Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Blinklys virker ikke ordenligt

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2010 kl. 20:14

Mit blinklys er begyndt at holde op med at blinke når jeg tænder for det, det er både til højre og venstre. Nogle gange så blinker det i 2 sek. andre gange hele tiden, indtil man er drejet og det selv slår fra. Tit skal jeg hele tiden tænde det, da det slukker hele tiden, er det et relæ,sikring eller nogle mere alvorligt ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2010 kl. 20:24

Det ville nok hjælpe hvis du skrev hvilken bil det drejede sig om, det lyder enten som relæ eller kontakt...

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2010 kl. 07:44

Hvorfor skal der altid bilmærke indover debatten ? jeg oplyser kun bilmærket hvis det er relavant for debatten.

jeg tror også at det er relæet.

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2010 kl. 12:50

Det koster vel ikke det store til en Skoda Octavia ?

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

07-03-2010 kl. 13:11

Jeg oplevede engang noget lignende - da var det et forvarsel om et tomt batteri p.g.a. defekt generator.

Når strømmen mangler, er blinklyset åbenbart noget af det første, der "dør".

Men hvis det har stået på over et stykke tid, er det jo nok ikke det, der er galt i dit tilfælde.

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2010 kl. 13:18

Når bilen er tændt, så er der vel massere af strøm på ? den har ikke problemer med at starte, selv ved - 10 grader.

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2010 kl. 15:44

den kan godt være relevant.. fx er der visse årgange af PSA-bilerne (Peugeot og Citroën), der har haft nogle drilske ratmoduler (COM2000 moduler), som blandt andet har haft de symptomer, du nævner der... så deeet :-)

EDIT: men nu fik jeg så læst at du nævner Skoda Octavia længere nede i tråden.. sorry :)

Dette indlæg blev 07-03-2010 15:45 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2010 kl. 13:34

det er en 2002

Profil slettet

Profil slettet

11-03-2010 kl. 13:31

1 stk. bliklysarm relæ ( noget i den stil :-) skiftet, pris 311 kr + ½ times arbejdsløn = 807 kr.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2010 kl. 18:01

Som andre skriver har det relevans for os der ved lidt om biler, hvordan systemerne er bygget op er meget forskelligt, med sådan en kommentar håber jeg da kun du får et ubrugeligt svar, og bliver flået hos en mekaniker...

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2012 kl. 22:52

Jan Valsted skrev:
Hej Peugeot Partner blinklyset lyser kun når jeg blinker, hvad tror i der er i vejen

Hej Jan

hvor gammel er din Partner? Er det den helt gamle model (den første), eller den faceliftede (med ændret front og større forlygter) eller den nye model?

hvis det er en af de sidste kan det være ratmodulet (com2000 modulet), der er blevet sygt. Hvis det er den gamle model kan det måske bare være et relæ

vh Anders