Bilbasen Forum
Dieselgate ikke kun VW.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-01-2017 kl. 17:21
Gud ved om der er nogen der kan sige sig helt fri fra at snyde.
Hilsen Lars
Profil slettet
14-01-2017 kl. 09:10
komfort, inovation, design og teknik samt gensalgsværdi, da både Audi, BMW og
Mercedes er for dyre i den klasse.
Danskerne er enige:
http://ekstrabladet.dk/biler/efter-dieselgate-danskerne-elsker-volkswagen/6490064
Og så kan 2 motorer som der er fusket med ikke ødelægge et image og nu
når det endda viser sig at Fiat og Renault også laver fusk:
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-01-2017 kl. 09:27
Man har slet ikke hørt om problemer med dieselmotorer fra Østen ?
Profil slettet
14-01-2017 kl. 10:40
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Øh - det vrimler da med alternativer?
VW er bare lidt dyrere end de andre husholdningsbiler - og kan ikke på nogen måde sammenlignes med BMW og Mercedes. Audi er i en del af modellerne grundlæggende det samme som VW/Skoda/Seat som de deler al grundlæggende teknik og konstruktion med.
Nu er det også mere end 2 VW/Audi-motorer, de har fusket med - men derudover kæmper VW/VAG da en del med fejl på TSI-motorer, DSG-gearkasser, rust m.m.
Og lad os lige vente med at "dømme" nogen for fusk, før det rent faktisk er bevist - en undersøgelse er ikke det samme som bevis.
Hvilke alternatvier er der ?
Så skal det være Skoda, men de kæmper stadig med deres fortid pga navnet.
TSI motorer og rust er helt tilbage til 2019-2012 modellerne, så mon ikke den prut er dampet af.
Husholdningsbiler det er jo præcis det danskerne vil have og så gør det
jo ikke noget kvaliteten er tæt på Audi og BMW, men så evig langt fra
Kia og Hyndai, som jo netop kun overlever i DK pga deres 5-7 års garanti.
Husk vi alle har ret til vores meninger KS.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
14-01-2017 kl. 11:46
Mikkel Svenden
bruger siden
11-01-2017
skrev:
Hvilke alternatvier er der ?
Så skal det være Skoda, men de kæmper stadig med deres fortid pga navnet.
TSI motorer og rust er helt tilbage til 2019-2012 modellerne, så mon ikke den prut er dampet af.
Husholdningsbiler det er jo præcis det danskerne vil have og så gør det
jo ikke noget kvaliteten er tæt på Audi og BMW, men så evig langt fra
Kia og Hyndai, som jo netop kun overlever i DK pga deres 5-7 års garanti.
Husk vi alle har ret til vores meninger KS.
Selvfølgelig har vi alle ret til vores meninger,og det har du også,men når du udtaler dig om Kia og Hyundai,talet du åbenbart ud fra noget du ikke ved noget om.
Jeg har haft Hyundai siden 2002,og kan fortælle dig at kvaliteten sagtens kan måle sig med de fleste europæiske mærker,garantien har jeg aldrig haft brug for,bilerne har simpelthen kørt fejlfrit fra dag et.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-01-2017 kl. 13:09
Jeg måtte låne en helt ny Hyndai I40 som havde kørt 16.000 km sidste år og må godt nok indrømme at den kørte dårligt, plastic larmede på instrumentbrættet, utrolig meget støj i kabinen, dårlige sæder, kørte med 3000 omdr for at køre 115 km i højeste gear, rattet var skævt, underlige knapper til at justere varmeanlægget med. Der var så meget mere klasse at sætte mig ind i min gamle Audi A6 fra 2005 som havde kørt 275.000 km, ingen larm, virkelig kvalitetesfornemmelse sammenlignet med Hyndaien.
Så nej aldrig Kia eller Hyndai for mit vedkommende.
Tør slet ikke tænke på hvordan den Hyndai ville være efter 200.000 km.
Men heldigvis er vi alle forskellige og har hver sin mening til kvalitetesbiler.
Profil slettet
14-01-2017 kl. 13:56
Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004
skrev:
Selvfølgelig har vi alle ret til vores meninger,og det har du også,men når du udtaler dig om Kia og Hyundai,talet du åbenbart ud fra noget du ikke ved noget om.
Jeg har haft Hyundai siden 2002,og kan fortælle dig at kvaliteten sagtens kan måle sig med de fleste europæiske mærker,garantien har jeg aldrig haft brug for,bilerne har simpelthen kørt fejlfrit fra dag et.
Jeg har været passager i en Kia Ceed fra 2012, det er nok en husholdningsbil som KS vil kalde det, den kører fint men er er utrolig kedelig. Og været passager i en Hyndai I40 som taxa, der sad man fint. Men ja vil helst undgå at vide mere om de biler, de er slet ikke interessante for bil entusiater og det er de fleste folk vel her på
bilbasen ?
