Road lovlig og race lovlig Legendarisk Daytona Cobra. Bygget i 2015 efter de højeste standarder, er denne unikke aluminium Shelby Daytona Cobra derfor godkendt og vejregistreret som et køretøj fra 1965. Bilen er FIA-HTP godkendt (indtil 2026), og dermed race-godkendt til at deltage i nogen af de store. de internationale konkurrencebegivenheder, f.eks. Goodwood. Bilen er identisk med den originale verdensmesterbil, bortset fra instrumenter (Stewart Warner, original) og en sammenklappelig ratstamme. Grundigt undersøgt af den historiske racerspecialist Pekka Nyström.
Motor: 8-cylindret V8, med 348 hk ved hjulene (anslået 415 hk ved motoren).
Moment ca. 500 Nm ved 4500 o/min.
Gearkasse: 4-trins manuel gearkasse, baghjulstræk.
Hjul: 15" centerlåsende fælge, 5" og 9" bagdæk.
Mål: Længde 422, Højde 122 (cm). Vægt 1050 (kg).
Hastighed: 0-100 ca. 5,5 sek. Topfart ca. 290 km/t.
Historien om de originale biler. Da Cobra roadsters blev en øjeblikkelig racersucces i USA, viste det sig dog hurtigt, at den ramte den aerodynamiske væg med omkring 150 mph (240 km/t). Enhver stor motor blev sat i, men det kunne ikke gå meget hurtigere! Opgaven med at løse det aerodynamiske dilemma fik den dengang 27-årige Pete Brock. I løbet af efteråret/vinteren 1963-64 udviklede han og køreren Ken Miles Maserati og Aston Martin racerbiler, prototype nr. CSX 2287. Ved den første testkørsel i februar 1964 nåede bilen en tophastighed på 185 mph (294 km) /h), langt hurtigere end nogen tidligere Cobra. Ved det første løb, Daytona 2000, tog den pole position, foran en Ferrari 250 GTO. Desværre gennemførte den ikke dette løb. Men 5 uger senere vandt den hos Sebring, og succesen var en kendsgerning. Den slog Ferraris i Le Mans, og i 1965 blev den verdensmester. Der blev produceret i alt seks originale biler.
Prisen er fastsat i danske kroner. Vi hjælper gerne med transport til Danmark! For spørgsmål vedrørende omregistrering henvises til SKAT Danmark! For yderligere spørgsmål kontakt os venligst!