Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tuning af Ford Mondeo????

Kasper Frydenlund Hansen

Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007

24-01-2010 kl. 02:16

Hejsa.. Jeg har en Ford Mondeo 2,0 med 145 hk fra 12 md. 2003... Jeg kunne godt tænke mig at få den den tunet og stilet op og jeg ville derfor høre om der er nogen der ved om det er muligt og hvad det ville koste? Hvis det er muligt, hvor meget man evt. ville få ud af det... Hilsen Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

25-01-2010 kl. 14:06

Er faktisk ikke helt sikker på om det overhovet kan betale sig at tune sådan en mondeo. For hvis det er noget der skal kunne mærkes, så er det turbo eller kompressor. Og så bliver det hurtigt dyrt, både at få lavet men også få vedligeholdt.
Konventionel tuning er bestemt også en mulighed, men det koster knapper...

Har du overvejet at købe en V6 i stedet for. De er slet ikke så dyre... Og kører ret godt. Men er ikke en racerbil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Frydenlund Hansen

Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007

25-01-2010 kl. 17:05

Jeg har også hørt det er minimalt hvad man kan få ud af en benzin motor, men overvejede også en V6 da jeg kiggede på den jeg har nu, men holdte mig til 2,0 da jeg havde en del skidt om den anden motor..

Men ved du så om man kan skifte motoren ud og ligge en anden i eller bliver det alt for dyrt?

Tak for svaret forresten..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2010 kl. 12:42

Du får ingen ting ud af, at tune sådan en suge-motor - så drop det. med hensyn til motor-bytte, så mener jeg egentlig kun det kan betale sig hvisd du selv kan ombygge den. du skal ud over motor have ændret bremser, synet kareten o.s.v.. det er sikkert smartere, at købe en 2.5v6 da de er langt nede i pris (grundet manglende kunde-potentiale.). Alternativt købe en 130 hk diesel - den kan chippes - og få et rigtigt godt bundtræk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-01-2010 kl. 14:37

Det kan nok sagtens lade sig gøre at skifte motoren over. Men det er nok et endnu større arbejde end at montere turbo eller kompressor.
For det er jo både motor, gearkasse motorstyring og bremser og sikkert også mere endnu.

En anden ting er at det med sikkerhed ikke går igennem et syn. For så er der jo tale om et identitetsskifte, og så skal du betale afgift. ud over alle de penge du har brugt på motor etc.
Og da den V6 forurener mere slår de ret hårdt ned på sådan noget.
Så det er nok en meget kostbar løsning på alle mulige måder.

Har du mulighed for at sælge den du har nu, og så købe en V6 i stedet for. Det bliver nok det billigste i længden og det bedste. Og ingen problemer med syn og lign. Og priserne på de der 2,5 V6 er jo latterligt lave lige pt. Så det er jo rent røverkøb.

Jeg beklager at jeg er lidt lyseslukker mht tuning, motorskift og lign. Men jeg er nok bare realistisk. Jeg synes bare det ville være ærgeligt hvis du bruger en masse penge på noget, der formentligt går op i hat og briller til sidst.

Inden vi købte den V6 vi havde, havde vi også været ude og prøve en 2,0. Og der er sindssygt stor forskel på de 2 motorer. 2,0 er bare for lille til den bil. Derfor hoppede vi på en V6

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2010 kl. 08:09

Det duer slet ikke det der med tuning til 162 hk - bilen har ca. 150 hk selv om den er opgivet til 145 hk, og du får ikke 20 nm men snarere 10 nm mere. Altså 12 hk og 10 nm for over 4000 kr. - og det er så lidt at du kan ikke mærke det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-12-2013 kl. 21:02

Fiesta ST må have turbo på?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

08-12-2013 kl. 15:51

Selvom motorerne er af samme serie, er der mange andre ting der kan være ændret. Fiestaen ligger op til sjov kørsel og højere omdrejninger, derfor er indsugning og knastaksler sikkert sat op til det, uden at man har skænket moment i lavere omdrejninger ret mange tanker. Omvendt er en Mondeo en forholdsvis stor bil, der primært bruges til almindelig kørsel, gerne med oppakning og/eller trailer, derfor kan udstødning, indsugning og knastaksler være lavet med henblik på det. Men det er absolut ikke umuligt at tune en 2.0 benziner :)

Men gammel tråd, der er nok fundet en løsning ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg