Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Den bedste bil jeg har haft og prøvet

Nikolaj Blinkenberg Willadsen

bruger siden
19-02-2006

02-04-2012 kl. 19:34

Ang. 2009 Honda Accord 2,2 i-DTEC Executive Tourer 5d Helt ubetinget den bedste bil jeg nogensiden har ejet, og også den bedste bil jeg har kørt i, når vurderingen tæller alle parameter - komfort, rejsebil, kvik, vejbeliggenhed etc etc. Og så støjsvag at du kan sætte cruisen på 200 og køre gennem det gamle østtyskland på to timer til tonerne af fed rockmusik - det ER prøvet :-) Bagagerummet og bagsædepladsen er latterlig lille for en så stor bil, men hurra for Honda at de opprioriterer designet og fede hjulophæng for bagagepladse og benplads bagi, men vælg en anden bil hvis du køber stort for at få olads. Det er IKKE dens force. Kommer nok til at have store afskrivninger pga meget lave introduktionspriser på firmabilmarkedet. Jeg har haft bilen som firmabil/leasing, og har derfor holdt ALT ved lige. Derfor har jeg også haft irriterende fejl, som jeg ville have ærgret mig meget over. Ikke pga penge, men pga irritation når jeg skulle undvære bilen. Men det er virkelig i småtingsafdelingen. - Høje sidespejl kunne pludselig ikke gå ned når jeg satte i bakgear (hvilket er en fed funktion). Fik skiftet spejlet 3 gange, før de fandt ud af at skifte knapkonsollen (man under sig over de tre spejle. Et burde have gjort det, men det var vist noget dårlig kommunikation og logistik på værkstedet, men det er jo også vant til Citroen :-D) - Alle højttalere var defekte, men med perodisk skrat. Højst irriterende Ellers - tja, den har alt, ser pisse godt ud og kan alt og - undtage at åbne garagen selv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-04-2012 kl. 21:27

Ikke helt enig med dig mht. støjniveau. Var ude og prøvekøre en 2009 og var lidt skuffet over en del støj i kabinen, især dækstøj (kan selvfølgelig også være dækkene).

Men ellers en lækker bil, der kan findes til rigtig fornuftige brugtpriser

bruger siden
19-02-2006

02-04-2012 kl. 22:13

Du har jet. Jeg må tilføje, at min bil også fik mere og mere dækstøj. Fik at vide af værkstedet, at den har tendens til at "toppe" gummiet på baghjulene, som så skal raspes af. Så du har sikkert prøvet en der ikke har fået raspet dækkene af - hvilket også er irriterende at det sker. Mon ikke Honda finder en løsning?

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

03-04-2012 kl. 05:41

Det er rart at høre når nogen er glad for deres bil.
Jeg er enig med dig i at en Accord ser godt ud, har dog ikke prøvet den.

Det med garageporten kan ordnes med en fjernbetjæning, og så mangler der jo ikke noget.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2012 kl. 08:02

Lækker vogn. Den skiller sig også ud fra alle de kedelige tyske og andre japanere :-) dog nogle trælse småfejl, men teknikken burde ikke svigte :-)