Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fjernelse af bil afgifter jvf. de nye beregninger

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2014 kl. 13:21






Hej alle sammen

For et par dage siden kunne man læse i forskellige aviser at det nye beregning fra Skatteministeriet angående afskaffelse af bilafgifterne vil være lavere end hidtil antaget jvf. tidligere beregninger.

Jeg tænkte straks YES!!... Så får vi endelige råd til bedre og billige biler ligesom vores svenske og tyske naboer. Ligeså hurtigt kom jeg på jorden ned igen efter at jeg tænkte nærmere over tingene. Der meldte sig mange spørgsmål med store spørgsmåls tegn. Tanken er stadigvæk skøn men hvad er ulemper eller bagsiden af medaljen?



Fordele som jeg kan komme i tanke om sådan lige hurtigt:

- Ingen afgifter, kun moms på biler

- Nye og sikrere biler på vejene

- Nyere bilpark i Danmark

Ulemperne ved dette kunne være:

- Folk der har købt bil med fuld afgift står tilbage med en ’’værdiløs’’ bil efterfølgende

- Antal bilforhandlere reduceres kraftigt = flere arbejdsløse

- Muligvis højere afgifter på at køre i bilen evt. betaling for motorvejskørsel



Ovenstående er bare nogen af ting de jeg hurtigt kan komme i tanke om mht. fordele og ulemper. Det er derfor jeg skriver herinde da jeg kunne godt tænke mig en diskussion omkring disse nye beregninger.


Jeg har følgende forslag til kommende bil afgift system i Danmark:

1. Fjerne bilafgiften helt samt alle fradrag for ekstraudstyr osv. Så man helt simpelt har bilens indkøbspris + 25% moms = prisen i Danmark. Meget enkelt og simpelt. Det vil betyde at mange vil have råd til at købe større og dyre biler som koster kassen i dag. F.eks. en Mercedes E-klasse til en million kroner vil kunne købes til samme pris som en VW Passat koster i dag. Sådan cirka


2. Reducere afgiften fra 180% til 50%. F.eks. bilens pris: 100.000 kroner + 25 % moms = 125.000 kroner + 50% i afgift = 187.500. Det vil være pris på gaden. Igen meget simpelt. Så er alle biler lige beskattet med afgiften. Man kunne gøre at den stiger med 1% hver år eller hvert anden år. Igen vil det være billigere end i dag.


3. Omlægning af bilafgifterne. Efter min mening skal de omlægges så bilens afgift baseres kun på Co2. Et eksempel kunne være at man betaler 1000 kroner pr. gram for biler mellem 100 og 199 gram i Co2 udledning. For hvert 100 gram der dobles op i udledning vil prisen pr. gram dobles også op. F.eks. en bil der udleder 215 gram vil koste 2000 kroner pr gram, dvs. afgiften bliver 430.000. Og sådan kunne man forsætte videre. Biler under 100 gram skulle slippe for afgift. Her vil det betyde at nogen af de billige biler ryger op i pris mens de dyre biler falder meget i pris. Det har både sine fordele og ulemper.


Hvad er jeres forslag til bilafgifterne? Afskaffe dem helt, reducere den eller omlægge den?

Kom med jeres bud og lad os få en diskussion en gang

Dette indlæg blev 10-04-2014 13:22 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-04-2014 kl. 19:55

I stedet for dit 3. forslag kunne de rødhårede betale dobbelt afgift, og alle med et BMI på over 25 skal også betale dobbelt afgift.

Hvor mange af de små sparegrise, fabrikkerne påstår kan køre 25-30 km/l tror du nærmer sig bare en lille snule det lovede, hvorimod mange større biler der er opgivet til 20-22 km/l holder rimelig hvad der er lovet.

Jeg har en bekendt der skiftede sin C1 ud med en C4, og han kører faktisk lige så langt på literen uden at ændre kørestil, hvorfor skulle en C4 så være væsentlig dyere i afgift?

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2014 kl. 20:18

Hej Lars

Jeg kan godt se hvad du mener og kender selv godt til det at bilerne ikke køre så langt på literen som opgivet fra frabrikken af. Det var bare et forslag fr min side :-)

Hvad skulle man så gøre med bil afgifterne ifølge dig?

Ha' en god aften

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

10-04-2014 kl. 20:36



Normal
0


21


false
false
false

DA
X-NONE
X-NONE













MicrosoftInternetExplorer4













De 7 mia som man mener det vil koste at fjerne registreringsafgiften kunne finansieres via en fast afgift til alle indregistrerede biler og varevogne.
I danmark er der ca 2.2 mio biler og ca. 500.000 varebiler.
Så pengene til finansieringen kan dækkes med en afgift på ca 2600 kr årligt.
Penge vil stadig komme i kassen, men vi vil få råd til nyere og bedre biler end dem vi har i dag.

Jeg ville ihvertfald ikke have noget imod at betale 2600 kr årligt, og så slippe for registrerings afgiften.

Dette indlæg blev 10-04-2014 20:38 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

10-04-2014 kl. 20:42

Jeg har ikke nogen gylden løsning, men for ikke at risikerer det du selv skriver, med hensyn til at mange brænder inde med en usælgelig bil, eller må lide enorme tab, så er nam nødt til af indfører en ændring i etapper.

Jeg selv kører i en gammel bil der dog med min kørsel (ikke morfar) kører ca 17-18 km/l diesel, men p.ga. alder koster den ca 11.000 kr årligt i afgift.

Bilen fejler absolut ingen ting, men er usælgelig grundet en misforstået miljøpolitik, hvor man tror at en l. diesel sviner meget mere bare fordi den bliver brændt af i en gammel gryde.
! l. diesel indeholder de samme giftige stoffer uanset om den bliver brændt af i en lille gryde, en stor gryde eller en gammel gryde.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2014 kl. 21:02

Andreas:
Det forslag er jeg med på. Og det fleste vil nok være friske på at betale de 2600 kroner årligt for at slippe for afgiften

Lars:
Jeg giver dig ret i at det seneste omlægning af bilafgifterne var fejlslagen når man ser på hvad danskerne kører rundt i dag i forhold til vore svenske naboer

Hvis det skulle laves i etapper så skal det nok være over 5-10 år altså folk der har købt bil med fuldafgift?

