Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

FARVEL KÆRE SEAT - VIL SAVNE DIG =) Håber din nye ejer passer ligeså godt på dig!

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

10-08-2011 kl. 19:31

Ang. 2008 Seat Altea XL 1,8 TSi Stylance 5d SNØFT SNØFT SNØFT!, Har netop solgt min elskede Seat Altea XL 1.8 TSI Sport-up Stylance. Bygget til Seat Danmarks direktør i 2008, solgt til mig i 2009 og nu solgt igen til privat person. Vil til hver en tid ikke have problemer med at vælge SEAT igen. Har kun haft få problemer. Tidl. biler peugeot 206, peugeot 306 st. car og peugeot 307 hatchback. Mit råd, KØB ALDRIG FRANSKE BILER. Brugte bl.a 70.000kr i rep. på 307'eren på kun 2år. ny gearkasse efter 50.000km, ny trækaksel, nye varmelegemer til sæder, 2x ny udstødning, ny kobling, og jeg kunne blive ved... =D

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

11-08-2011 kl. 13:45

Joachim:

Det skulle vel tilfældigvis ikke være en hvid Altea med skørtesæt og med sorte fælge?

For så har jeg vist set den.

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

11-08-2011 kl. 15:12

Martin Nielsen skrev:
Joachim:

Det skulle vel tilfældigvis ikke være en hvid Altea med skørtesæt og med sorte fælge?

For så har jeg vist set den.

Hej Martin... jo ,,, snøft ,,, det var min,,, Eneste i DK! ALT I UDSTYR,,,, Bygget specialt til Seat Danmarks Direktør i 2008

Jeg har den her:

http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=172317

Savner den MEGET - og det er kun ½døgn siden den blev hentet.

Mvh

Joachim

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

11-08-2011 kl. 15:14

lars møller skrev:
har selv en peugeot 307 fra 2004 den har ikke koste mig en krone

- Lucky You,,, og det mener jeg virkelig,,, Men min var starten af typisk Mandagsbil

med knirkelyde osv osv.

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 15:56

Det er bare sjovt, at franske biler generelt klarer sig dårligere i pålidelighedstests gang på gang.

Men jeg vil ikke tilslutte mig det med ikke at købe et bestemt mærke eller et bestemt lands mærker.

Man skal købe den bil man har lyst til og som klarer opgaven bedst, uanset oprindelse.

Fx. kunne jeg rigtigt godt tænke mig en moderne Jeep, Chrysler eller Dodge.

Dem hører man jo ikke altid det bedste om, men det vil jeg stor-hamrendes-monster-skide på, jeg skal have sådan én.

For at vende tilbage til Seat'en, så har jeg også lige solgt min Altea, i den tid jeg havde den, fik den skiftet en stoplyskontakt og der var simpelthen så meget vejstøj at ham der købte den troede at forhjulslejet var ved at gå.

Men hvorfor gik du af med den?

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 16:36

K S: Det kan jeg godt se, mine oplysninger er gamle. Men jeg har en søster, der sammen med sin mand har været igennem 3 Renault'er, alle med hver deres særegne personlighed og alle nyere end 2000.

Jeg har hørt og læst, at man i nogen Seat'er nemmere kan høre vejstøj, pga. dårlig isolering.

Desuden er der vidst også noget med at Altea'en slider anderledes på dækkene, hedder det at den laver "U" på dækkene?

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

11-08-2011 kl. 17:21

Niels Brinch Simonsen skrev:
Det er bare sjovt, at franske biler generelt klarer sig dårligere i pålidelighedstests gang på gang.

Men jeg vil ikke tilslutte mig det med ikke at købe et bestemt mærke eller et bestemt lands mærker.

Man skal købe den bil man har lyst til og som klarer opgaven bedst, uanset oprindelse.

Fx. kunne jeg rigtigt godt tænke mig en moderne Jeep, Chrysler eller Dodge.

Dem hører man jo ikke altid det bedste om, men det vil jeg stor-hamrendes-monster-skide på, jeg skal have sådan én.

For at vende tilbage til Seat'en, så har jeg også lige solgt min Altea, i den tid jeg havde den, fik den skiftet en stoplyskontakt og der var simpelthen så meget vejstøj at ham der købte den troede at forhjulslejet var ved at gå.

Men hvorfor gik du af med den?

Tja,,, den havde kørt 72.000km - Skulle til sit første service til april 2012... Kommende regninger ,,, måske!!! og,,, har nu købt en seat ibiza st. 1.2 TDI - fik forhandlet for 25.000kr udstyr med give'n take,, =) motorvej 33km/l, blandet 27km/l, og by kørsel 24km/l,,, vil tro jeg kan spare mellem 2.000kr til 2.400kr om måneden pga. mit kørselsforbrug. De penge kan så istedet gå til fx. ferie med min kone og 2børn.

