Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

En bil fra Odense

Greg M .

Greg M .
bruger siden
23-09-2018

01-11-2018 kl. 22:26

Hej jeg har bruge for hjælp.Jeg har købt en bil hos en forhandler fra Odense. Der har været i annonce at bilen er fra 2016 (modelår) og førse registering var også i 2016. (Jeg har et billede fra bilbasen som bekrefter det).Jeg har fået indregistering attesten i dag og der står modelår 2015 og første registering 2016😳. Jeg har tjekket nogle af hans biler på nummerplade.dk og der er alt det samme på hans andre biler. På slutseddelen der står kun at første registering dato var 2016. Jeg føler mig lidt dårlig fordi jeg har betalt for bilen fra 2016 og har fået 2015 år. Han hedder Kurt Kroager fra Odense. Hvad kan jeg gøre nu? Tak for hjælp Greg

Dette indlæg blev 01-11-2018 22:32 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-11-2018 kl. 12:52

Puha det lyder ikke godt. Men er du glad for bilen og svare den eventuelle pris til en årgang 2015 ? Du kan vælge at tale med manden stille og roligt og bede ham give dig en form for erstatning. Det kan være lige fra service eller vinterhjul eller undervogns behandling. Prøv med det gode først. Appeler til sælger og sig du er ked af at tingene ikke passer sammen. Nu aner jeg ikke hvad det er for en bil eller hvad den koster, km tal farve osv. Det kan være vanskelig at pris ansætte. Måske er det du har givet for den okay, måske ikke. Der kan være alt fra 5-15000kr i forskel på en årgang 15 til 16. Men som sagt kender jeg ikke til din sag. Vil dog minde dig om igen, at er du glad for bilen skal du måske nøjes med at tale med sælger. Det kan ellers koste dyrt at få advokat på og opslidende. Nogle gange bliver man bare snydt lidt. Sådan er livet også. Men træls for dig at tingene ikke passer med annoncen.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

04-11-2018 kl. 17:55

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Han kan påberåbe sig en trykfejl i annoncen - og da bilen lever op til slutsedlen, har du ikke en sag.

Selvfølgelig kan han ikke påberåbe sig en trykfejl om modelår, og da slet ikke når det er en gennemgående fejl i annoncerne

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-11-2018 kl. 18:28

Hvis ellers modellerne fra 2015 og 2016 ligner hinanden, på nær måske lidt kosmetik, og de har samme motor/gearkasse osv. så har det ikke nogen indflydelse om 2 år.
Der betyder km-standen meget mere end årgangen

Man ser tit en ældre bil være dyere end den lidt nyere af samme model, fordi den har kørt væsenligt mindre.

Jeg går ud fra at du har købt en bil fordi du kan lide den, og ikke fordi den er fra 2016.
Så hvis ellers bilen er som den skal være, så vær glad for den.

Hilsen Lars