Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Flydende Latex og lapningssæt

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2010 kl. 21:28

Hejsa Jeg har en Kia uden reservehjul. Desærre punkterede jeg den anden dag - kun for atfinde ud af at jeg skulle bruge ne medfølgende 12V konpressor og puste en flaske latex med gummigranulat ind i dækket for at lappe det - hvorefter man kun kunne køre max 200 km inden dækskifte. Latex´en ødelægger muligheden for at reparere dækket... Lidt surt med udgifter til både nyt dæk + nyt lapningssæt til godt 800 kr,- Er der nogen der ved, hvor man kan købe nyt lapningssæt (Latex + slnage til kompresssoren til billigere penge end de godt 800,- kr. der virker som rent optrækkeri..? HAr prøvet at søge på mekonomen og T-Hansens hjemmesider men kunne ikke finde noget der....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

06-07-2010 kl. 18:44

kender problematikken, jeg har valgt at købe et nød reservehjul istedet så kan jeg humpe frem til første værksted istedet.

Jeg fik i øvrigt samme besked ved køb af min Kia at brugte jeg kittet så skulle der et nyt hjul til.... så galt gik det dog ikke første, sidste og eneste gang jeg brugte kittet.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2010 kl. 23:52

Hej igen

Hej igen
Tak for Jeres svar...
Det var hos Euromaster de mente at dækket var færdigt... (Det kan selvfølglig tænkes, at de bare ikke gider det griseri med at vaska latex ud....)
Jeg er helt klar over at der kun skal købes en ny slange og en flaske med latex til den lille kompressor. Men det er disse to dele, som Kia forhandleren vil have over 800 kr. for...

Kender I nogle andre steder de forhandler den slags til mere rimelige priser?