Bilbasen Forum
Er jeg bundet af bilkøb?
Sebastian Falborg Braun
bruger siden
27-12-2018
31-03-2019 kl. 11:55
Jeg har været ude og kigge på en brugt bil, og mens jeg var der fik jeg forhandlet pris, og fik faktisk også en slutseddel med som de havde underskrevet, men som jeg ikke har underskrevet.
Jeg har heller ikke betalt nogen penge.
Vi har skrevet lidt mails hvor vi har aftalt at jeg kommer mandag eftermiddag og afhenter bilen, hvor de har smidt nye dæk på, fordi de gamle var helt færdige, og der ville jeg så underskrive og betale for den.
I mellemtiden er der dukket en anden bil op som er den samme, men med parkeringssensor og som har kørt 69k km i stedet for de 127k km den første bil har, og jeg tager hen og kigger på den bil i dag.
Er jeg bundet af købet på den første bil, jeg har skrevet at vi kommer og køber den mandag, men jeg har ikke skrevet under på noget.
Og hvis den nye bil er et bedre køb, er det for flabet at skrive til sælgeren mandag morgen at jeg ikke kommer og afhenter bilen alligevel, eller er det bare livet for en sælger?
Begge biler er ved forhandlere, og det er større firmaer.
Hvad synes i?
Dette indlæg blev 31-03-2019 11:56 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
31-03-2019 kl. 13:37
Sebastian Falborg
bruger siden
27-12-2018
skrev:
Hej folksens.
Jeg har været ude og kigge på en brugt bil, og mens jeg var der fik jeg forhandlet pris, og fik faktisk også en slutseddel med som de havde underskrevet, men som jeg ikke har underskrevet.
Jeg har heller ikke betalt nogen penge.
Vi har skrevet lidt mails hvor vi har aftalt at jeg kommer mandag eftermiddag og afhenter bilen, hvor de har smidt nye dæk på, fordi de gamle var helt færdige, og der ville jeg så underskrive og betale for den.
I mellemtiden er der dukket en anden bil op som er den samme, men med parkeringssensor og som har kørt 69k km i stedet for de 127k km den første bil har, og jeg tager hen og kigger på den bil i dag.
Er jeg bundet af købet på den første bil, jeg har skrevet at vi kommer og køber den mandag, men jeg har ikke skrevet under på noget.
Og hvis den nye bil er et bedre køb, er det for flabet at skrive til sælgeren mandag morgen at jeg ikke kommer og afhenter bilen alligevel, eller er det bare livet for en sælger?
Begge biler er ved forhandlere, og det er større firmaer.
Hvad synes i?
Tjaa, du kan jo spørge dig selv om det ville være ok, hvis ham ringede til dig og sagde at du ikke fik bilen, fordi der var een som ville give lidt mere ?
Jeg syntes iøvrigt at du skriver det på en kryptisk måde. Enten har du sagt at du køber bilen, eller også har du ikke. Hvad står der præcist i mailene ? Det betyder jo noget for om du hænger på bilen, eller ej.
Sebastian Falborg Braun
bruger siden
27-12-2018
31-03-2019 kl. 14:44
Men vi har ikke snakket priser eller noget i mail. Jeg havde jo bare en slutseddel med hjem.