Men hvad så med forhandlerne? Vil de fleste lukke ned? Da man ellers kunne bare køre over grænsen, købe bilen og afregne hos SKAT tilsidst?

Der vil heller ikke være behov for leasing af bilerne som det er på nuværende tidspunkt pga. afgifterne. Bilerne vil være billigere og måske endnu nemmere at finansere

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

10-04-2014 kl. 21:22

Hvorfor ikke bare indføre at udenlandske biliister skal betale xx kr om dagen de opholder sig på danske vej.

Ligesom med en sticker i forruden som i diverse sydlande.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

11-04-2014 kl. 06:47

E T

bruger siden
13-09-2003

skrev:




Ulemperne ved dette kunne være:

- Folk der har købt bil med fuld afgift står tilbage med en ’’værdiløs’’ bil efterfølgende

- Antal bilforhandlere reduceres kraftigt = flere arbejdsløse

- Muligvis højere afgifter på at køre i bilen evt. betaling for motorvejskørsel




Hvorfor skulle afgiftsændringer haeve nogen indflydelse på antallet af forhandlere? At staten skal have sin bid af kagen i dag ændrer ikke på forhandlerens avance. Der er også forhandlere der driver en forretning i udlandet. Tværtimod vil forhandlerne have gyldne tider da der vil blive solgt flere nye biler.


Den eneste rimelige afgift er at lægge omkostningerne over på det at køre i bilen, ved højere brændstofpriser. Det har så desværre bare nogle andre ulemper.

Dette indlæg blev 11-04-2014 06:50 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2014 kl. 08:14

J R:
Jeg har læst det samme flere steder men det vil skabe en slags forvridning alt efter hvor dyr bil man har og hvor meget man kører om året. Dette kunne gøres i etapper ligesom man vil kunne evt. gøre det med afgiften. Eller skulle det bare være på motorveje at man skal betale for?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2014 kl. 08:15

Lars Olsen:

Ja nyvognsforhandlere vil have gyldne tider men hvad med dem der sælger brugte biler? Begge vil komme til at stå inde med biler der er betalt fuld afgift på og med et slag vil gøre deres lagerværdi endnu mindre. Så her er der også behov for en nedtrappning eller lignende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

11-04-2014 kl. 08:51

Skal afgiften ned, vil det være med en langsom udfasning af afgiften over 5-9 år. Alt andet ville jo ruinere en hel del bilejere, som måske har billån til 300.000 for en bil, der pludselig kun er 150.000 værd.

Men hvis de 7 mia. kr. faktisk er korrekt, så er det jo muligt at gøre noget ved registreringsafgiften - altså at lægge provenuet over på en højere ejerafgift, som igen nok vil være miljømæssigt vægtet - så afgiften stadig er højere på en stor Mercedes end en mindre Clio.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2014 kl. 09:07

Johannes:

Det var også en mulighed sådan at det bliver fair for alle på en måde. Jeg vil ikke have noget imod at betale højere vægtafgift om året på en stor og dyr Mercedes hvis jeg kan slippe i afgift for flere hundrede tusinde

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

12-04-2014 kl. 11:20

Hvis man udfaser afgiften med ca. 1% point om måneden, skulle det så vidt jeg ved flyde sammen med det naturlige tab en bilejer har på bilen. Men hvordan markedskræfterne ville reagere på sådan en ændring, det ved jeg ikke, så det kan jo godt ske, at salget af nye biler stagnerer fuldstændigt.

Men jeg skal da indrømme, at det er en risiko jeg er villig til at tage.

Jeg synes bare det er en dårlig ide at gøre som i Norge, hvor Co2 spiller en væsentlig rolle ifht. deres registreringsafgift. Jeg er helt med på at vi skal sænke vores udledning af Co2 osv. men jeg er ret sikker på, at fordi prisen på bilen bliver reduceret, så vil brændstoføkonomi ikke ligepludselig spille en rolle. Folk vil da stadig kigge på den grønne afgift, samt kigge på de samlede omkostninger, og der er da væsentligt forskel på om man kører 15 eller 25km/l. Både i praksis, men også på papiret. Og så er jeg generel modstander af, at folk der rent faktisk har brug for f.eks. en 4wd'er som Toyota Landcruiser, Range Rover mv. skal brandbeskattes fordi de har et behov for sådan en bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

12-04-2014 kl. 15:59

Norges løsning er ikke noget jeg ville kigge efter. Så vil jeg hellere beholde det nuværende system. Ideen er jo netop at folk skal købe nye biler, men hvis de biler de rent faktisk skal bruge, stadig koster 300-400.000kr, så er vi jo ligevidt. En ny Mondeo diesel i Norge koster omkring 350-400.000kr, ganske vist også med en del udstyr, men det er ligegyldigt, for det er ca. samme pris som herhjemme. Og hvis nu den koster så meget, så vil folk hellere købe en brugt, som er mindre miljøvenlig.

