Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Biler i Florida

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

17-09-2012 kl. 11:58

Inden bilbasen drukner i Up'er, defekte håndbremser og falske annoncer, må jeg lige byde ind med noget mere spændende: Jeg havde i vinter fornøjelsen af en længere bilferie i Florida, og i stedet for at kede jer med historier om hoteller og seværdigheder, går jeg direkte til sagen...nøj, hvor var der mange fede biler! Alle M-modeller, RS, AMG og et hav af pickups og suv'er. Særligt min gamle favorit BMW M5 E39 så man flere af. Mantraet i Florida lader til at være "Hvorfor nøjes med V6, når man kan køre V8?". De mest populære nyere biler var selvfølgelig amerikanerslæder, men også udlændinge som Hyundai Santa Fe, Mercedes GLK, Infiniti FX (min nye favorit), Audi Q5 og Kia Soul (!) var der mange af. Vi lagde ud med en Crown Victoria V8 4,6 også kaldet AlBundyMobilen, der kun sælges som flådebiler fx udlejning, taxa og politi. Det var en fin cruiser, selvom ydelsen på ~220kh var forbavsende lav. Senere byttede vi til en soccermom-slæde Ford Edge 3,5 V6, som var noget mere moderne. Oliekrisen har de ikke opdaget, selvom jeg da så en enkelt Polo, Kia Rio og Fiat 500. Benzinprisen var under halvdelen af i Danmark, og det lyder måske billigt, men hvis man sammenholder med deres tørstige biler, længere afstande og lavere løn, må de da bruge mindst ligeså meget af deres løn på brændstof, som vi gør. Opvarmede udendørs pools var en selvfølge...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-09-2012 kl. 12:06

du må jo regne med at benzinprisen i USA bliver måæt i gallons som er 4 liter så vidt jeg husker men rigtig nol er det endnu billigere end i Danmark MEN benzinprisen er mindst fordoblet under Obama

Dette indlæg blev 17-09-2012 12:07 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-09-2012 kl. 12:08

den var lidt over 3$ for 4 år siden og nu liger den omkring 8$

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

17-09-2012 kl. 12:34

Christian Hansen skrev:
den var lidt over 3$ for 4 år siden og nu liger den omkring 8$

Øøøøhh. Nej. Benzin prisen ligger stadig omkring 3.5-4 $ pr gallon

I Florida er literprisen ret præcis 1 $ - altså a 6 kr.
http://www.floridastategasprices.com/Prices_Nationally.aspx

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2012 kl. 13:44

Åh ja - jeg elsker Florida, og besøger heldigvis Miami og omegn en gang eller to årligt, for at udleve min lille Miami Vice drøm!

Men jeg kan genkende samme billede med en Crown Vic - enorm motor, lækker lyd, utroligt tørstig, men ikke så meget spark - ufatteligt at man kan hive så få hk ud af en motor!

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-09-2012 kl. 14:18

Christian Hansen skrev:
du må jo regne med at benzinprisen i USA bliver måæt i gallons som er 4 liter så vidt jeg husker men rigtig nol er det endnu billigere end i Danmark MEN benzinprisen er mindst fordoblet under Obama

Obama har meget magt, men han kan næppe bebrejdes for efterspørgslen på benzin,

USA er deres egen værste fjende, når en ressourse er begrænset og man sviner sådan, så vil prisen stige, dertil kommer at Kina, Indien og andre lande også er begyndt at bruge benzin i stor stil.
Benzinen er slet ikke færdig med at stige, tror jeg (desværre)
Nyd turen til USA, for om 20år kører de i langt mere kedelige biler, læs; Toyota Prius og den slags leverpostej

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

17-09-2012 kl. 18:12

H P skrev:
Obama har meget magt, men han kan næppe bebrejdes for efterspørgslen på benzin,

USA er deres egen værste fjende, når en ressourse er begrænset og man sviner sådan, så vil prisen stige, dertil kommer at Kina, Indien og andre lande også er begyndt at bruge benzin i stor stil.
Benzinen er slet ikke færdig med at stige, tror jeg (desværre)
Nyd turen til USA, for om 20år kører de i langt mere kedelige biler, læs; Toyota Prius og den slags leverpostej

jo Obama og energiminister Steven Chu kan faktisk godt bebrejdes mht benzinpriserne problemet er at han (Obama) har blokeret for Keystone Pipeline der ellers skal føre olie mellem Toronto og et stort olieraffinaderi i Texas og så importere han olie fra f.eks. Suadi Arabien når der er flere mia tønder olie på privat land i North Dakota

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

17-09-2012 kl. 19:05

I øvrigt kørte folk ret råddent på motorvejene omkring byerne. Vi snakker hurtig kørsel, vognbaneshopping, sms og telefonsnak overalt. Den der med, at amerikanerne kører pænt, passer i hvert fald i ikke i Florida, men der er måske også lidt mere hispanic-temperament end nordpå.

Forresten var der rødt i 3 minutter i de store lyskryds i byerne. Det var jo lige før, man kunne stige ud og hente en spand kyllingvinger.