Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Den Ny BWM 3´serie st.c.

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2012 kl. 20:28

Fik lige et tillæg ind med JP fra BMW - hold da op hvor er det en flot bil de der har lavet. Jeg er lige ved at købe en sprit ny Passat - men nu er jeg da blevet i tvivl om jeg ikke lige skal vente og se og prøve den nye bimmer til september? Jeg pendler 180 km hver dag på motorvej så det skal være økonomisk, men også gerne med stil og klasse og ikke mindst fornøjelse. Aut. gear er et must - og jeg havde sådan set bestemt mig for i næste uge at bestille en Passat st.c. 2,0 tdi 170 DSG Comfortline med lidt ekstra udstyr: pris kr. 525000, men med rabat kr. 470.000,- Meeeeen - kan jeg få en lige så lækker BMW 320d med samme udstyr for næsten samme penge ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

25-08-2012 kl. 21:32

"Stil og klasse"....Passat....arrhhhh. Kommer selvfølgelig an på målestokken, men stil og klasse er vel biler som:

- Range Rover Evoque
- Jaguar XF
- BMW 3- og 5-serie
- Mercedes C- og E-klasse
- Etc.

Den nye 3-serie er, i modætning til de sidste generation, en rigig fint bygget bil. Den har fået noget af BMW sjælen og drivers-appeal tilbage - ikke mindst med instrument drejet over mod føreren.

Problemet er at der i starten kun udbydes en 320d, som har en listepris på kr. 554.500 og generelt er basisudstyr ikke på niveau med andre mærker. Det kan blive en dyr fornøjelse inden du har eks. automatgear og andet udstyr om bord.

Profil slettet

Profil slettet

26-08-2012 kl. 15:17

hej hr hp.

når du skal spendere ca 500kg kr vil jeg på det kraftigste anbefale at du bruger lidt penge på at leje de pågældende 2 biler for at finde ud af om de er noget for dig, det er trods alt dyrt at fortryde et bilkøb,det er jo 2 meget forskellige biler du har i kikkerten.hvad med en BMW 325d lidt brugt den har KRÆFTERNE og er en gennemprøvet model der er flere herinde til salg med aut gear til en god pris.

jeg har selv prøvet 325d 3liter/6CYL modellen og det er noget helt andet end en stresset 2 liters 4 benet. som er i de nye dieselbiler.

Den har altid kræfter og en overlegen trækkraft.ved alle hastigheder.

skulle køre små 16 i snit.hvilket er det samme som de andre 4 benet hårdtpumpet modeller.1000ccm ekstra kan bestemt godt mærkes.

havde jeg pengene købte jeg en bmw 325 d på stedet.

held med dit valg vmh kenn,c

Dette indlæg blev 26-08-2012 15:23 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2012 kl. 14:54

hej hr kenn
Jeg kender skam Passat ganske glimrende da det er min nuværende bil. Jeg er og har været meget glad for den og derfor er det naturligt at købe en Passat igen. Men som skrevet blev jeg meget imponeret over den nye 3 ´ers udseende og ydelser.

Tro mig, jeg har været fristet af seks benede modeller, men da jeg kører temmelig mange km og de stort set alle er på motorvej, er det altså for dyrt i diesel og ganske ligegyldigt med 200 plus heste, da det at pendle ud ad motorvejen faktisk ikke kræver mange hk.

Pladsen er også et issue, og den gamle 3 ér var ganske enkelt for lille.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2012 kl. 18:26

hej HP.

kan godt forstå dine overvejelser har selv vw passat.men vil stadig anbefale dig at leje en for at undgå et fejlkøb.
mvh kenn,c