Jeg forstår slet ikke frygten i folks øjne med, at hvis biler bliver billigere, så kører alle rundt i turboladet V6 og V8 motorer med fuld gas. Det er noget pladder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2014 kl. 06:11

Husker ikke hvem det var, men er enten fdm eller en anden i branchen der mener at vi med et smæk skal fjerne afgiften på de 180% på nye biler....selvfølgelig ville dem er havde købt eller havde brugt bil føle sig snydt, men blev det faktisk ikke. For med et er de brugte måske det halve eller 1/3 værd, men hvad gør det .....for når du skifter bil er det sammen kurs vi er på. De ville skulle betale mindre for den nye eller brugte bil når de ville skifte....så ingen grund til panik der. Lyder måske meget rigtigt hvis man tænker efter...Brændstof og grøn ejerafgift skulle så have et lille nøk op ad, men ikke mere end at alle ville føle sig rimelig behandlet....Det er der måske noget om...Så er der nogen der måske ville syns de blev nød til at skifte til ny bil da de ikke ville betale en højere brændstofafgift/grønafgift på den gamle bil....fint nok så køber de en ny lidt større bedre sikrer bil der køre længere på literen til relativ små penge. De gamle brugte som ikke vil kunne sælges her grosser man nemt til østlande, som gøres i forvejen. Fordelen er færre alvorlige ulykker som koster kassen for samfundet....bedre brændsoføkonomi set iforhold til de gamle biler....en bedre mobillitet i samfundet hvor folk ofte får arbejde langt fra bopæl..En del ville måske vælge de mere moderne hybrid biler som allerede er her og på vej...Eksempel den Nye Bmw 2 sports tourer som med 3cyl og turbo køre 20 km/l og med hybrid 32km/L...der så til fra priser må regnes ca 150.000kr.....Der ville samfundsmæssigt være tjent på at sløjfe reg afgiften når alle de gamle biler er skiftet ud med nye biler der kan betales også selvom man ikke har mange penge.. minus kan være at den kollektive trafik må se sig slået lidt ud og må nedjustere på en del områder.....men busser og tog sviner for mange biler...der vil måske komme færre afgange på tog og bus...men dette er for at sikre en bedre bilpark og mobillitet, som kan siges at gøre hverdagen/økonomien langt bedre for danskerne...


Jeg siger lad os komme igang...jeg skrotter gerne min 8år gamle v6'er for en eks en bil til ca 200k uden afgift....Det tjener intet formål at lade disse køre. Jeg er som mange andre blevet fanget i en grønafgifts tung kasse som pludselig ikke er meget værd, og ikke har været det de sidste 3år....pengene er tabt alligevel, så har valgt at køre den ned...Køre ikke mange km hvert år. Men kommer der en afgiftsændring vil jeg da være med i køb af en bedre ny bil, som erstatter det gamle monster, som kan være dyr i rep.....de nye biler er idag meget bedre end bare for ca 8år siden. Lad mig se sidst jeg fik bud på bilen var da jeg spurte på en byttepris på en ny til ca 270k og der var den 30-35k....utroligt jeg gav 120..hmm det vil sige at min bil reelt har tabt alle 370k siden den var ny, var var 4år 7mdr da jeg købte den.....men hvis de nye afgifter kommer er den måske 10-15 værd-----men fint med mig hvis jeg kan købe en lækker sikker vogn med alt det nye inden for bremse teknologi etc...Forsikring skulle også blive billigere....Hmm tænker allerede den nye MB 180 C med luftundervogn og gejl der ville koste ca godt 600k med de nuværende afgifter....ca 250-275 med nul afgift....fordi vi må også regne med at bilerne ved import til DK vil Blive en smule dyrere da vi har særaftaler med en del af fabrikkerne, hvor vi får dem billigere pga vores nuværende afgift, for at de kan sælges her i landet......men alligevel.....vi venter spændt....tror jeg ivørigt mange gør..


Jeg ser også muligheden for at købe brugt i tyskland uden afgift da de har mange fine lettere nye brugte vogne...så der kunne blive lidt frit valg for folket.

Dette indlæg blev 15-04-2014 06:18 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-04-2014 kl. 11:07

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:

En afgiftsæmdring vil ikke påvirke biløkonomien som du selv skriver.. Men hvis man mister arbejdet, eller der sker noget andet der gør man må skille sig af med sin nye bil til 300k så mister du pludselig mange penge, og skal bruge mange år på og afbetale på et lån som pludselig blev meget dyrt... Det lyder m

Du kan ikke lave en ændring i love eller afgifter der ikke rammer nogen. Det er selvfølgelig surt at nogle ville blive ramt af det, måske man kunne lave noget tilbagebetaling af afgift, i hvert fald til forhandlere der ellers måske ville brække nakken på det. Det er en stor ændring, men det vil i sidste ende gavne samfundet, og miljøet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2014 kl. 15:09

A N


Mener du hvis du har købt en bil til 300k lige inden afgiften bliver afskaffet ?


Ligemeget hvad er din næste bil så billigere, men klart man skal vende sig til dette.

Den bil jeg har ville måske være 80-100k værd idag hvis ikke der var kommet alle de nye tiltag, som eksempelvis laver grøn afgift på vogne der køre langt påliteren. Mig bekendt er der også blevet trykket på afgiften til de små billige biler. Så klart markedet skifter. Sad lidt og kiggede priser på små biler......eks den nye C1 der kommer nu koster fra ca 88000kr i tyskland og her i Dk 90k eller du kan sige det samme. Den er på ingen måde specielt sikker at køre i og ikke lavet af samme kram som de lidt dyrer som eks Yaris....Se den koster fra ca 82k i tyskland og her 115k....der er en skæv vridning i hele systemet. Nuvel er yaris blevet noget billigere end hidtil...men man har gjort det helt forkert ved at pålægge agiften på selve bilen og ikke på forbruget af bilen...Det betyder så i praksis at vi ser masser af små biler i Dk, hvor mange ikke køre længere på literen end større biler. Altså man har søgt at fastholde at det er en god ide for danskerne at købe en lille micro bil, uden at tænke over at der ingen indtægt kommer til staten iform af afgifter...det vil sige at du og jeg og så mange andre betaler for at folk kan købe micro biler til næsten nul i afgift....det tabes der mange penge på i dk. Derfor hilser jeg en afgifts fri reform velkommen..Måske vil det i mange tilfælde betyde at folk køber en lidt større og sikkerer bil....de gamle biler ryger ud og vi får en bedre balance på hele festen om du vil...

