Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rensning af EGR, BMW 320d stationcar E91 fra 2009

Lars Liebing

Lars Liebing
bruger siden
27-12-2013

26-07-2016 kl. 12:46

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig BMW 320D. Har dog MEGET begrænset viden om motorer generelt. Har af flere hørt, at det kan være en god idé, at få renset min EGR.
Bilen kører uden problemer og der er ingen mislyde af nogen art. Den har nu kørt 175.000 km.

1) Er det nødvendigt at få gjort?
2) Fordele/ulemper med at få lukket EGR helt?

På forhånd mange tak.
Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Skoubo

Martin Skoubo
bruger siden
25-09-2016

20-10-2016 kl. 01:27

Hej Lars.

Lidt sent at svare, men kan jo være du kan få brug for det.

EGR ventilen genbruger udstødningsgassen og det gør den forurener mindre, men den vil stoppe til efterhånden hvis du køre korte/små ture og start/stop hele tiden.

Selv om du altid kører langt er det en god idé at få slået den fra elektronisk så du er sikker på den ikke stopper til og du mister trækkraft og motorlampen lyser, så derefter en tur på værksted.

EGR ventilen er ikke slået til hele tiden så når du skal til syn kan de ikke se den er slået fra permanent.

Håber du kunne bruge svaret.

Mvh Martin

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-10-2016 kl. 11:09

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ja, det er en fremragende idé at råde andre til at gøre deres biler ulovlige og få dem til at forurene mere. *SUK*

Nej - det er IKKE en god idé!!

Enig med K S.

Det kan derimod være en god ide at bruge et additiv. Der findes flere på markedet, hvilket der er det bedste ved jeg ikke, men Bel ad har både et rensemiddel og et additiv til forebyggelse af tilsodning.

Jeg kører selv med Danco oil, og jeg er overbevist om at det virker, samt det giver en bedre brændstof-økonomi.

Hilsen Lars