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
14-01-2017 kl. 14:07
Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Til Kurt Thomsen.
Jeg måtte låne en helt ny Hyndai I40 som havde kørt 16.000 km sidste år og må godt nok indrømme at den kørte dårligt, plastic larmede på instrumentbrættet, utrolig meget støj i kabinen, dårlige sæder, kørte med 3000 omdr for at køre 115 km i højeste gear, rattet var skævt, underlige knapper til at justere varmeanlægget med. Der var så meget mere klasse at sætte mig ind i min gamle Audi A6 fra 2005 som havde kørt 275.000 km, ingen larm, virkelig kvalitetesfornemmelse sammenlignet med Hyndaien.
Så nej aldrig Kia eller Hyndai for mit vedkommende.
Tør slet ikke tænke på hvordan den Hyndai ville være efter 200.000 km.
Men heldigvis er vi alle forskellige og har hver sin mening til kvalitetesbiler.
Nu er der da noget der tyder på at du er meget dårlig til at køre bil,du har åbenbart ikke fundet 6.gear,hvis den kørte med 3000 omd,ved 115 km/t,men når man er vandt til at køre i en gammel Audi,kan man ikke vide at der findes biler med 6 gear.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-01-2017 kl. 15:21
bruger siden
10-02-2004
skrev:
Nu er der da noget der tyder på at du er meget dårlig til at køre bil,du har åbenbart ikke fundet 6.gear,hvis den kørte med 3000 omd,ved 115 km/t,men når man er vandt til at køre i en gammel Audi,kan man ikke vide at der findes biler med 6 gear.
Ja hellere en 12 år gammel Audi end en ½ år gammel Hyndai til enhver tid, altså hvis man sætter køreglæde i højsæde og ikke bare en intetsigende bil som kun skal
bruges til at køre fra A til B, men det er der jo mange som bare skal bruge en bil til nu
hvor det offentlige transport endnu engang stiger i pris.
Tror slet ikke den i40 havde 6 gear og hvis havde det nok ikke hjulpet på støjen.
Og min gamle Audi har 6 trins automatgear :-)
Så hver sin fornøjelse - tror vist emnet er uddebatteret.
Dette indlæg blev 14-01-2017 15:40 redigeret af dets forfatter.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
14-01-2017 kl. 16:00
Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004
skrev:
Ja hellere en 12 år gammel Audi end en ½ år gammel Hyndai til enhver tid, altså hvis man sætter køreglæde i højsæde og ikke bare en intetsigende bil som kun skal
bruges til at køre fra A til B, men det er der jo mange som bare skal bruge en bil til nu
hvor det offentlige transport endnu engang stiger i pris.
Tror slet ikke den i40 havde 6 gear og hvis havde det nok ikke hjulpet på støjen.
Og min gamle Audi har 6 trins automatgear :-)
Så hver sin fornøjelse - tror vist emnet er uddebatteret.
Ja nu afslører du da dig selv totalt,hvis ikke du har sat dig ind i hvor mange gear den bil har,som du henviser til kører med mange omdrejninger,så er det ikke meget forstand du har på biler.
Og vær du glad for din gamle VAG,så sparer det næste ejer for mange ærgelser.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-01-2017 kl. 16:11
Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004
skrev:
Ja nu afslører du da dig selv totalt,hvis ikke du har sat dig ind i hvor mange gear den bil har,som du henviser til kører med mange omdrejninger,så er det ikke meget forstand du har på biler.
Og vær du glad for din gamle VAG,så sparer det næste ejer for mange ærgelser.
Jeg fik sådan en dårlig oplevelse af den Hyndai allerede da jeg satte mig ind i den, så gad slet ikke prøve at rode rundt i den knoklede gearkasse og nej har ikke forstand på Hyndai biler, det fornøjelse tilhøre en udvalgt privilegeret skare. :-(
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
14-01-2017 kl. 16:21
Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Jeg fik sådan en dårlig oplevelse af den Hyndai allerede da jeg satte mig ind i den, så gad slet ikke prøve at rode rundt i den knoklede gearkasse og nej har ikke forstand på Hyndai biler, det fornøjelse tilhøre en udvalgt privilegeret skare. :-(
Jeg er glad for at tilhøre den udvalgte og previligerede skare,så slipper jeg for at skulle på værksted,og blive udsat med noget man ikke bryder sig om.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
14-01-2017 kl. 16:28
Lad os stoppe, du er glad for din gamle Hyndai med 4 manuelle gear fra 2002 og jeg er glad for min gamle Audi A6 fra 2005 med 6 gear.
Jeg gider ikke skrive mere om det, emnet var også noget helt andet.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
14-01-2017 kl. 20:02
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
VW ville være lykkelige, hvis de en dag nåede samme niveau som Mazda ;-)
Hvem er værst rustmæssigt. VW eller Mazda?