Bilbasen Forum

Morten Risby Hansen

Morten Risby Hansen
bruger siden
08-02-2006

26-10-2007 kl. 23:38

Jeg ved godt, det er et skud i tågen i afgiftsplagede Danmark, men.. Er der nogen, som har erfaring eller har hørt rygter om SMG gearet i BMW M3 3,2? Såvidt jeg har forstået, kan det både skifte manuelt (primær funktion) og virke som aut.gear. Men er det en fordel, eller er manuelt gear at foretrække? Jeg tænker; det er jo en sportsbil, og jeg ville derfor foretrække en almindelig manuel gearkasse, medmindre SMG gearet fungerer så godt, at det lever op til en alm. manuel gearkasse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2007 kl. 23:41

hej,

jeg har læst i diverse test at netop i M3 er manuel at foretrække.

Dog har jeg (desværre) ikke selv erfaringer dermed.

Tp

Profil slettet

Profil slettet

27-10-2007 kl. 19:22

Går ud fra det svarer til VW´s fantastiske DSG-gear. Har selv lige købt en Passat med DSG. Glem alt om at skifte bedre selv !! I "sport" er følelsen simpelthen så suveræn at du aldrig ønsker konventionelt gear igen !! Går ud fra BMW ikke løser opgaven dårligere en VW ! (oder was ;-)

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2007 kl. 08:45

Hej S N
Glæder mig over du deler min begejstring for DSG :-) Er det bedste tilvalg jeg har gjort i min række af bilkøb !!

Profil slettet

Profil slettet

21-12-2007 kl. 12:02

Jeg kører selv en M3 SMG II og kan klart bakke op om det tidligere skrevne omkring gearkassen. Denne kan ikke sammenlignes med en DSG-gearkasse. SMG er fantastisk, men er absolut ikke en poleret gearkasse. Du kan mærke at den skifter gear, men det betyder også at du kan skifte som i en manuel gearkasse. Den er lynhurtig og kan skifte fornuftigt i automatfunktion, hvis du er til det (men hvem er det i en M3 ???)

Du er velkommen til at komme forbi og prøve en tur.

Rasmus

Henrik Hansen

Henrik Hansen
bruger siden
15-11-2008

22-06-2018 kl. 21:38

andy pedersen

bruger siden
14-04-2005

skrev:
som ejer af sådan en dejlig kører maskine kan jeg kun sige at Bmw smg gear virker rigtig godt. og en manuel gear kasse ikke kan samlignes smg virker bedre end hvis du har en manuel gear kasse smg er også en manuel gear kasse og kobling den bliver bare styret af elektronikken og tilpasser sig at efter hvordan du kører og der er ikke effekt tab ved den som der vil være ved en admindelig automat gear kasse. pga. af den converter. Smg kan både køres manuel lidt som steptronic og som automat. i automat funtion kan den sættes op til at kører som standard vinter eller sport. perfekt gear skift hver gang

Hej Lyder som en lækker gearkasse, har kig på en 650i de fåes også SMG. men er det den nye eller gamle type. Hvornår kom SMG II?

på forhånd tak.