Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota 2,2 D4D - Chip

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2005 kl. 19:12

Hej kender ikke noget til det,jeg har selv en 2,0 D 4D 116hk,ved du hvad prisen for en chiptuning er,vil gerne høre hvad det koster,de fleste af Toyotas motorer er det kun Toyota der kan gøre det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2005 kl. 22:16

Hej jeg bor meget langt derfra,jeg har så hørt idag at det er Bosch der er elektronikken i de nyere toyota,men derfør kunne kun Toyota gå ind i elektonikken,men næsten alt kan vel lade sig gøre i computer tider.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2005 kl. 20:25

Hej tak for linken,men jeg har en toyota sportsvan 2,0D4D. 5-2002 den kan de ikke klare skal frem til 2003 og som jeg skrev tidligere kan nok kun toyota gå ind og gøre det men ved det ikke.

Mads Nejsum Madsen

Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004

17-11-2005 kl. 13:23

Hej... tak for inputtene så langt!

Profil slettet

Profil slettet

23-11-2005 kl. 12:16

Hejsa.. :-)

Det passer ikke helt, det korrekt at Toyota ikke yder nogen form for garanti hvis man chipper sin Toyota med en uoriginal chiptuningsbox!. Men hvis man bruger en lidt flere penge på en original chiptuningsbox så er der stadigvæk fuld garanti på din fine Toyota stadigvæk :-).

Det eneste chiptuningsboxen gør er, at hæve trykket en smule i commenrailrørret, derved får vognen en smule mere brændstof og yder derfor mere.

God fornøjelse med det..

Hilsen Johnny

Mads Nejsum Madsen

Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004

23-11-2005 kl. 18:11

Igen tak for indlæggene... Det er jo altid en vurdering om man vil putte store alufælge på bilen, købe et specielt prestigefyldt mærker eller sågar forøge motorkraften ved evt. at chiptune bilen. Det er jo en afvejning af flere faktorer, deriblandt økonomi, holdbarhed mv. Min specifikke erfaring har jeg fra en VW Sharan TDI'er chippet fra 110 til ca. 130 HK. Den havde ved salg gået knap 165.000km hvor den var chippet og brændstoføkonomien var bedre end fabriksopgivelsen (Min kone brugte bilen 80% af tiden og hun kører som regel ikke pænt!!!!). Bilen var ikke problemfri, men fejlene kan ikke relateres til den øgede effekt (men diverse elektronik mv.) Jeg kan ikke udtale mig om der udledes flere skadelige partikler ved effektforøgelsen, men det er jo nok sandsynligt. Effektforøgelsen var absolut mærkbar men dette bliver jo naturligvis dagligdag på et tidspunkt om man så havde en bil med nok så mange HK.

Men med de erfaringer jeg har med en chiptuning og de afvejelser jeg har gjort mig mht. til min nye bil falder dette sandsynligvis ud til fordel for en chip/bokstuning.

Og ja, et eller andet sted har det nok også noget at gøre med den drengerøvseffekt, der er ved at have en bil med flere kræfter end man umiddelbart skulle tro... lidt lige som dem der ofre dyre penge på alufælge og udstyr til deres biler...

Mads Nejsum Madsen

Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004

23-11-2005 kl. 18:11

Er der nogen som har erfaring med chiptuning af en D4D 2,2 Diesel. Har netop erhvervet en Sportsvan 2,2 med 136HK men vil muligvis gerne have den "peppet" lidt... Hvordan forholder Toyota sig mht. garanti på motor kontra øvrige bil..

Nogen erfaringer??