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 17:24

Nåh okay. Ja, nogen er nok bare uheldige med deres biler.

Mine forældre fx. i deres 35 år sammen har min far kun valgt én bil, en Toyota og det var noget skrammel, alle de andre biler har min mor valgt, heriblandt Opel, Suzuki, et par Toyota'er, et par Volvo'er, uden at nogen har været et rent udgiftshelvede.

Så nogen er uheldige med deres biler uanset hvad de køber, andre kan slippe godt fra en hel del.

Til trådstarter:

Det er selvfølgelig også at tage med, det med besparelsen.

Tabte du noget på salget?

Dette indlæg blev 11-08-2011 17:44 redigeret af dets forfatter.

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

23-08-2011 kl. 19:32

Niels Brinch Simonsen skrev:
Nåh okay. Ja, nogen er nok bare uheldige med deres biler.

Mine forældre fx. i deres 35 år sammen har min far kun valgt én bil, en Toyota og det var noget skrammel, alle de andre biler har min mor valgt, heriblandt Opel, Suzuki, et par Toyota'er, et par Volvo'er, uden at nogen har været et rent udgiftshelvede.

Så nogen er uheldige med deres biler uanset hvad de køber, andre kan slippe godt fra en hel del.

Til trådstarter:

Det er selvfølgelig også at tage med, det med besparelsen.

Tabte du noget på salget?

Nej =) forhandler ville give mig 150.000kr (skambud) - jeg fik 220.000kr kontant for den privat. Det var også Danmarks mest veludstyret Altea XL - men sådan en bil kræver også en køber som gider betale for det ekstra udstyr-. Nyprisen på den i 2008 var 420.000kr dertil kommer så yderligere 30.000kr - fælge/styling som jeg har ofret... det løber op =) Sælger så i 2011 så kan du selv regne "tabet / værdi afskrivningen" ud... Mvh Joachim

Jens Krarup Stovgaard Martinussen

bruger siden
10-11-2006

28-09-2011 kl. 22:27

lars møller skrev:
har selv en peugeot 307 fra 2004 den har ikke koste mig en krone

det er jo nok dermed intet mindre end Danmarks, eller snarere Verdens billigste bil :-)
Hvor har du fået den, og tror du også at jeg må få en ?? :-) :-)

bruger siden
10-11-2006

28-09-2011 kl. 22:46

Men selvfølgelig er der forskel på kvaliteten af biler, og ikke mindst graden af vedligeholdelse fra ejerens, og værkstedets side. Min nuværende bil Citroën C4GP2.0 Hdi E6G, altså et af disse franske produkter der omtales ovenfor, har i løbet af de snart 100.000 km. jeg har haft den, ikke voldt mig de store kvaler. Jeg skifter olien med dobbelt interval, da jeg synes den lyder bedre i motoren, og idet jeg ikke har et ideelt kørselsmønster. Mht. kørsel m. trailer eller campingvogn, kan jeg anbefale at man bruger den manuelle funktion til gearskift, og kører den længere ud i gearene, da den ellers er tilbøjelig til at skifte ved lave omdrejninger, med meget stor belastning af koblingen til følge. Når nogle oplever at gearkassen opfører sig mærkeligt ved, eller efter kørsel m. tungt påhængskøretøj, er det fordi gearkassen er adaptiv, dvs. at den i aut. indstillingen forsøger at tilpasse sig det kørselsmønster man byder den. Det er, i sagens natur, ikke gjort med en lejlighedsvis tur m. trailer, eller campingvogn, hvorfor gearkassen i denne situation fremstår forvirret. En svaghed ja, men sammenlignet med pris, ydelse, udstyr, forbrug mv., er det jo absolut klassens bedste køb. Prøv evt. selv at søge på brugt diesel, mpv 7 sæder, aut., og find en tilsvarende fra en anden producent til prisen.

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

08-10-2011 kl. 20:06

var det den der stod til udstilling hos SMC Amager i sin tid?

Joachim Perrild

Joachim Perrild
bruger siden
24-11-2008

08-10-2011 kl. 21:08

Jacob Østergaard skrev:
var det den der stod til udstilling hos SMC Amager i sin tid?

Jeps - det var præcis den. Så hvid og fin den var. Havde kørt ca- 30.000 da jeg overtog den dengang =) dejlig vogn - men for dyr i drift ift. mit behov til/fra job.
Hvordan kan det være du kan huske præcist den bil! til salg for over 3år siden?? ,,, tjek lige min nye bil ud =)

http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=224495

Mvh
Joachim