Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 1996 mærkelig piven ved accelration

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 12:04

Hejsa. Jeg har for 2 md siden ca. købt mig en Audi A4 1996. Den kører sådan set helt fint, og accelererer som den altid har gjort- men som noget nyt er den begyndt at komme med en pive lyd, kun når jeg accelererer. Er der nogen af jer som har oplevet det samme med jeres, eller ved hvad der kunne være galt? Lyden kom undervejs en tur til jylland og tilbage igen på motorvejen. Når motoren er i tomgang siger den ingen ting. Når farten er f.eks 120km/t uden at jeg accelererer piver den heller ikke. På forhånd tak! VH Simon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 12:09

Og det er ikke en turbo! ;)

Matias Brunbakke

Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010

10-08-2013 kl. 14:10

måske er det en generatorrem/kile som ikke er stram nok.
Nå motoren tager omdrejniger, kan hjulet til remmen glide, og derved skave pive lyde, det kan på være hjulet på motor, men også hjulet på generator (er det oftes)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-08-2013 kl. 17:32

Se om der er en kattekilling i klemme under speederen.

Mike Friis Marcussen

Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004

10-08-2013 kl. 19:02

Hej Simon

Måske det kan være din vandpumpe, der er stået af. Det kan lyde som en rislen af vand (måske det er den lyd, du beskriver som en pivelyd?). Husk i hvert fald lige at tjekke, at der er kølervæske i beholderen.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 19:10

Prøv at sparke hunden ud af bilen.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 23:38

KS & HP det er satme nogle geniale råd i kommer med ;)

Mike-> Der er masser af kølervæske i bilen. Lyden er som en høj tinietus lyd som kommer hver gang jeg accelererer. Har lige kørt en tur fra København til Vejle uden nogle problemer ud over den lyd :P

Jeg tror ikke det er lyden af en kilerem der er for stram, den her lyd er mere som sagt mere tinietus agtigt og minder ikke om en kilerem der skal strammes :)

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 23:53

Simon; du er på det forkerte forum, hvis du regner med at alle er ude på at hjælpe dig, den sorte KS fx. er kun ude på at forvirre og provokere i den blå KS's navn.

Kom du hellere over til os på www.e-bil.dk og få et par gode råd

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2013 kl. 16:21

Steffen G. Thomsen

bruger siden
21-11-2006

skrev:
Er jeg den eneste der kunne tænke mig at vide, hvad det er for en motor vi snakker om?

1.6 1996