Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2013 kl. 06:07

Det ville nok ødelægge mere end det gavner, men smart vil det nok det se hvus de passer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2013 kl. 17:20

Du velkommen til at skrive firmanavnet som signatur Hr. Lang

Og hvorfor skal jeg komme med en lang forklaring, når jeg skriver at du ødelægger fuldstændig bilen ved at montere så store fælge på en bil i mini klassen.

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2013 kl. 17:28

Var du ikke tidl. dørmand Hr.lang? det + hurtige biler med store fælge tilsat lidt rudetoning = bilgalleri.dk

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2013 kl. 21:25

@ Kim

Ikke får at ødelægge tråden, men hvordan kan du skrive at andre går lidt mere op i deres biler og køber ekstra udstyr end eks. dem som køber en MPV.

MPV modeller er nogle af de dyreste modeller da disse er i høj kurs og fås med alt i udstyr, så det er vist en ommer.

Brianbiler er ikke lig med at man går meget op i sin bil, men nok nærmere at det er ens første eller anden bil.....i den billige ende og skal styles lidt op.

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2013 kl. 22:14

Al det ved jeg da godt, men at sige at en MPV ikke er en fed bil er din mening, alle dem som køre Ford S-max, Renault Grand Espace og de gamle VW rugbrød og dem som køre amr,. luksusflydere ala Starcraft, Astro og Ecoliner har nok en anden mening end dig.

I min verden er en bil til 800.000 kr med gevindundervogn ikke en brianbil, det er igen dit syn på sagen og helt forkert et syn hvis du spørg mig.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-12-2013 kl. 22:59

Prøver da lige med et indlæg der handler om trådstarters emne til en afveksling!!

Personligt ville jeg se om jeg ikke kunne arrangere et par ture i biler med en lignende fælge/dækmontering. Det vil selvfølgelig aldrig være præcist det samme som på din egen bil ( medmindre du finder en bil magen til), men det kan give et fingerpeg om hvor meget komfort du "sælger" med store hjul.
Jeg ville klart overveje at "nøjes" med 17" for at beholde lidt mere komfort (og evt. også en let sænkning), men det er jo en smagssag og noget du kun selv kan afgøre...

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2013 kl. 05:45

jeg forstår udmærket godt hvad du mener Kim, men jeg må lige rette dig, MPV modellerne er ikke billigere end den alm. familiebil. De er langt dyrer, Grand Scenic skal sammenlignes med Megane og ikke Laguna og Grand Picasso skal ikke sammnelignes med C5.

Jeg er sikker på at det er C4, da den jo hedder C4 GP.

Dette indlæg blev 18-12-2013 05:51 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2013 kl. 19:13

Det er jo direkte usandt, en bil i mini klassen monteret med store 18" fælge vil forringe komforten og det er 110 % sikkert.

Den står med 14" som std. og 16" i sport udgaven, så det er ikke til gavn for bilen eller dig hvis du montere store 18" fælge, det er mit råd, tag det ellers ring til Ford og hør hvad de anbefaler og skriv gerne svaret i denne tråd ;-)

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2013 kl. 21:30

Den guide er skrevet af mig og er ikke en kopi af anden artikel, det er 100 % sikker, det kan du check her http://www.plagium.com/ Hvis du ikke tror på mig?

Kan man ikke have viden om ting selv om man ikke arbejder med det til dagligt? for så er eksperterner hos FDM og de fleste af brugerne på div. bilfora jo ikke i stand til at hjælpe andre.

Jeg arbejder ikke med hjul til dagligt og hvad så? hvis du gør det og kan anbefale 18" fælge på en Fiesta og stadigvæk mene at komforten bevares? så har du forstand på biler vil jeg mene. Man kan jo smide 18" på mange bilmodeller, men komforten ryger, det har mange dækeksperter jo udtalt, mange anbefaler at man går ned i 17" istedet.

Lad nu være med at spørge hvor jeg har læst det, Google er din ven.

Dette indlæg blev 18-12-2013 21:30 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2013 kl. 21:37

Hvad synes du om min fine artikel / guide?

Hvis du har så meget erfaring, så skriv en guide selv hvis du mener at min er misvisende?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-12-2013 kl. 23:02

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Nu siger jeg det endnu engang, så du kan forstå det: Hvis du vælger de korrekte fælge og den korrekte dækmontering, så får du ikke ringere acceleration, øget slidtage og forringet komfort - jovist, du får en strammere undervogn - men ikke noget der er ukomfortabelt.

