Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2014 kl. 22:04
Ang det at chip tune vil jeg anbefale dig en såkaldt øko optimering, eller en opdateret chip til din bil....det kan den sagtens holde til. Den vil ikke få så mane flere hk men trække bedre over et bredere område...Har brugt Scantune før....de ved hvad de laver... http://www.scantune.dk/software.asp
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-08-2014 kl. 16:34
Det skal man lade komme an på en prøve...Som sådan er det ikke en god ide at direkte chip tune,,,,pga kobling svinghjul bliver mere belastet....men optimering er som ofte en rigtig god løsning. imellem 5-10 hk vil jeg tro en optimering giver, og kun halvt så dyrt...
Profil slettet
08-08-2014 kl. 19:20
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-08-2014 kl. 19:39
H P
bruger siden
06-01-2004
08-08-2014 kl. 20:40
Hvorfor chipper fabrikkerne ikke deres biler ? Det vil da betyde et større salg ? Hvordan kan en lille "snoldet" virksomhed i lille "snoldede" Danmark forbedre BMW's produkter SÅ meget ?
Hvad kan Scantune med deres 2 ansatte (jeg gætter) som et Tysk premiummærkes 5000 ingenører ikke kan.......hvorfor køber BMW ikke bare lortet op, det havde Microsoft da gjort.
Forklar mig det venligst
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
09-08-2014 kl. 00:22
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
10-08-2014 kl. 17:05
Nogle biler eks som kommer ab fabrik med 130hk, kan ske at have kun 120-125hk...hvordan vil man bortforklare at fabrikkerne ikke har fuld styr på disse ting. Derfor en god ting at få den målt på rullefelt, for at se hvad den yder inden man bestemmer sig for hvilken og hvordan man vil optimere....Der kan være og er ofte "fejl" i motorstyrring etc, som chippen styrre....printplader made in china osv....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
10-08-2014 kl. 21:28
Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010
11-08-2014 kl. 20:27
Jørn Øelund
bruger siden
05-09-2008
skrev:
Jamen så ved vi da hvor du står. Jeg har som udgangspunkt kigget på chippen pga. længere på literen, hvilket også er hvad der reklameres med. Hvis det så betyder flere HK, jamen så er det da dejligt. Så lad du os andre bestemme hvorfor vi vil have chip/motoroptimering og nøjes du med at bestemme hvilke bevæggrunde du har til forskellige ting.
Takker alle for deres input. Desværre blev jeg ikke klogere på radioen, men der må jeg prøve igen et andet sted.
Hvis det er fordi du vil spille musik fra din mobil, så kan du evt købe en FM-transmitter.
så kan du lytte til din mobil/mp3 over din radio
T i
bruger siden
17-06-2006
11-08-2014 kl. 21:20
Om det så bliver opdaget af forsikring etc. er en anden ting, men lovligt er det ikke.
Tuningsfirmaer gør af samme årsag som regel også opmærksom på at det kun er til motorsport/ulovligt på offentlig vej
Derudover vil jeg også stille spørgsmåltegn ved "økotuning".
Man skal selvfølgelig aldrig afvise at det i enkelte tilfælde kan hjælpe marginalt på brændstoføkonomien, men især holdt op med de risici der er involveret skal man efter min mening ikke gøre det af den årsag. Men kun hvis man mener man mangler kræfterne (men udnyttelse af disse kræfter øger risikoen for skader på motor/kobling/gearkasse, så udover prisen på tuning, kan det blive rigtig dyrt)
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
14-08-2014 kl. 18:04
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Undskyld min uvidenhed, jeg har bare vanvittigt svært ved at tro på at du kan få flere heste og 20% længe på literen ?
Hvorfor chipper fabrikkerne ikke deres biler ? Det vil da betyde et større salg ? Hvordan kan en lille "snoldet" virksomhed i lille "snoldede" Danmark forbedre BMW's produkter SÅ meget ?
Hvad kan Scantune med deres 2 ansatte (jeg gætter) som et Tysk premiummærkes 5000 ingenører ikke kan.......hvorfor køber BMW ikke bare lortet op, det havde Microsoft da gjort.
Forklar mig det venligst
Det er meget simpelt: Økonomi. En fabrikant har ikke mulighed for at finjustere hver enkelt bil der ruller af samlebåndet, både fordi det er tidskrævende, og fordi en motor lige skal ud og trille et par tusind km før man kan få justeret den rigtigt ind. Desuden er der forskel i kvaliteten på brændstoffet, alt efter hvilket land bilen kører i, og klima'et spiller også ind.
Man kan sagtens hente bedre økonomi ud af en optimering, men om pengene tjener sig selv hjem, afhænger meget af hvordan optimeringen er udført, samt hvilken bil der er tale om, og hvor langt man kører i den.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-08-2014 kl. 18:27
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Det er meget simpelt: Økonomi. En fabrikant har ikke mulighed for at finjustere hver enkelt bil der ruller af samlebåndet, både fordi det er tidskrævende, og fordi en motor lige skal ud og trille et par tusind km før man kan få justeret den rigtigt ind. Desuden er der forskel i kvaliteten på brændstoffet, alt efter hvilket land bilen kører i, og klima'et spiller også ind.
Man kan sagtens hente bedre økonomi ud af en optimering, men om pengene tjener sig selv hjem, afhænger meget af hvordan optimeringen er udført, samt hvilken bil der er tale om, og hvor langt man kører i den.
Enig
H P
bruger siden
06-01-2004
14-08-2014 kl. 19:17
Jeg har lige været inde på Scantune's hjemmeside, og de er jo meget meget påpasselige og lover ikke en pind......
Som jeg ser det, er det ligesom en reklame for anti-rynkrcreme der er også meget påpasselige med ikke at love en pind, det er også en branche med mange penge i :-)
@JL, biler med mere effekt, har jo også typisk opdateret, køler,kobling, bremser mm. Som jeg ser det, er det naivt at tro du får det samme.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
14-08-2014 kl. 22:42
H P det er fint du ikke tror på at det virker, det er jo smag og behag. Men som sagt er der også forskel på dem der udfører optimeringerne. Har set/lugtet til mange hvor bilen ryger uforholdsvist meget, men jeg har også set dem der ryger som de gør med standard program. Men det er så også derfor man har valgt at forbyde optimeringerne, netop fordi man ikke kan være sikker på at hver enkelt bil overholder kravene.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-08-2014 kl. 23:15
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-08-2014 kl. 17:45