Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er der nogle der har erfaringer med service i Tyskland (Fleensburg)

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

07-01-2009 kl. 10:05

Ang. 2005 Renault Megane II 1,6 Sportway st.car 5d Jeg skal snart til 90.000 km's service med ovenstående Megane - Og jeg er efterhånden godt træt af at smide et sted mellem 4.000 og 5.000 kr. for et serviceeftersyn. Og jeg føler ikke der bliver lavet noget for disse penge, ja olien bliver skiftet, men ud over det. Det de kontroller er i følge serviceskemaet er jo mest af visuel karakter, og vil man have renset bremser skal man sige dette inden man aflevere bilen og betale ekstra herfor! Der bliver jo taget en fast pris for et serviceeftersyn ved de aut. Renault forhandler, derfor den høje pris (tror jeg). Jeg er da klar over at timeprisen er 600 - 700 kr./time, men hvis mekanikeren bruge 2-3 timer på et serviceeftersyn (hvad jeg tror er i overkanten), kan jeg ikke se hvordan en regning på 4.000 kr. kan være rimelig. Er der nogle der har erfaringer med serviceeftersyn i Tyskland, eller en dygtig "Renault"-mekaniker i Horsens eller trekant-området.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Ahlmann

Henrik Ahlmann
bruger siden
01-11-2006

07-01-2009 kl. 11:22

Jeg har rigtig god erfaring med Thorkild Dau i Flensburg, godt nok er det ikke et stort mærkeværksted, men godt arbejde til rimelig pris. Thorkild har mange års erfaring fra BMW - Alfa Romeo, men en Renault burde slet ikke være et problem for dem. du kan få gratis lånebil og shoppe lidt i byen og så hente bilen senere.

Jeg ved en del Alfa Romeo ejere kører derned da de er trætte af dyr og dårligt udført arbejde i DK.

Thorkild taler Dansk og har startet eget værksted efter en del år som værkfører hos Bauer Gruppen i Flensborg, så prøv at snakke med ham - ellers prøv et mekonomen eller automester værksted i Danmark hvis det bare er alm. service - olie

Sidst rettet: 7/1-09

Henrik Ahlmann

Henrik Ahlmann
bruger siden
01-11-2006

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

02-03-2009 kl. 13:53

Hej alle, og tak for de mange kommentarer.

Jeg har fået bilen serviceret ved Sondrup i Horsens for 3.251 kr. incl. rensning af bremser og pedalgummi til koblingspedalen. Og alt var som det skulle være da jeg hentede bilen efter service ;-) Dette volvo/renault værksted kan jeg kun anbefale. Men jeg er stadig chokeret over at Autohuset Vestergaard skulle have 5.000 kr. for at lave det samme arbejde! Det kan jo godt give stof til eftertanke! Det er 35% mere. Det viser jo bare det godt kan betale sig at gribe knoglen og ringe rundt for en pris, eller skrive en mail.

Jeg har da bilen havde kørt godt 65.000 km (og selvfølgelig lige var blevet over 2 år gammel) fået skiftet et vtt-hjul og i forbindelse hermed tandremmen og vandpumpen - Det er vidst en kendt svaghed ved Renaults 1,6 liters motor med vtt-hjulet der går i stykker. En reparation til godt 12.500 kr., og i den forbindelse fik jeg Renault til at betale ca. det halve pr. kulance, selvom jeg ikke havde benyttet aut. renaultværksted til det foregående service. Jeg er derfor meget glad for at kunne fremlægge et servicehæfte hvor jeg har benyttet aut. renault-service hvis der skulle ske noget med vtt-hjulet igen. Og når man så føler man får noget for pengene og servicen er i top hjælper det jo også ;-)