Eks blev der købt en C1 i 2007...denne kostede forholdsmæssigt meget mere end det de dumpede dem til et par år efter.....det kostede og folk tabte. Gav 124k for en 5dørs med a/c...Den fås jo idag til måske 85k.

Dette indlæg blev 15-04-2014 15:11 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2014 kl. 15:53

Blot info....en ny Golf 3dørs ville koste 97k.....hvem ville så køre i mickro til nærsagt samme pris

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2014 kl. 20:14

jeg kan oplyse om at der ca betales 23% på eks en vw up...ydermere mener økonomer at staten taber masser af penge netop fordi folk køber de små og mange indskrænker sit bilkøb til mindre biler....Mener det var Cepos der udregnede at med en ny afgift på 105% istedet for 180% ville staten få 1milliard mere i kassen...Hmm hvis dette passer må rettidig omhu være på sin plads her....En del af den forløbige finansiering bliver betalt af kommende mersalg på lidt større og dyre biler, plus dertil en lidt højere grøn afgift.....så vil det udligne sig selv når hele bilparken er skiftet ud..Man taler enddog om at en mindre stigning i den offentlige sektor på 2 istedet for 4% ville kunne dække beløb på manglende reg afgift de første år indtil det er kørt på plads.


Et lille side spring...Da vognmænd kunne komme til at køre på rasp oile ville man fra dansk side ikke være med til at gøre oilen afgifts fri, tiltrods for kæmpe stor tung millijø belastning. Dette resulterede i at en del vognmænd især i sønderjyll flyttede hele deres forretning syd for grænsen til afgifts frie rasp oiler.....flot siger jeg bare, så går staten glip af mange 100 millioner på virksomheder der flytter ud....tænk en gang de ville ikke lempe et så grønt tiltag på Co2 området.....rasp sviner ikke, er rent når det bliver brændt af i en diesel motor har jeg ladet mig fortælle......Men klart hvis mange hytter deres eget skind som eks på borgen og cykler plus alt betalt, så bliver deres visioner for fremtiden jo en helt anden end den virkeligheden er for mange mennesker.

Dette indlæg blev 15-04-2014 20:31 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

15-04-2014 kl. 22:41

Men nu hænger det jo også sammen med, at svensken får langt mere bil for pengene end os danskere gøre. Så i Sverige er man mere villig til at give hvad der er plads til i budgettet, og så få en god Volvo eller BMW. Om den mentalitet ville følge efter en afgiftsændring i Danmark, kan jeg ikke svare på, men jeg tror i langt højere grad, at danskerne ville købe den bil de rent faktisk havde brug for, istedet for at købe en klasse mindre, eller købe godt brugt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2014 kl. 22:45

A N


Det er muligt, men så må up isåfald købes meget billigt ind i Dk da som sådan har tyske priser......Husk fratræk på airbag plus div sikkerhed når afgiften omregnes..Der er også nedslag for km/l. Så mit bud med de ca 23% falder ikke langt fra stammen sammenlignet med dem uden afgifter. Syns måske bare at hvis det er rigtigt at diverse økonomer samt statens egne folk udregner at hvis afgiften sænkes til 105% for alle biler vil der komme en merindtjening på 1 milliard, så er der noget meget galt i det nuværende system.

Dette indlæg blev 15-04-2014 22:48 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

17-04-2014 kl. 15:55

Endnu en grund til at fjerne afgifterne: http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Nordjylland/2014/04/17/110545.htm

Dyrere biler = større chance for at få bilen repareret efter en skade = flere arbejdspladser.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-04-2014 kl. 18:38

S B2

bruger siden
07-03-2013

skrev:
Bare husk på én ting: Der er kun os bilejere til at betale afgifterne.


Så hvis I vil feste over lavere registreringsafgifter, så husk lige på, at der kommer nøjagtig lige så mange andre nye afgifter ind på biler. Enten miljøafgifter eller kørseslafgifter. Eller begge dele.


Det bliver ikke billigere for den gennemsnitlige bilist. Kun den, der har en FED, dyr bil stående i garagen, som han aldrig bruger, vil spare noget.

Men hvor sjovt er det lige?

Både og.....problemet opstod i 2007 hvor man sænkede afgiften voldsomt på de helt små, og samtidigt satte krisen ind. Der blev solgt rigtig mange små men ikke mange mellem eller store biler....indtægterne faldt markant over 7år til nu..som det er nu er alle jo med til at betale for de små micro biler....og som Jannick linker til ser det ud som om det er en ond spiral når man kun lemper et sted...Der er en del parameter i dette her og mange ting skal forstås i den rette sammenhæng...Det økonomer regner på er at hvis de sænker afgifterne vil staten kunne få plus indtjening på en milliard i forhold til nu...Nu ved jeg så ikke hvad du kalder store og fede biler. Men en sænkning vil komme alm mennesker med alm økonomier til gavn, idet en mellem klasse bil vil blive væsentligt billigere og mere millijø venlig da disse ikke bliver skrottet over natten...Mener det på en ny golf diesel var godt 100.000 at spare og en mere sikker bil tilfølge...Jeg syns personligt at afgiften skal ligge på forbruget.....det gør det jo også med alt andet ....men jo vil da gerne feste hvis det nogen sinde kommer i det rigtige set up...Jeg syns det er en skam man farvorisere mickro bilerne...ander mellem klasse biler køre mindst lige så langt pr liter og er endda mere sikrer. Indtjeningen til staten ved nul afgifter bliver forøget netop på grund af følgende faktorer....at der bliver solgt flere og dyrer og dermed bedre biler, som deraf skal til service mv. En forhøjet grøn afgift. Flere solgte biler giver også en mer indtjening til staten selvom der ingen afgift er....


