Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Chiptuning af Ford Focus 1,6 TDCi. Tosset eller god ide?
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
03-09-2007 kl. 01:25
Hej folks.
Er det ikke bare træls, at den 16 ventilede version af 1,6 TDCi kun kan fåes i den over 300.000 kroner dyre Ghia version? Så jeg er langt mere tændt på at købe Focus Trends Collection st.car med 90 hestes 1,6 TDCi.
Men kan man så ikke bare chiptune den? Der finde et hav af firmaer, kan jeg se, hvis jeg søger på chiptuning. Den lovede forøjelse varierer noget fra firma til firma, men +25% flere heste og NM'er at trække med er vist meget gængs. Prisen er til gengæld næsten altid knap 5.000 kroner med moms.
Der bliver også lovet bedre brændstoføkonomi.
Er det en god ide eller er det bare fup og fiduser. Vil det gå ud over garantien, hvis bilen er ny? I fald det gør det, er der så nogle chiptuningsfirmaer, der er mere godkendte end andre, så det kan gøres uden, at det får ud over garantien?
Martin S.
bruger siden
25-03-2007
03-09-2007 kl. 11:28
Der er et par indlæg på Focus klubbens hjemmeside, hvor det er gjort med stor succes. Kig på ford-focus.dk, der kan du finde hjælp og vejledning omkring alle spørsmål omkring din Focus..
Håber det var råd og vejledning nok, da jeg ikke selv har erfaring med Tdci motoren og chip..
Mvh.
Martin
Håber det var råd og vejledning nok, da jeg ikke selv har erfaring med Tdci motoren og chip..
Mvh.
Martin