Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jacob Jensen elektronisk P-skive - pengene værd???

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

21-09-2010 kl. 20:33

hej alle Er der nogen af jer der har erfaring med Jacob Jensen elektronisk P-skive? Jeg har læst et par lettere kritiske avisartikler, men konen har lige fået en lille hilsen fra Europark fordi hun glemte at stille tiden - og det "orker" jeg bare ikke, for det sker igen... ;-) Så er den pålidelig? Nogen der har den selv? der skal jo kun 1½bøde til før den er tjent hjem... // Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-01-2011 kl. 12:06

Hvis det er den trådløse, kommer det an på om det er en BMW 5-serie du har. For så virker den ikke ordentligt. Den bil er simpelthen for velkørende og rolig at p-uret ikke kan mærke om bilen kører eller holder stille.

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

25-01-2011 kl. 07:55

Har kørt med en i min 3 serie i lidt over 1 år og den virker bare. Det eneste der er lidt irriterende er at den selvfølgeligt gir et bip vær gang man holder for rødt og bilen går i start/stop.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-01-2011 kl. 09:15

"Det blev dog mere spændende da jeg oplyser at jeg har købt den i Elgiganten - for så gælder deres garanti ikke, da han siger at Elgiganten har parallel importeret deres modeller og derfor ej heller sælger til den vejledende pris. Sådan! "

Hov! Det er for det første et brud på konkurrence lovgivningen, og garantien er gældende uanset oprindelse, det er fastsat i EU.

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

25-01-2011 kl. 09:37

Hej alle
meninger er der som vanligt mange af :-)
jeg har købt en, og den virker også upåklageligt hver gang.
men jeg har jo også "kun" en V40 fra 04... ;-)
// Jacob

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-09-2011 kl. 12:57

jeg har et "gammeldags" FS02 P Watch i min Avensis (det med holder - udgået model desværre) og det har fungeret perfekt i to biler nu undtagen lige da min gamle Corolla tabte strøm fordi batteriet ikke kunne mere ellers har det altid fungeret perfekt gå efter det der hedder FS03 så er du på den sikre side

hvordan er det med det nye Park One P Watch er det ordenlig kvalitet?

Dette indlæg blev 01-09-2011 12:58 redigeret af dets forfatter.

Bjørn Lange

Bjørn Lange
bruger siden
01-11-2007

22-09-2011 kl. 21:51

Normal
0

21

false
false
false

DA
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

Ignorér venligst Indlæg, da det fremstår som volapyk!

Dette indlæg blev 22-09-2011 21:56 redigeret af dets forfatter.

Bjørn Lange

Bjørn Lange
bruger siden
01-11-2007

22-09-2011 kl. 21:52

Æv! hvad gik lige galt der? Jeg prøver at poste indlægget en gang til:

I vores bil har jeg en JJ P-skive, og i det store og hele fungerer den efter hensigten. Den har reddet mig fra mangt en P-bøde. Jeg oplever kun "parkeringsbip" hvis jeg holder stille (f.eks. for rødt lys) i mere end 45 sekunder (subjektivt bedømt).

Når jeg skriver "i det store og hele", skyldes det, at den en gang har fejlregistreret tiden på klokken. Den rettede dog selv op på tiden, senere på dagen.

Men et andet problem kan irritere mig gevaldigt. Hvis jeg ønsker at forlænge P-tiden, er det ikke nok, blot at starte motoren og køre 4 m. frem/tilbage til den næste P-plads. Der skal større "armsving" til.

Hvis jeg så ønsker at indstille tiden manuelt, er det mildest talt besværligt. Man skal man trykke på flere knapper samtidig, efterfulgt af tryk på en "frem/tilbage"-knap. Derfor ligger manualen nu permanent i vores dørlomme.

Se. det er jo sådan set til at leve med, hvis knapper og display var klart synlige inde fra bilen, men det er de IKKE! På grund af kombinationen lovkrav om placering for neden i højre side af forrude, samt en stærkt skrånende af slagsen, kræver "redigering" af P-tidspunkt såvel slanke fingre som en pennelygte, som derfor nu også bor permanent i vores dørlomme.

JJ P-skiven er fortsat det flotteste produkt, rent designmæssigt. Men skulle jeg købe elektronisk P-skive i dag, ville jeg nok vælge ParkOne. Dels er den billigere end JJ, men den har også andre fordele: Den er tyndere (hvilket bør gøre tids-manipulering nemmere), Batteriet holder længere tid, Den markerer med LED når det er tid til batteriskift (JJ viser et batterisymbol i det display man kun vanskeligt kan aflæse) og man kan skifte batteri uden ParkOne mister indstillingerne (hvis man er hurtig) – På JJ skal man ”genstarte” P-skiven efter hvert batteriskift.

Dette indlæg blev 22-09-2011 22:05 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2012 kl. 12:56

Det er lovkrav at urene kan stilles manuelt, så det kan de alle. Personligt kan jeg anbefale ParkOne. Den har virket upåklageligt i den tid jeg har haft den.