Læste artikel med en der mente at hvis man sænkede afgifterne ville der blive solgt flere af de små....dertil er jeg lodret uenig!! grundet det faktum at vi idag har særaftaler på lavere priser til danmark grundet vores høje afgifter. Bliver det eks som i tyskland eller sverige....vil man kunne erhverve sig en Yaris til samme penge som en micro kostede før...Micro bilerne vil ikke blive billigere....det er højest 2-5000kr det vil dreje sig om.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

17-04-2014 kl. 19:28

S B2

bruger siden
07-03-2013

skrev:
Bare husk på én ting: Der er kun os bilejere til at betale afgifterne.


Så hvis I vil feste over lavere registreringsafgifter, så husk lige på, at der kommer nøjagtig lige så mange andre nye afgifter ind på biler. Enten miljøafgifter eller kørseslafgifter. Eller begge dele.


Det bliver ikke billigere for den gennemsnitlige bilist. Kun den, der har en FED, dyr bil stående i garagen, som han aldrig bruger, vil spare noget.

Men hvor sjovt er det lige?

Ideen er jo netop at det er selvfinansierende. Der vil blive solgt flere af de større og dyrere biler, og derved vil der komme flere indtægter ind via momsen. Se selv regnskabet i Sverige. De får ca. det samme ind per bil, som den danske stat gør. Og så er der jo nok ikke taget højde for, at der vil blive skabt arbejdspladser ifm. skader, jvr. artiklen.

At nogle så vil vælge at købe en dyr Audi eller Mercedes, ser jeg ikke noget problem i, men det er nok mere passende at føre den i et andet forum, under jantelov eller misundelse osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-04-2014 kl. 10:22

@Jannik, jeg tvivler på at et sådant forslag vil være selvfinancerende, jo måske det første år, hvor folk vil købe drømmebilen, men derefter så vil indtægterne falde, hvis du ser over på Sverige, så har de jo faktisk en ældre bilpark end vores.

Jeg er også stor modstander af at lægge afgiften over på brugen af bilen, tænk på alle pensionister der bor på landet og har brug for en lille bil til indkøb, det vil da ikke være rimeligt at de får en mangedobling af ejerafgiften.

Det bedste man, efter min mening, kan gøre er at gå fra et værdibaseret afgiftsystem til en teknisk baseret system, så en bil der har et vist sikkerhedsniveau og en vis brændstoføkonomi koster et fast beløb i reg.afgift, uanset om det er en Mercedes eller en Dacia.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

18-04-2014 kl. 14:25

H P


Omvendt er det heller ikke fair at folk der ikke vælger en micro bil skal betale for dem der køre i dem, på grund af skævvridning i systemet...man kunne nemt forstille sig at dem der ikke skifter bilen tildels bliver friholdt på grønafgift. Det groteske i alt dette her er at hvis det passer at økonomer har regnet ud at ved at sænke afgiften vil er komme merindtægt til staten og dermed overskud over årerne....Det koster pt staten mange penge med den nuværende farvorisering af de små biler. Dette kan heller ikke være rimeligt...Mange af dem er dårligt produceret, og med tiden hurtigere klar til skrot end andre. Dette koster så både i Co2 og forbrugeren. Eks bliver en lille dårlig produceret bil ikke meget bedre af at man teknisk forsøger at ophøje dens sikkerhed via airbags mm...Konstruktionen er stadig den samme...

Dette indlæg blev 18-04-2014 14:27 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-04-2014 kl. 18:54

@T Nielsen, det er jo politisk besluttet at sådan skal det være, personligt syntes jeg at det er ok at de mest økonomiske biler slipper billigere i afgift.
Vores afgifter er jo ikke "kun" et spørgsmål om okonomi, men om at få den mest miljøvenlige bilpark, som det er muligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

18-04-2014 kl. 20:11

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
@T Nielsen, det er jo politisk besluttet at sådan skal det være, personligt syntes jeg at det er ok at de mest økonomiske biler slipper billigere i afgift.
Vores afgifter er jo ikke "kun" et spørgsmål om okonomi, men om at få den mest miljøvenlige bilpark, som det er muligt.

Jo politisk, men de bruger jo borgernes penge forkert ifølge hvad alle kan regne sig frem til. Så du syns så at når den nye Bmw 2 Tourer kommer med benzin og batteri motor og kan køre i snit 31 km/l skal den også sænkes i afgiften ?? De små kan man ikke kalde millijø venlige ud fra det som vi ser idag....tiden er løbet fra politikerne...de aner ikke hvad der er op og ned....der sidder folk på borgen bla. fra enhedslisten som kun køre på en cykel og iøvrigt er bil fjends....men man vil friholde biler som kun køre på batteri, tiltrods for at dette ikke længere er en gangbar løsning...Det koster kassen at købe og eje en sådan vogn. Deres politiske vissioner holder ikke mål med virkeligheden. Flere Fabrikanter af elbiler trækker i håndbremsen, da de ved det ikke på sigt er rentabelt...der skal bruges en mængde strøm, som iøvrigt også bruger Co2 og som har mange minusser i sig. Man kan fristes til at sige at politikkerne holder borgerne lidt i et jerngreb....


Lige en hovsa smutter fra politkkerne.....som anført højere oppe ville de ikke fritage Raps oile for afgift til lastbiler. Raps er rent når det bliver brændt af. Herved flyttede en del vognmænd syd for grænsen hvor oilen er fritaget for afgift....hmm ja der tabte staten også indtjening....De ejner sig jo ikke til at køre Forretning danmark.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-04-2014 kl. 20:27

Jeg kan altså ikke se at tiden er løbet fra el-biler T Nielsen, den mest solgte bil i Norge er altså en Tesla, VW og BMW har lige præsenteret nye modeller.
Derudover, så er det da langt mere fremtidssikret end at producere biler der "tygger" fossilt brændstof.

Og ja, en biler der kører 31 på literen skal koste det samme i afgift, uanset om det er en BMW 2 eller en Citroen C1.

