Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bedste rengøring af Bilen

Kasper Wæhrens

Kasper Wæhrens
bruger siden
06-01-2004

05-04-2005 kl. 10:40

Jeg er enig i dit syn på miljøet mv... Og enig i at al unødig forurening skal undgåes. Jeg tror bare ikke på, at alle div. midler som findes på markedet er en ski´ bedre. OG når vi bruger disse, er det betydelig større mængder der skal til, for samme resultat. 0,5 l Diesel strækker til ca 8-10 vaske - det får du ikke andet til! Hvor mange gange tager du bilen, når du sagtens kunne have gået? Dér ligger den væsentlige unødige forurening... Turen til bageren, Netto, posthuset, hen om hjørnet... you name it... Men jeg er alt ialt enig i at vi skal værne om miljøet - brug evt. miljø Diesel, som netop ikke indeholder tungmetaller og bly og mange andre usunde sager...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Wæhrens

Kasper Wæhrens
bruger siden
06-01-2004

28-04-2005 kl. 18:21

Jeg har lige afprøvet et helt nyt produkt, der hedder "NOWET" - det skulle være et rigtigt vidundermiddl til både biler og camping vogne. Det fungerer ved at man (uden at "vande" bilen først) sprøjter ca. 1 m2 ind på bilen og tørrer over. Der står det skulle løfte snavsen fra bilen, og lægge en voks hinde... DET DUER IKKE!!!
Jeg afprøvede på en frivilligs sorte BMW, det både ridser og laver hvide skygger.
BRUG DIESEL, er stadig mit bedste bud.

Kasper Wæhrens

Kasper Wæhrens
bruger siden
06-01-2004

28-04-2005 kl. 18:21

Lige et hurtigt råd på vejen...
Jeg går meget op i mine biler, og har haft mange af dem. Jeg kører ALDRIG min bil i vaskehal, men håndvasker altid. Jeg har prøvet rigtig mange råd, og rigtig mange dyre produkter til afrens af lak, ruder, fælge mv.

DIESEL olie - ER den bedste rengøring. Gå ned på tanken med din brugte (rengjorte) 0,5l PET flaske, påfyld en halv liter Diesel, og du har nu den mest effektive og hurtige lakrens - til ca 10,- kr inklusiv kørselen derned!

1: Vask bilen hurtigt over med rigeligt vand, en blød svamp og lidt sæbe... bare så den er fri for sand mv der kan ridse.

2: Tag en klud og væd med Diesel og vask hele bilen godt ind. gnid og "poler" overalt. Start oppe fra hvor der er minst beskidt, og arbejd nedad.
Gummilister, vinyl, glas, lak og fælge får en ordentlig tur.

3: Vask nu bilen af i en ren spand vand, med en god bilshampoo i, der SKAL indeholde voks (idet du lige har fjernet det på bilen). Brug et extra skvat sæbe, for det viser dig hvornår Dieselen er fjernet. Alt efter hvor god en sæbe du bruger, skal du vaske bilen over 1 eller 2 gange efter følgende. Når sæben begynder at skumme ved afvask - er bilen ren.

4: Skyl bilen over, og evt aftør. Dette er mest nødvendig hvis der er sol, på vaskedagen.

Diesel fjerner trafik film, asfalt stænk, bremse støv, fluer og hva der nu ikke skal være på bilen. Den har INGEN nedbrydende eller ødelæggende effekt på hverken lak, vinyl, glas eller gummi. Det er en olie, og der hvor det trænger ind, hvor du ikke kan vaske, lægger det en hinde som er vand afvisende (extra bonus = rust beskyttende).
Jeg har haft stor glæde af denne metode, og er man lidt grundig, og har lidt fart på tager det en lille halv times tid at vaske.

Aftørring. Der findes også her flere muligheder. Vaskeskind er godt. Der er både rigtig skind og kunst skind. Jeg er mest til det kunstige - da jeg syntes det er nemmest at arbejde med. Men ellers gå en tur i NETTO og køb en lille vindues skraber (når der er tilbud på disse)med blød gummi. Der er tit de billigste der har blødest gummi , og de er bedst. Du har jo lige vasket bilen af for alt, så denne ridser ikke. sørg for at den bliver vasket af før brug! Skrab nu bilen over i en retning - og vupti... En skinnende total ren bil, der får et let "sølv-agtigt" skær (hvis bilen er mørk)som giver dybde i lakken.

Godt arbejde og rigtig godt resultat!!!

God arbejdslyst.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

17-03-2016 kl. 18:27

Ludvig Lodberg

bruger siden
02-10-2014

skrev:
Hej Kasper.

Mange tak for de gode råd omkring rengøring for pernitten gryn..:-)

De vil blive anvendt når ønskebilen er i hus.

Har du lignende råd til den indvendige del..inteniør osv..?

VH Ludvig.

Det er 11 år siden, Kasper skrev sine guldkorn, så du kan ikke være sikker på, at han fortsat er bruger!