Bilbasen Forum
Engros biler
Gustav Dorow
bruger siden
29-05-2020
17-03-2021 kl. 00:43
Jeg fyldte 18 for ca. 6 månder siden, og skal til at købe min første bil og har fundet en perfekte bil som er en opel, men den bliver solgt som engros. Min farfar en gammel mekaniker ved en opel forhandler. Sådan som jeg har læst det sælges biler engros fordi man undgår købeloven. Og at de nogle gange bliver solgt sådan fordi sælgeren ikke selv vil have den i butikken så de vil "billigt" at med den.
Her kommer spørgsmålet så. siden jeg ikke har et CVR.NR så kan jeg selvfølelig ikke købe den, men hvis min farfars opel forhandler køber bilen fra sælgeren og så jeg køber den i gennem dem.
1. Vil det være lovligt? eller kan gøres lovligt på en anden måde?
2. Vil det være moralsk "forkert" at "snyde" sælgeren?
H P
bruger siden
06-01-2004
17-03-2021 kl. 07:21
Gustav Dorow
bruger siden
29-05-2020
skrev:
Hej
Jeg fyldte 18 for ca. 6 månder siden, og skal til at købe min første bil og har fundet en perfekte bil som er en opel, men den bliver solgt som engros. Min farfar en gammel mekaniker ved en opel forhandler. Sådan som jeg har læst det sælges biler engros fordi man undgår købeloven. Og at de nogle gange bliver solgt sådan fordi sælgeren ikke selv vil have den i butikken så de vil "billigt" at med den.
Her kommer spørgsmålet så. siden jeg ikke har et CVR.NR så kan jeg selvfølelig ikke købe den, men hvis min farfars opel forhandler køber bilen fra sælgeren og så jeg køber den i gennem dem.
1. Ja det er lovligt
2. Du snyder ingen, ud over dig selv
Sælger er sansynligvis fuldstændig ligeglad med hvem der ender med at have købt bilen, så længe den er solgt engros til et CVR-nummer.
J R
bruger siden
13-12-2013
17-03-2021 kl. 07:26
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
17-03-2021 kl. 09:53
Gustav Dorow
bruger siden
29-05-2020
skrev:
Hej
Hvis din farfars Opel-forhandler videresælger til dig, så er det under købeloven, og så skal de give garanti. Det vil de garanteret ikke. Som JR skriver: få farfar til at finde en god bil til dig under normale handelsforhold.