Bilbasen Forum
Sløv Mondeo
Profil slettet
08-12-2006 kl. 18:09
Profil slettet
11-12-2006 kl. 18:56
Momentet er helt til hundene. Min far er også lidt ked af det. Han købte den ellers fordi den kunne trække deres store lokum af en campingvogn og til den rigtige pris.
Men nu har jeg vist ham lyset. Så nu går han også og kigger efter diesel (noget med rå træk-kraft og mange km på literen).
Mondeos V6 TDI er fin nok hvis det SKAL være Mondeo. Ellers er der mange andre lækre TDI'er i diverse bilmærker.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-12-2006 kl. 14:42
Men det er dog nok mest blot en følelse, for hvis jeg måler efter, viser det sig, at den faktisk klarer 0-100 på de lovede 11 sek - hvilket iøvrigt ikke er dårligt for så stor en bil med den motor.
Jeg er lige ved at tro, at det er Mondeo's formidable køreegenskaber der gør, at man ikke føler hastigheden.
Charles Føhns
bruger siden
26-10-2003
16-12-2006 kl. 06:45
Man skal ikke skrue op for radioen, som jeg altid har skulle i mine tidligere biler..
Hvis du gerne vil have din bil til at lyde hurtig, så køb en sports bagpotte..
Jeg nyder de formidable køreegenskaber i min lydløse bil.
Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006
16-12-2006 kl. 20:16
Jeg vil lige høre om jeg er den eneste der syntes den er vildt langsom i optrækket?
Accelrationen i de første par gear kan jeg leve med, men især i 4. og 5. gear er den næsten død. Når man træder på speederen, sker der ikke meget før den når op på 3500 omdrejninger, og selv der er det ikke noget at råbe hurra for.
Hvis det er normalt, kan man så gøre noget for at få dopet de små ponyer til at yde lidt mere i de lave omdrejninger?
Jeg er gået fra en Peugeot 306 1.8 XS, 112 hk og til denne Mondeo.
Jeg er ikke i tvivl om at Peugeot´en vil kunne klare Mondeo´en til hver en tid.
Kan det virkelig lade være rigtig???
Jeg hører gerne fra andre Mondeo ejere og deres erfaringer med dette.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-12-2006 kl. 20:16
Sjovt du siger det...
Vi har lige købt Mondeo V6 170hk st.car her i sep.
Vi havde også været ude og prøve en næsten ny 2,0 st.car. Og jeg må give dig ret. De er vildt sløve. Så sløv at jeg vidste at jeg ikke kunne leve med en 2.0. Jeg vidste jeg ville fortryde det, hvis vi gjorde det.
Vi købte så en V6 med 170 hk, og den er altså heller ikke nogen racervogn vil jeg lige sige.
Jeg har en Carina E 2,0 med 128 hk. og den er i hvert fald mindst lige så hurtig som Mondeo, hvis ikke hurtigere.
De der Mondeobiler er bare ikke hurtige overhovedet.
Men de er meget behagelige at køre i. Det må give dem og så er de praktiske...