Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Audi A4 2,0 TDI Prøvetur.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
06-06-2012 kl. 20:59
Under en reperation af min bil hos SMC Odense, havde jeg den fornøjelse at låne en helt ny Audi A4 2,0 TDI.
Det blev til en prøvetur på ca 200km
En udelukkende positiv oplevelse, bilen er komplet lydløs, så det er svært at høre om det er diesel eller benzin der skal i tanken.
Det var let at finde en god siddestilling i de elektriske multijusterbare sæder, og instrumentbordet var let overskueligt.
Gearskiftet var let og precist, og koblingspunktet var let at finde. I starten virkede bilen lidt sløv, men så så jeg på speedometeret, og jeg kørte allerede fort stærkt. (Manglende motorlyd er lig med manglende fartfornemmelse).Motoren er omdrejningsvillig, men trækker igennem allerede ved lave omdrejninger (12-1400 omd/min)
Brændstoføkonomien er også i orden 11 liter diesel på ca 200km i en ny bil (nu 1250km) må siges at være ganske pænt, så alt i alt en bil man sagtens kan blive afhængig af. og hvis det er rigtigt at en A4 og en Passat er stort set samme bil, så forstår jeg godt hvorfor Passat er verdens 11. mest solgte bil i 2011.
Min pengepung er bare ikke til en ny bil, så jeg fortsætter de næste 100.000km i min gamle 5benede A6´
Hilsen Lars