Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugte biler og deres priser nu om dage

Bilal Nawaz

Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012

22-09-2012 kl. 23:46

Hej, Jeg er en ny bruger her og har spurgt lidt rundt omkring mit spørgsmål og vil nu høre, hvad I eksperter herinde har at svare med. Jeg har set på forskellige BMW'er til salg her på bilbasen, og har besluttet mig for at evt. investere i sådan en her om 1-2 års tid. Jeg er primært interesseret i 5-serien og har kigget meget på 525i og 530i - fra årgangen 2004 og opad. Mit spørgsmål er så, hvordan bilforhandlere fungerer mht. deres priser på brugte biler. Altså, hvor meget (og hvornår på året?) plejer bilforhandlere generelt at sænke deres priser på brugte biler som det ikke lykkedes at sælge dem? Jeg ved godt, at der ikke er noget direkte svar, men et cirka svar ville også virke. Håber I kan bære over med mit lidt besværlige spørgsmål. Jeg er blot nysgerrig, da jeg er ret ny inden for emnet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-09-2012 kl. 09:21

Selvfølgelig bærer vi over med dit spørgsmål :-) der er nok mange der vil kende svaret på dette.
Bilforhandlerne sætter KUN biler ned hvis de ikke kan sælges, og som udgangspunkt ikke på en bestemt tid på året.
Når det er sagt, så er det min erfaring at, især nyere biler, bliver sat ned lige omkring årsskiftet, det skyldes at bilen ,på papiret, nu er et år ældre og samtidig, kommer der en masse 3år gamle firmabiler på markedet, dette kombineret med at mange mennesker ikke handler bil omkring årsskiftet , de har travlt med juleshopping og nytårsfester.
Sådan er det ikke nødvendigvis med en 5-7 år gammel Bimmer, den bliver sat ned når forhandleren ikke gider at se på den mere, eller der kommer een forbi (dig feks.) og byder på den.
Problemet er blot at der altid er en nedre grænse for hvad en 525 og en 530 kommer ned i, dette skyldes at forhandleren altid har muligheden for at eksportere bilen og få afgiften retur.

Det bedste du kan gøre, og som du vist allerede gør, er at holde godt øje med markedet, så ved når det rigtige tilbud dukker op.

Bilal Nawaz

Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012

23-09-2012 kl. 21:48

Mange tak for svaret, H P ;)

Er der en måde, man kan bestemme sådan en nedre grænse for en Bimmers værdi? Kan man evt. forhøre bilforhandleren om grænsen, så man kan byde ud fra det?

Og hvad er et "godt tilbud" egentlig - i din mening - til en BMW 525i eller 530i med automat gear - årgang 2004 og 2005?

Tak på forhånd ;)