Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Behagelig bil til 3 timer daglig pendling ?

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 20:34

Jeg har kig på Mercedes men overvejer også ny Dacia. Der skal være stort støttende sæde samt klima og cd. Regner med ca. 15 km pr. Liter. Hvor langt og længe er det bedst at køre i en bil ? Er det billigst at skifte hvornår ? Mvh MS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 20:40

Det var godt nok 2 meget forskellige biler du har kig på der, hvad går du lige efter? siden du har de 2 biler i søgelyset?

Hvis du skal købe en bil i firmaklassen er det bedst at købe bil i jan / feb. måned da der er flest biler til salg på det tidspunkt.

Hvad er dit budget?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 20:51

Jamen det er rigtig det er to forskellige mærker, men det skyldes jeg både overvejer nyt og brugt. Har set man kan få helt ny Dacia til ca. 150000. Alternativt en brugt MB til nogenlunde samme pris. Har haft ældre MB før som kørte til 450000 km i min ejertid uden nævneværdigt rep. Men nu kører jeg meget hver dag.

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 20:58

Hvilken Dacia model har du planer om at købe?

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 21:44

Øh ja, lidt pinligt men det ved jeg egentlig ikke. Kan bedst lide større biler. Tror den kunne fås med op til 7 sæder. Det har jeg dog ikke brug for.

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2013 kl. 22:03

Så er det Dicia Lodgy og den kan du ikke sammenligne med en MB.

Hvis du vil have bare lidt komfort og 7 sæder skal du op i eks. en Renault Grand Scenic, da Lodgy er en billigbil som ikke er tiltænkt at man skal køre langt i hver dag.

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2013 kl. 09:31

Synes vi mangler lidt mere info, er det en pendlerbil du er ude efter eller en stor MPV med 7 sæder som du skal pendle i hver dag?

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2013 kl. 18:26

Jeg forstår ikke hvad det er du er i tvivl om Mads ? Jeg beder om råd til bil som skal bruges af mig alene til 3 timers daglig pendling på motorvej. Som jeg også skriver synes jeg bedst om større biler men har som sådan ikke brug for pladsen, men jeg nægter altså at bruge 3 daglige timer af mit liv i en minibil og ihvertfald heller ikke i noget fransk. Det er prøvet både første og sidste gang !
Har haft en MB E300 og det bare bare mig. Nu er de for gamle og jeg vil gerne have en uproblemitisk bil, derfor mit eget forslag om en Dacia. Jeg er af den tro at de fleste biler i 2013 faktisk er 80 procent ens, og hvis ikke man kan få den man elsker (MB) til budgettet, så kan man måske lære at elske den man kan få (Dacia) inden for de økonomiske rammer.
Har iøivrigt også lige i dag set en lækker Passat årgang 2008. Godt nok 150000 km på klokken men fin og reel bil med 1,9 tdi motor.
Slutter her for jeg tror ikke lige jeg finder yderligere inspiration i net verdenen , men skal ud til forhandlerne.

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2013 kl. 19:02

Sjovt at modstanden mod franske biler kommer fra en som skamroser VW.

Men køb du så den lækre Passat, sværre er det så ikke?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-09-2013 kl. 19:57

@Mogens.
Jeg tror at du har ret, du kan ikke finde inspiration herinde, eftersom du ikke har nogen anelse om hvad du vil have, det gør det meget svært at give dig kvalificeret rådgivning.