Danmark er ikke udelukkende en forretning, hvis der var det, så ville alle bistandsklienter, arbejdsløse og syge blive udvist.
Nogen beslutninger kræver at man ser lidt ud over sin egen næsetip.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-04-2014 kl. 21:32

Det ville være fint at de mest økonomiske var billigst, hvis konkurrencen var fair. Det er den ikke når 1500kg biler skal sammenlignes med 800-900kg's biler. For mig at se burde bilers forbrug og energimærke, kobles sammen med den aktuelle klasse de hører ind under.

Men som udgangspunkt synes jeg ikke det er rimeligt at biler og deres ejere skal straffes, fordi de har et behov. Hvis nogen har et behov for en stor MPV med 7-9 sæder, og så kun kan nå et snit på 12-13km/l, så synes jeg ikke at det skal straffes. Hvis regeringen ønsker mere miljøvenlige biler, så må de først og fremmest sænke afgiften, så bilparken kan fornyes, og derefter må de gå til EU og få dem til at beordre fabrikkerne til at producere mere miljørigtige biler. Hvis folk har et behov for en bil, skal der ikke sidde en regering og diktere, at de må undvære eller gå på kompromis.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2014 kl. 00:43

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Jeg kan altså ikke se at tiden er løbet fra el-biler T Nielsen, den mest solgte bil i Norge er altså en Tesla, VW og BMW har lige præsenteret nye modeller.
Derudover, så er det da langt mere fremtidssikret end at producere biler der "tygger" fossilt brændstof.

Og ja, en biler der kører 31 på literen skal koste det samme i afgift, uanset om det er en BMW 2 eller en Citroen C1.

Danmark er ikke udelukkende en forretning, hvis der var det, så ville alle bistandsklienter, arbejdsløse og syge blive udvist.
Nogen beslutninger kræver at man ser lidt ud over sin egen næsetip.




Er tesla noget vi skal bruge til noget spørger jeg dumt...ja i norge hvor olie pengene flyder som guld i gaderne....Rene el biler er og bliver et flop de næste 50år, og det har producenterne indset....vi er stadig på forsøgs stadiet. Meget få promille bliver solgt. Det bliver benzin kombineret med elmotor....Hmm og hvem ville man så betro opgaven....i mine øjne klart Bmw/mercedes, de evner ofte noget andre ikke kan vil, selvom det er lidt dyrere men også holdbart på sigt...Forstår godt dine tanker tror jeg nok...men der går mange år endnu før jeg tror det bliver bæredygtigt....


For lige at slå en ting fast....vi kan blive ved at debatere emnet fra nu af og til ruder konge bliver knægt....det sker sikkert aldrig, men fint at få drejet synspunkter..


Igen hvis en bmw med benzin og elmotor kan køre ca 31 i snit , og den bliver fritaget for afgift, så vil alle jo køre i den, såfremt de andre ikke er fritaget....det bliver noget af et løb med store tab tilfølge....Som Jannick anfører bør der være frit valg til at kunne vælge en bil efter ønske, alt andet ville være forvridning igen som vi ser det nu...


Ang Danmark som en forretning, det ville være skønt hvis det var, så var der råd til det hele....Men man taber iøjeblikket ca 10-12 millarder om året siden 2007 hvor de indførte en meget lav afgift på micro biler...Ikke at jeg er liberal i min grundtanke men kan godt se at hvis vi skaber en merindtjening bliver der også til at bevare velfærdssamfundet.....Der går rent politik i den nu, og det er lidt synd, for hvad siger de kloge der regner på tallende......Vi kender vist alle til fadæser der koster de danske skatteborger mange 100 af millioner hvert år....Klart vi har lov at have hver vores holdning, men vi ved jo godt hvad der styre tingene....penge penge...Det er lidt som en butik der sætter en vare ned til det halve....og pludselig tjener de mere end de nogensinde havde gjort tidligere....og sælger til følge flere enheder og dermed et større overskud tiltrods for den lave avance.....Biler må anses som et forbrugs gode....og friholder man for regafgift vil mange købe ny og bedre bil....det vil strømme i kassen med moms og muligt en merindtjening da forhandleren kan sætte prisen nogle få kroner op...effekten vil være enorm....(tænker lige....var der nogen politikkere der tænkte på konsekvenserne af afgiften på raps olie, og hermed de svage i samfundet....sorry gu var der ej, de meler egen kage med beslutninger der koster os andre kassen) (Fedt vi fik solgt til goldmann sachs) Not...


El bilen er kun beregnet som bybil og tager en krig om at fylde bat op... flere steder satte man el tanke op, men fjernede dem igen. Det kommer først når det kan generer sig selv ved at når du køre i din elbil lades den op.iøvrigt fik de ikke i danmark den forlovede nedsætning i afgiften, og måske med rette, for staten har jo store oile og gas reserver.....det må i ikke glemme

Dette indlæg blev 19-04-2014 00:56 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-04-2014 kl. 08:36

T. Nielsen, du glemmer at tage højde for udviklingen, hvad koster en liter benzin om 25 år feks? Og et Israelsk firma har opfundet en lader der kan lade en mobiltelefon op på 30 sek.
Jeg er ikke i tvivl om at el og hydridbiler er vejen frem.

Global opvarmning, er også noget som vil påvirke verdens beslutningstagere, hen over de næste år, jeg er enig i at biler er et forbrugsgode, men vi kan ikke bare tænke i indtægter og udgifter, når fremtidens afgifter skal fastlægges.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-04-2014 kl. 13:13

Jeg tror nu mere det bliver brintbiler i fremtiden. Biler der er afhængige af at blive ladet op med et stik i enden, får det svært, da det for altid vil være en hindring. Desuden skal de opfinde batterier der fylder/vejer mindre, og ikke indeholder de ædelmetaller som de gør idag. Desuden koster det utrolig dyrt på Co2 regningen når disse metaller skal udvindes. Brint kan produceres mere eller mindre Co2 frit, hvis vi går over til vedvarende energi, suppleret med kernekraft.

