Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er jeg blevet snydt?

Stefan Smidsgaard Bechmann

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 12:02

Hej, jeg har lige købt en Passat, sælger valgte at beholde reg attesten, og så ville han omregistrere den. Det er dog ikke sket endnu, nu er det tre dage siden. Hviordan står jeg hvis jeg bliver stoppet i bilen? Kan jeg selv omregistrere den uden reg attest? Hvad ville i gøre i min situation? Det kan ydermere siges at begge sælgers tlf-nr er ude af drift fra dagen efter købet? -det lugter lidt... Oveni havde de ikke lavet det vi havde aftalt :( Alt i alt har det ikke været den bedste oplevelse hos Bavne biler i Silkeborg. Håber i kloge hoveder kan hjælpe mig :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2013 kl. 12:16

Ja, du er formentlig blevet snydt så vandet driver ! Men jeg går da udfra du har bilen ?

Har du checket for restgæld ? For er der det i den er du for alvor på den. Så kommer kreditor og henter bilen inden længe!

Forvent nok ikke sælgeren er spurtet hen på motorkontoret. Nåh nej, han kan vist gøre det pr. pc nu. Ring dog til manden og spørg.Der er vel lidt normal sagsbehandlingstid. Du har formentlig fået bilen med med det samme?

I det mindste er det da ikke hos en eller anden " Ibrahim Alis auto" du har købt den. For så ville jeg sige: "hvad havde du lige selv regnet med"

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 12:23

Som jeg skrev så kan jeg ikke komme i telefonisk kontakt med dem, og jeg har nu mailet dem. Og de hedder Patrik og Jonas, så nej ikke 'Ibrahim...'

Det er en gammel billig bil, så restgæld er ikke aktuelt.

Min tanke går mere på om jeg kan køre i bilen i mellemtiden, og hvad der sker hvis han ikke omregistrere bilen indenfor tre uger?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2013 kl. 12:34

Rolig nu ! Du har vel en slutsedddel på købet ikke ? Det kan være det er en kommissions bil du har købt. Men ekspeditionstid kan forekomme. Tror nu ikke du har grund til nervøsitet. Slutseddel køre du blot med i dit handskerum i tilfælle af du bliver stoppet.

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 12:49

Ok, mange tak, det var mere det her med at deres tlf numre 'tilfældigvis' ikke virker mere dagen efter der fik mine alarmer igang. Og så vil jeg rigtig gerne have den omregistreret i en fart, så jeg kan få noget beboer licens ved min bopæl ;) -det koster 150-200 kr pr døgn at have den holdende nu :(

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2013 kl. 12:54

Hehe tjae jeg kan jo ikke sige om de er ved at dreje nøglen siden du ikke kan træffe dem. Men beboer licens ?? den må du uddybe

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 12:57

Nårh, beboer licensen er bare perkering i københavn, så man slipper for at smide penge i parkometret hver dag :)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2013 kl. 12:58

Stefan Bechmann

bruger siden
05-05-2007

skrev:
Nårh, beboer licensen er bare perkering i københavn, så man slipper for at smide penge i parkometret hver dag :)

Den licens må kunne undgåes ved at fremvise slutseddel og nr på nummerplader. Det må kunne gøres på denne måde

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 13:40

Hihi så har du ikke mødt de sure kraner i borgerservice KBH :) -men jeg vil da gøre et forsøg :)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2013 kl. 13:56

Stefan Bechmann

bruger siden
05-05-2007

skrev:
Hihi så har du ikke mødt de sure kraner i borgerservice KBH :) -men jeg vil da gøre et forsøg :)

Nej vi kunne sikkert spare meget ved at fyre den slags inkompetente kraner :-)

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 13:57

Hihi ja eller invistere i et service kursus :)

bruger siden
05-05-2007

26-09-2013 kl. 17:11

Jeg er lige blevet ringet op af motorkontoret i Silkeborg, bilen er nu omreg :) Jeg panikkede vidst lidt der, det beklager jeg.

Til bavne, så her jeg sendt en mail, håber på svar.