15:59

mads Andersen skrev:
Hold da op 1.600.000 km siden 2007 :-)

Hvordan kunne i sidde 7 personer i den? var det et lille barn på midterbagsædet ? som jo er ret lille.

Ok, der kom et 0 for meget på ;-)
vores yngste på 9 år sidder fint i midten.

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 16:05

K S skrev:
Jeg er nu også imponeret over km-tallet ;-)
- men jeg er også imponeret over, at den har været brugt til 5 personer på en længere tur. Dels er pladsen i midten begrænset, og dels er bagagerummet relativt beskedent, men det kan godt være, at det bare er mig, der er blevet forvænt ;-)

Til gengæld undrer det mig, at Karsten ikke nævner 2 af bilens (i mine øjne) bedste egenskaber: De praktiske skydedøre og de fine køreegenskaber.

Når vi er 5 i bilen sidder en på 3. række og midterpladsen bruges til bagage - praktisk når vi har ski med.

Og ja du har ret, den kører dejligt og skydedørene var afgørende i vores valg som stod mellem denne og en Toyota Verso.