Men ud over det, så er der slet ikke nok af disse metaller i verden, til at vi alle kan køre med ren el-kraft. Og det ønsker vi heller ikke, da Kina sidder på omkring 80-90% af alle forekomster.

Mit synspunkt: El-biler forbliver en niche i mange år fremover, hvor benzin/diesel stadig vil være primære drivkraft. Når ressurserne begynder at slippe op, og priserne stiger, så vil biobrændstof finde vej til vores tankstationer. Det kan dyrkes i Sahara, og er væsentlig mere miljøvenligt, end traditionelt brændstof.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2014 kl. 14:34

Syns ikke jeg glemmer noget som sådan....hvis eks el biler bliver udviklet så der er en ide i at købe og køre i dem med plus fordele for både millijø og pengepung er jeg åben over for dette.....iøjeblikket bliver der blot skrevet en del om at det vil koste forbrugeren af en elbil mange penge, så længe vi ikke er nået længere i denne udviklling. Jeg forholder mig til at udviklingen pt går i retning af benzin/el motorere samt evt gas. Jeg hæfter mig ved at nogle på borgen også mener at afgifterne på biler er løbet fra tiden. Og de beregninger der fremkommer viser at man med fordel for alle vil kunne nedsætte afgiften. Der er stadig masser af brændstoffer pt globalt, så er svært at spå om hvordan det vil være om eks 25år fra nu. Det mest opsigtsvækkende for mig er at de udregninger viser at staten sam forbrugerne ville få større gavn på alle områder hvis en afgifts sænkning kunne blive vedtaget....Er det norge hvor afgiften er Co2'en er det bestemmende punkt for afgiften ? Det ville være for mig være en mulig fornuftig løsning...Og ja H P en Tesla er da en sjov "fed" bil og sikkert meget velbygget med store muligheder...Men med priser omkring 500k for den billigste er og bliver det sikkert ikke hver mands eje. Men et godt bud på en mulig fremtid om eks antal år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-04-2014 kl. 14:43

Norges model er ikke at tilstræbe. Deres model gør, at afgifterne er nogenlunde den samme, dvs. en 2.0 Diesel Mondeo koster omkring 400.000kr, hvilket den også gør herhjemme, dvs. der er ingen forskel. Meget lidt, men ikke nok til at gøre en reel forskel på mønsteret.

Jeg ser hellere at afgiften enten fjernes helt, eller holdes på omkring 90-100%, og så ellers lader det være som det er nu, og ser hvad tendensen bliver over de næste måske 10-12 år. Hvis tendensen bliver, at mange vælger at købe meget tørstige biler, så må man se om ikke afgifterne skulle sættes op for disse biler. Alternativt så sammenholde den samlede mængde nye biler der er solgt, op mod Co2 tallet, som fabrikkerne skal holde sig til. F.eks. hvis gennemsnittet af alle nye biler solgt i Danmark udleder mere end de 130g/km som er EU kravet, så hæv afgiften på de biler der udleder mere, men hvis den ligger under de 130g/km, så virker det efter hensigten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

20-04-2014 kl. 12:36

De planter man bruger, er/bliver vist genmodificeret til at gro der, og så bruger man vist også havvand til at vande dem med. Jeg kan heller ikke huske om det lige var i Sahara, men Afrika var det i hvert fald i. Og de har jo alt det sol der skal til, for at drive faciliteterne, inkl. afsaltning af vandet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-04-2014 kl. 16:05

Ja en del af de små har en dårlig sikkerhed og man springer over hvor det er nemmest...Eks de nye up mii citygo, hvor man har valgt sideairbag som kan have fatale følger, da den ikke beskytter hovedet som en rigtig hovedairbag gør det ...alligevel får den 5 stjerner....måske skulle man også kigge lidt på denne side af sagen....men alt er jo styret af penge og politik, så det skal vi nok ikke regne med.


Jeg tror desværre at hvis de endelig sænker afgiften, vil nogle af de partier der ikke kan regne forsøge at få pålagt store andre afgifter til følge....enten i den grønne eller på brændstof...Problemet er ofte at man ikke kan se den umiddelbare foredel i at sætte noget ned, hvor andet vil stige....det vil sige indtjening til staten. Langt største delen af politikkere køre ene og alene med fremtids vissioner som ofte ikke har bund i det virkelige liv.....men vi venter da stadig med spændning på om det bliver til noget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

20-04-2014 kl. 18:46

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Ja en del af de små har en dårlig sikkerhed og man springer over hvor det er nemmest...Eks de nye up mii citygo, hvor man har valgt sideairbag som kan have fatale følger, da den ikke beskytter hovedet som en rigtig hovedairbag gør det ...alligevel får den 5 stjerner....måske skulle man også kigge lidt på denne side af sagen....men alt er jo styret af penge og politik, så det skal vi nok ikke regne med.


Jeg tror desværre at hvis de endelig sænker afgiften, vil nogle af de partier der ikke kan regne forsøge at få pålagt store andre afgifter til følge....enten i den grønne eller på brændstof...Problemet er ofte at man ikke kan se den umiddelbare foredel i at sætte noget ned, hvor andet vil stige....det vil sige indtjening til staten. Langt største delen af politikkere køre ene og alene med fremtids vissioner som ofte ikke har bund i det virkelige liv.....men vi venter da stadig med spændning på om det bliver til noget.

Problemet med at sænke afgifterne, er jo bare at det går hårdt ud over dem der allerede har en nyrere bil. Deres vil jo så lide at et stort værditab, hvorimod dem der står for at skulle skifte bil alligevel vil få den store besparelse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

20-04-2014 kl. 19:55

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Problemet med at sænke afgifterne, er jo bare at det går hårdt ud over dem der allerede har en nyrere bil. Deres vil jo så lide at et stort værditab, hvorimod dem der står for at skulle skifte bil alligevel vil få den store besparelse

Sådan vil det jo altid være. Sådan vil det jo også ske for dem der har investeret i hus i 2006/7 og så til nu. De har jo også tabt meget. Man kan ikke lave en ændring, uden at det rammer nogen skævt. Det er straks værre med brugtvognsforhandlerne, men der må man finde på et eller andet for at hjælpe dem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

21-04-2014 kl. 07:47

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Sådan vil det jo altid være. Sådan vil det jo også ske for dem der har investeret i hus i 2006/7 og så til nu. De har jo også tabt meget. Man kan ikke lave en ændring, uden at det rammer nogen skævt. Det er straks værre med brugtvognsforhandlerne, men der må man finde på et eller andet for at hjælpe dem.

