Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Besked fra en Audi A6 2.4 multronic ejer..
Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008
14-08-2013 kl. 10:42
Ang. 2006 Audi A6 2,4 5d. V6 Avant Multitr., 177HK
Du kan roligt købe en A6 2.4 multitronic, Ja, der er nogle "skrækhistorier" men det er nu et fåtal når man tænker på hvor mange der kører rundt. Det er trods alt også sjældent at folk skriver rosende historier, alle har det med at råbe højt når der er noget at brokke sig over, typisk når det så drejer sig om et lidt dyrere produkt, sjovt nok er det sjældent dem der har købt fra ny. jeg har selv haft den gamle 2.4 (170 hk)med multitronic, den kørte jeg ca. 200.000 km i uden problemer(der var lidt knas med klima, men det har jo intet med motoren at gøre), jeg husker naturligtvis altid at skifte olie i tide og servicerer den ordentligt, dog skal det siges at den gamle 2.4 brugte en del olie. Jeg har nu en af den nye 2.4 (177Hk) med multitronic det er da en helt fantastisk køremaskine, jeg har nu kørt 110.000 km. og der er overhvedet ingen problemer, den bruger utroligt lidt olie, max. 1 ltr om året. Men igen HUSK at servicerer din bil og få skyllet din gerakasse en gang imellem og brug altid de bedste materialer så kan du køre i mange mange år. Jeg har talt med flere taxi chafører der har kørt med multitronic og dem jeg talte med har aldrig oplevet problemer. De bliver også serviceret ordentligt. Så mit råd er at find en A6 2.4 multitronic der står flot og hvor ejeren er gået op i at vedligeholde den, se på den generelle stand, jeg er selv helt hysterisk med vedligeholdelse, og jeg ved at der findes mange som mig. Det har absolut været det bedste brugtkøb igennem lang tid, du får virkeligt meget bil for pengene. Når alt så er sagt så får du selvfølgeligt ikke en ny bil med en nypris på ca. kr. 700.000 for ca. kr. 200.000, husk det!!!
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
14-08-2013 kl. 13:07
Kære U(ffe) H(olm) ??
Tusinde tak for et velskrevet og oplysende indlæg. Det er jo folk som dig, der er med til at give os andre mod på at realisere vores bildrømme!
Hvordan er det med den motorkæde, der er i bilen? Er det et fåtal af disse, som skal skiftes eller er det en del af den faste service?
Og hvad med det elektriske? Ingen problemer - eller..?
Endelig: kan bilen køre de påståede 10-11 km/L ? Og ruster Audi fortsat ikke?
Tusinde tak for et velskrevet og oplysende indlæg. Det er jo folk som dig, der er med til at give os andre mod på at realisere vores bildrømme!
Hvordan er det med den motorkæde, der er i bilen? Er det et fåtal af disse, som skal skiftes eller er det en del af den faste service?
Og hvad med det elektriske? Ingen problemer - eller..?
Endelig: kan bilen køre de påståede 10-11 km/L ? Og ruster Audi fortsat ikke?
Dette indlæg blev 14-08-2013 13:07 redigeret af dets forfatter.