Bilbasen Forum
alka forsikring, skade betydning eller cpr nr/adresse blacklisted
Michael Pendec
bruger siden
13-09-2016
21-12-2016 kl. 23:29
Samme bil som jeg har vælges på papagøje plader, samme motor og andet, på samme vilkår, prøver jeg online hos alka og der er beskeden jeg skal ringe, da de ikke kan beregne prisen online.
Telefonisk vil de give mig en forsikring+kasko/2000 til 5900,- . Jeg undrer mig over en billigere bil bliver dyrere end den jeg har, og spørger ind til dette.
Jeg modtager en forklaring omkring sikkerhed og oftere uheld, dårligere sikkerhed i den nyere model, så derfor bliver den dyrere nu. Jeg undrer mig over de ikke forklarede det på bilen på hvide plader?
Nå,
Flere uger senere, så har jeg afprøvet deres webside igen, og denne gang vælges bilen i en anden navn fra familien, og nærliggende adresse og samme. Så får jeg nu en pris på 4100,-
Så prøver egen adresse og samme familie medlem, så afvises den og man skal ringe ind.
Jeg prøver mit cpr nummer og ny adresse, og samme sker, man skal ringe ind.
Noget tyder på min adresse OG mit cpr nummer bringer røde lygter op, når man ansøger forsikring, når man har haft en tidligere skade. Og mærkeligt nok vil de ikke forklare det, det ville da være OK at få at vide?
Når de ikke vil bekræfte ens skade er årsagen, kan man så bruge historien omkring anden i familien kan få samme forsikring på samme vilkår 1800,- billigere? Der er endda 200kr i forskel hvis man vælger samme by, så min søster og mor som var ofre her, kan få samme bil til 3900 eller 4100 afhængig af byen.
Altså hvad er det lige Alka har gang i?
Kan de virkelig tillade at hvis et familie medlem (søster?) som bor i mit hus, vælger at få bil, så skal hun ringe til dem, fordi jeg har haft skade på min bil? Sådan ser det ud, hvis min adresse vælges.
Oplever jeg en form for matematisk formel som online system sorterer folk fra på?
Hvorfor vil de ikke bare sige; Din tidligere skade gør din nytegnet forsikring vil stige?
Andre med denne erfaring og kendskab til nogen rigtige årsager.
Michael Pendec
bruger siden
13-09-2016
21-12-2016 kl. 23:42
Thomas Rosenlund Jensen :
Forsikringsselskaberne har en data base hvor alle tidligere forsikringsskader kan ses og er registreret på cprnr.
Mvh Bilius.dk
Den må da være ulovligt, da man i Danmark ikke må samkøre personlig bruger informationer i en database, som forskellige selskaber har adgang til?
Og når mit CPR nummer + skade, vedhæftes mig, så har et selskab jo delt mit CPR nummer med andre?
Jeg skal vel give mit samtykke til at de videregiver dette CPR nummer til et system?
Dette indlæg blev 21-12-2016 23:43 redigeret af dets forfatter.
Michael Pendec
bruger siden
13-09-2016