Hvis man laver det som en blød overgangsordning over en årrække, så vil det jo ramme mindre skævt. Huspriserne er jo heller ikke noget politikerne har fundet på at de skulle falde så voldsomt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-04-2014 kl. 14:58

Klaus bil....de får jo besparelsen når de på et tidspunkt skifter..


Er ret sikker på at "vi" vil få nogle af dem der bor i eks tyskland og sverige tilbage til Danmark hvis de bliver sænket. Hvis nogen føler sig snydt kan de bare med det samme købe deres drømmebil, så går det sikkert lige op. Det er ialfald en fadæse ikke at sænke afgiften, når alle tal peger på at både forbrugere og staten vil få noget ud af det.


Ja Staten er ikke ligefrem kendt for at dele sol og vind lige. Se hvordan det blev tilladt at lave swaplån, så folk der eks sidder i andelsbolig ikke kan komme derfra pga skyhøj gæld...rente frie lån som iøvrigt også var med til at forhøje huspriserne. Folk med rente frie lån kunne i en årrække med fordel sælge deres egendom med stor fortjeneste og købe nyt og sælge igen...nogen tabte og andre vandt....Men det kan man ikke sammenlign med en sænkning af afgiften. Det vil være ens for alle, kommer blot an på hvornår man vil gøre brug af det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

21-04-2014 kl. 16:19

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Klaus bil....de får jo besparelsen når de på et tidspunkt skifter..


Er ret sikker på at "vi" vil få nogle af dem der bor i eks tyskland og sverige tilbage til Danmark hvis de bliver sænket. Hvis nogen føler sig snydt kan de bare med det samme købe deres drømmebil, så går det sikkert lige op. Det er ialfald en fadæse ikke at sænke afgiften, når alle tal peger på at både forbrugere og staten vil få noget ud af det.


Ja Staten er ikke ligefrem kendt for at dele sol og vind lige. Se hvordan det blev tilladt at lave swaplån, så folk der eks sidder i andelsbolig ikke kan komme derfra pga skyhøj gæld...rente frie lån som iøvrigt også var med til at forhøje huspriserne. Folk med rente frie lån kunne i en årrække med fordel sælge deres egendom med stor fortjeneste og købe nyt og sælge igen...nogen tabte og andre vandt....Men det kan man ikke sammenlign med en sænkning af afgiften. Det vil være ens for alle, kommer blot an på hvornår man vil gøre brug af det.

Jeg tror ikke af dem der har en nyere/dyrere bil ønsker sig lavere afgifter på een gang, men for dem der kører i en gammel skrotbil vil det selvfølgelig komme belejligt. Undskyldningen med at de får besparelsen når de skifter igen senere, køber jeg ikke. Nogle har måske lige købt deres sidste bil, og andre er måske stavnsbundet af den nyere bil de lige har købt, fordi den pludselig ikke kan sælges for det de skylder i den. Huspriserne er jo også et klassisk eksempel på hvor galt det kan gå, når nogle huse pludselig ændres fra at være værdifulde til at være næsten værdiløse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

02-08-2014 kl. 08:23

alex anderson

bruger siden
02-08-2014

skrev:
Er du ok ? Dansker køre gamle spænd eller mikro lort vw up kun 30 pct køre normal mellem klasse Danmark fald ud normal bil marked lang tid siden ! Afgift skal sænkes. !!!!!

Gider du oversætte det der?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-08-2014 kl. 13:32

Jeg er ofte morgensur og gnaven :-) Men ikke desto mindre er det et faktum at politik ikke har noget med fornuft og rentaballitet at gøre...Men bruger løs af offentlige midler og det vil sige vores alles skattekroner. Experter både i og uden for regeringen har fastslået at det vil gavne øknomien at omlægge totalt. Men som for offest sker der intet da de er bange for de ikke kan beholde deres sæde på borgen. Magtfordrejninger forkommer i stor stil. En del kender ikke til det "virkelige" liv på gader og stræder og for den sags skyld i baghaven. Politikkerne er en skændel og hån mod et ellers snart ikke velfungerende samfund...Vi er fanget er totalitær styre pakket ind i fadbamser og candyfloss....og ja vi kunne køre den videre og sige, nul afgifter. Men så er østeuropæerne der til at stjæle hele gøjemøget og de får lov. hvad fanden er det for en måde at behandle os danskere på....os der følger regler og bukker og skraber. alt bliver skåret ned fordi man siger man ikke har råd....Vi havde sidste år i min by ind indvandring på 763 personer fra østlande som bosatte sig. Sjovt nok stiger indbrudraten markant og vi er ved at nedlægge politstation....fedt de slukker lyset om natten på gader og veje...Hvordan beskytter vi os mod den totalitær form der er ved at udvikle sig....skal vi have store hegn med pigtråd rundt om vores bolig og 2 stk dobber mann til at patrolere om natten og i dagtimerne.....ja det kunne se sådan ud...her i området reconosere de ofte....stjæler både biler og alt hvad der er af haveredskaber. Sjovt som det køre....vi vil tjene penge på sigt hvis vi fjerner afgift på biler, men samtidigt siger de vi ikke har råd til at opretholde ro og orden.....der bliver i øjeblikket tabt millioner herhjemme på salg af biler....og de ved det godt. Værn jer selv mod disse magtsyge personer ....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg