Bilbasen Forum
Bedste bud på værditab om 3 år på en 2017/2018 Passat ?
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
11-02-2019 kl. 20:21
Hvis jeg køber en VW Passat Variant model Comfortline Premium eller ComfortlinePlus i bensinudgaven 150 hk.
Hvis jeg fx nu giver 320.000 kr og den har kørt 20.000 km.
Hvis jeg kører 90.000 i dne ialt de næste 3 år, hvad tror I så jeg vil kunne sælge den for/få i værditab.?
Jeg skal beslutte mig om firmabil vs eget køb nemlig.
Jeg ved der kommer facelift snart og sikkert ny model om ca 3 år men sådan er de tjo altid
Takker for gode gæt på forhånd :-)
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
11-02-2019 kl. 22:05
Er du glad for den? :-)
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
11-02-2019 kl. 22:34
Passat som nævnte efter skat knap 7.000 efter skat, med alt betalt så.
Mercedes C ca 1.000 mere, så bliver nok den hvis det er :-)
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
12-02-2019 kl. 07:45
Vi bliver både beskattet af fri bil, og så bliver vi trykket i bruttolønnen for TCO'en (Total cost of ownership). Så beskattet af 7000 og trukket 7000 brutto, ca beløb
J R
bruger siden
13-12-2013
12-02-2019 kl. 09:51
Men du bør tabe 145-165.000 på 3 år og 90.000 km i en 320.000 kr bil.
Du skal dog være opmærksom på, at ved firmabil har du ingen udgifter til vedligehold, brændstof og formentlig forsikring.
Vedligehold kan vel hurtigt blive 4000 om året, og brændstof løber nok også hurtigt i 25.000 samt en forsikring på måske 5500, ialt ca 3000 om måneden.
H P
bruger siden
06-01-2004
12-02-2019 kl. 10:26
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Beskatning af firmabil er jeg ikke helt skarp på.
Men du bør tabe 145-165.000 på 3 år og 90.000 km i en 320.000 kr bil.
Du skal dog være opmærksom på, at ved firmabil har du ingen udgifter til vedligehold, brændstof og formentlig forsikring.
Vedligehold kan vel hurtigt blive 4000 om året, og brændstof løber nok også hurtigt i 25.000 samt en forsikring på måske 5500, ialt ca 3000 om måneden.
Jeg tvivler på at man kan køre 90.000km i en Passat for 12.000 i vedligeholdelse (13 øre pr. km.), det er nok tættere på det dobbelte.
Vedr. værditab, så lyder 145-165 meget fair, min tommelfingerregel er at en bil i den klasse halverer sin værdi hvert 3. år.
Dette indlæg blev 12-02-2019 10:45 redigeret af dets forfatter.
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
12-02-2019 kl. 22:23
Så ser regnestykket ca således ud
4000 + forsikring 500 + service ca 500 + Fuel 2000 + vægtafg 200 + dækskift og diverse vel 300 = 7.500. Til gengæld har jeg så befordringsfradrag ca 500 efter skat som jeg ikke har ved firmabil. Så netto 7.000 eller meget tæt på firmabil omkosntingen
J R
bruger siden
13-12-2013
13-02-2019 kl. 08:59
ÅOP på eks 3% bliver hurtigt til 600-800 om måneden efter skat.
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
14-02-2019 kl. 09:47
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Glemmer du ikke finansiering af bilen? om du skal låne eller ej er jo ligegyldigt, det koster dig alligevel.
ÅOP på eks 3% bliver hurtigt til 600-800 om måneden efter skat.
Jeg ville købe kontant, hvis jeg køber. Men ellers har du jo ret
J R
bruger siden
13-12-2013
14-02-2019 kl. 13:38
Du skal derimod til at spare sammen til at skifte vognen om 3-4 år.
J R
bruger siden
13-12-2013
15-02-2019 kl. 16:33
Og man drømmer da slet ikke om en Passat. Næh du så er det en Panamera.
Dette indlæg blev 15-02-2019 18:10 redigeret af dets forfatter.
Steen Rosenkvist
bruger siden
23-07-2011
18-02-2019 kl. 23:43
Jeg endte med at bestille en firmabil. Mercedes 220d stationcar.
J R
bruger siden
13-12-2013
19-02-2019 kl. 07:01
Forventningen(min) er også at den holder bedre end ......