Bilbasen Forum
Går fra Peugeot 208 til Renault Kadjar
Profil slettet
12-11-2015 kl. 20:15
I forbindelse med at jeg har bestilt en Renault Kadjar, som leasing og i den anledning skal af med min leasede Peugeot 208, vil jeg skrive mine oplevelser, dels med den gamle bil, men også med forhandleren.
I december 2013 kørte Peugeot et tilbud på leasing af 208'eren, jeg skulle bare smide 7500,- i "udbetaling" og wupti så var jeg kørende.
Forhandleren, Bilhuset Hjørring, var meget hjælpsom, meget imødekommende og var ikke spor irriteret over min evige renden, jeg havde først bare bestilt aftalen med 15.000km om året, men ændrede mening til 20.000km og det var ikke noget problem, der blev bare lavet et tillæg.
Bilen skulle lige komme hjem fra en anden forhandler, så jeg kunne hente den fredag den 13. december. (en dato og dag jeg tror havde stor indflydelse på bilen)
Jeg fik så en gennemgang af bilen med funktioner og således og jeg kørte derfra med bilen og en pose med en Peugeot løvebamse og vin.
20.000 km senere skulle den til service, hvor jeg bliver spurgt om ikke jeg har kunnet høre nogle lyde når jeg kørte på ujævn vej eller bump, hvortil jeg svarer, at den har sagt lyde når jeg kørte over bump, lige siden jeg fik den, men jeg har bare tænkt at det er ikke verdens dyreste bil, så den siger nok bare lyde, hvorfor da det, spørger jeg. Fordi der er noget i ophænget der er knækket i begge sider foran, så skulle det jo skiftes. Så tænker jeg om det har været galt i al den tid jeg har haft den.
Herefter kører den som den skal, lige som jeg har syntes den gjorde før service.
I sommers fik jeg lavet noget ved bremserne, Jeg fik af vide at det var et skarpt hjørne på noget af bremserne der skulle slibes af, så den ikke hylede ved bremsning.
Så i sidste uge var den ved service igen og da værkføreren kommer hen til mig spørger jeg lidt i sjov om der også var noget denne gang, han svarer ja og siger at de havde skiftet to stabilisatorarme foran, som var slidt, efter knap 37.000km, jeg tænker hvor elendig en bilist er jeg? eller rasler bilen simpelthen fra hinanden af sig selv?
Jeg har været rigtigt glad for bilen, den har startet hver gang, men jeg ville godt nok ønske at jeg ikke havde fået den fredag den 13.
Udover de par hiccups, så 14 dage efter jeg fik bilen, var der en ung tøs der smadrede op bagi bilen, da jeg bremsede ned til stop bagved en varevogn, jeg blev så skubbet op i varebilen foran, heldigvis var det ikke min skyld, for det kostede immervæk 28.000,- at få lavet bilen og sidste vinter blev det ene sidespejl sparket af.
Så ikke flere fredage den 13. til mig, tak. altså udover den imorgen.
Nu bliver det så en Renault Kadjar der skal stå i indkørslen fra 1. marts næste år.
Og jeg er klar over det her indlæg ligger lige til højrebenet på trolden, der sikkert vil sige noget i stil med at Renault kun vil give mig endnu flere kvaler.
Men jeg vil sige at hvis jeg følte i mit hjerte og sind, at Peugeot koncernens nationalitet havde noget med det at gøre, så ville jeg ikke skifte til en Renault.
Jeg ved ikke hvor 208'eren bliver samlet, men det er sikkert ikke i Frankrig og mht Kadjar'en, så er min eneste erfaring med mærket, det faktum at en af mine søstre har en Laguna, og den er altså snart 8-10 år gammel, og den har ikke været noget problem barn og de gange jeg har kørt i den, har jeg haft følelsen af vandseng bagefter, så det er fint for mig.
Håber der er bare een der kan bruge noget af det jeg har skrevet til et eller andet.
Mvh. Niels Simonsen
Ps. Kære Trold, please please please, hvis du skal blande dig, så være lidt konstruktiv. og ikke komme med 10 år gamle links
Profil slettet
17-11-2015 kl. 18:25
Vandseng eller ej, jeg håber bare den nye bil er mere komfortabel end den nuværende.
Hvor min nuværende bil slavisk følger vejens ujævnheder med ufravigelig disciplin, så er min søsters Laguna lidt mere tilgivende i affjedringen. Og det kunne da være rart at prøve noget lignende i egen bil.
Hr. KS, hvornår trykkede du sidst selv på de links?
For måske du ikke er klar over det, men de Applusbilsyn links bringer bare én til deres forside.
Men jeg vil da gerne medgive at dine links ikke er helt så gamle som jeg troede.
Men det er fuldstændigt rigtigt, det er leasing, så eventuelle fejl og slid kommer ikke til at koste noget.
Det har det heller ikke gjort på Peugeot'en.
Anyhoot jeg glæder mig rigtigt meget til jeg skal hente Kadjaren
Flemming Randel
bruger siden
03-04-2007
29-01-2017 kl. 10:28
Din beskrivelse af Peugeot-ejerskabet var sagligt og noget man kunne bruge.
Jeg er nu mere interesseret i dit ejerskab af din Renault Kadjar, som jeg kan regne ud, at du på nuværende tidspunkt har kørt i snart et år nu. Hvordan er din oplevelse af den? Lever den op til forventningerne? Har den haft fejl? Brændstoføkonomi osv. osv? Og alt det gode ved den?
Mvh. Flemming
Flemming Randel
bruger siden
03-04-2007
29-01-2017 kl. 19:09
Tak for din Kadjar-anmeldelse :-) Sådan en "long-term-test" er ofte meget mere relevant end en motorjournalist's kortvarige oplevelse af en bil.
Mvh. Flemming
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-01-2017 kl. 00:18
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-01-2017 kl. 14:04
Det handler ikke om hvor mange jeg har haft, nok mere om hvor og hvordan jeg har fået den viden.
K.S Nu ikke så tøse fornærmet.....der er en del problemer omkring el i bilerne. Men dermed ikke sagt man ikke'skal erhvere sig en....de køre ganske habilt. Er det nødvendigt at rose Renault's dci motor ? nej vel..........Super motor som nok noget af det bedste i diesel....tyst og ekstrem silkeblød. Points til Renault for den.
Nu er Citan jo ikke en rigtig Mercedes ;-)
Dette indlæg blev 30-01-2017 14:11 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
30-01-2017 kl. 14:41
Jeg siger jo ikke at Renault er dårligt ! Jeg påpger blot nogle ting der kan være med de Franske og PSA bilerne. Ville være glad hvis Renault's Dci lå i flere mærker.....sådan kan det også siges. Ingen tvivl om at Dci motoren har kostet at udvikle.....nogle fabrikanter vælger at prioritere.....og måske derved holde prisen nede. Sådan er der så meget. Husk i vælger selv.........dette forum skulle vel kunne håndtere de forskellige synspunkter mv......
Til KS vil jeg sige.....ja Mercedes B klasse køre super, også med motoren fra Renault. Det virker hekstøbt og gedigent. Anken i b klassen er at bagsæddet er en slags bænk og det trækker ned. Eller en dejlig vogn på de fleste parameter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009