Bilbasen Forum
bøde på autobahen
Tom Østergaard Nielsen
bruger siden
26-10-2005
05-02-2015 kl. 16:27
der er et billede med hvor det er svært at se at det er mig der kører (det regnede og viskeren står op midt i ansigtet,de skriver at jeg kan forholde mig til bøden men ikke hvor stor den er og hvad der vil ske hvis jeg ikke reagerer ??
hvad mon bøden løber op i ?
hvad sker der hvis ikke reagerer ?
hvordan ville i reagere ?
mvh tom nielsen
Tom Østergaard Nielsen
bruger siden
26-10-2005
05-02-2015 kl. 18:36
??
andre der evt har erfaringer
T i
bruger siden
17-06-2006
05-02-2015 kl. 20:49
Så vidt jeg kan se på nettet kan du forvente en bøde på omkring 80€, men prøv selv at finde et officielt tal.
Personligt ville jeg bare betale, gider ikke bøvle med evt. gebyrer, renter eller evt. problem, hvis man løber ind i en kontrol syd for grænsen senere. Men prøv da evt. at spørge det tyske politi for at spørge om sagsgangen...
Men det er vel også et spørgsmål om ens indstilling. Jeg ville nok se det på den måde at du har foretaget dig noget, som du godt vidste du ikke måtte. Det koster så sommetider lidt, men så kan du jo glæde dig over de gange du er sluppet gratis....
Dette indlæg blev 06-02-2015 10:28 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
06-02-2015 kl. 08:35
Er det væsentlig højere, så prøv at afvise.
Virker det ikke, så må du jo til lommerne.
Men altså du havde jo sat autopiloten til 135 eller sådan noget, og så har du jo allerede der besluttet hvor meget du ville betale.
Siger en der har fået mange bøder (7-10 stykker) gennem tiden.
Profil slettet
09-02-2015 kl. 10:04
* Anvendelse af grimt og nedsættende sprog og ad homi
nem angreb (at angribe dig som person i stedet for det, I diskuterer)
* Manglende evne til at lytte til fornuft
* Manglende personlige billeder på profilen
* Hurtig besvarelse, som angiver store mængder af fritid eller intet bedre at lave end at starte slagsmål på internettet
Nu kan du så identificere en troll, men hvad gør du så. Ifølge Huffington Post er der et par tricks, som kan få troll's til at miste interessen i din diskussion.
Ignorer dem
De fleste trolls er barnlige sjæle, og som med børn kan det nogle gange være effektivt bare at lade som ingenting. Troll's egentlige mål er jo at få dig til at eksplodere i vrede, så prøv at bevare roen i stedet.
Kvæl dem i venlighed
Andre gange kan det være en god taktik at svare troll'en med venlighed. De er allergiske overfor venlighed og overskud, fordi det er præcis det modsatte af, hvad de vil opnå. Så undgå fristelsen for at være ironisk i dine høflige og venlige svar.
Lad VÆR med at diskutere med dem
Selvom troll'en hverken kan stave eller har ret i sine påstande, så undgå fristelsen til at give ham en lærestreg. Et engelsk ordsprog lyder oversat; ”Diskuter aldrig med en idiot. Han trækker dig bare ned på sit niveau, og banker dig med erfaring.” Så selvom troll'en er øretæve-indbydende dum, så glid af på hans galde, så bliver han træt af dig og bevæger sig videre.