Hvis man bare losser et sæt 18" på uden at tænke sig om, så går det galt.

Men nu er det ikke alle der har råd til magnesiumfælge, så ifht. standardmonteringen bliver accelerationen dårligere, og brændstofforbruget ryger også op. Øget vægt = øget forbrug, det kræver hverken uddannelse (udover 9.klasse) at regne ud, og breddere hjul = mere rullemodstand. Det er måske ikke meget, men i de små benzinmotorer der allerede er presset, skal der ingenting til før man mister 2-3km/l. Om det så slidder mere på styretøjet afhænger nok mere af om man er typen der drejer på rattet når bilen holder helt stille eller ej.

Mht. komfort, så er man direkte uvidende hvis man siger at sænkning + en forøgelse af fælgstørrelsen på 2" ikke giver ringere komfort. Den VIL blive hårdere at køre i, og den vil give flere stød op gennem karossen når man kører over huller. Men den vil utvivlsomt blive sjovere at køre, og føles mere som en sportsvogn. Det er jo så op til den enkelte at afgøre, hvad der er vigtigst.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2013 kl. 06:41

K S

bruger siden
18-12-2013

skrev:
Til trådstarter:

Lyt til Christian som tydeligvis har forstand på det han udtaler sig om.

De andre brokrøve bør læse på lektien inden de bringer dig i problemer.

Helt enig med dig.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2013 kl. 07:19

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Men nu er det ikke alle der har råd til magnesiumfælge, så ifht. standardmonteringen bliver accelerationen dårligere, og brændstofforbruget ryger også op. Øget vægt = øget forbrug, det kræver hverken uddannelse (udover 9.klasse) at regne ud, og breddere hjul = mere rullemodstand. Det er måske ikke meget, men i de små benzinmotorer der allerede er presset, skal der ingenting til før man mister 2-3km/l. Om det så slidder mere på styretøjet afhænger nok mere af om man er typen der drejer på rattet når bilen holder helt stille eller ej.

Mht. komfort, så er man direkte uvidende hvis man siger at sænkning + en forøgelse af fælgstørrelsen på 2" ikke giver ringere komfort. Den VIL blive hårdere at køre i, og den vil give flere stød op gennem karossen når man kører over huller. Men den vil utvivlsomt blive sjovere at køre, og føles mere som en sportsvogn. Det er jo så op til den enkelte at afgøre, hvad der er vigtigst.

Helt enig

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-02-2014 kl. 23:21

S B2

bruger siden
07-03-2013

skrev:
Har samme bil og overvejer større fælge, men da aldrig 18".

Jeg ved godt det i sidste ende er et spørgsmål om "smag", men er det ikke ret tydeligt, at så store fælge er helt ude af proportion med resten af bilens design?

Nå, men en ting, der har forvirret mig i denne tråd er spørgsmålet om accelration. Betyder større fælge nu dårligere accelration?

Jeg ville da ellers tro, at hvis motoren ellers kan trække det, vil større fælge vel betyde at den æder mere asfalt per omdrejning (hvis hjulet som helhed er større)???

Større fælge vil som udgangspunkt veje mere, med mindre du smider seriøse penge efter magnesium fælge, der vejer ca. det samme som dækket. Du kan få bedre optræk fra 0km/t med bredere fælge, da den så griber på en større flade, men det kan du opnå med 14-15" hjul også. Du kan sagtens få 7-8"x14 eller 15".

Dette indlæg blev 18-02-2014 23:22 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-02-2014 kl. 21:07

S B2

bruger siden
07-03-2013

skrev:
Gør jeg det? Vel ikke nødvendigvis. Nu er der f.eks. 15" på, men speedometeret viser for højt. Der ville vel ikke ske noget ulovligt eller uforsvarligt i også at gå op i et større dæk? Spørgsmålet er mere hvordan det påvirker køreegenskaberne?

Hvis du ved hvor meget den viser forkert, så kan du bruge en omregner til at regne ud, hvilken størrelse dæk du skal bruge.

http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2014 kl. 20:11

Rune Sørensen

bruger siden
26-05-2013

skrev:
Er der nogen der ved om jeg kan montere 18 tommers fælge på en 2013 fiesta?

Og hvad med hårdhed, ville den blive ulideligt hård at køre såfremt det er muligt?

Takker meget

glem det Rune hvorfor skal du have dem på ?